Såsom i Himmelen & på Jorden

Direktlänk till inlägg 4 juni 2007

Måndag och semester!!

Av grodis - 4 juni 2007 10:26

En härlig måndag. Strålande sol mot klarblå himmel. Kvittrande fåglar och tyvärr så kan jag ändå inte njuta fullt ut. Jag är allt för speedad känner jag. Hjärtat rusar i kroppen och pulsen känns hög. Oroväckande... :-/ Min vänsterhand och handled gör också oroväckande ont och blev inte bättre av att jag busade runt med min guddotter igår kväll, tvärtom. Det är nog bra att jag kommer iväg till läkaren på torsdag och kollar upp detta... Hur ska det gå sen, när vi får vår egen lill* att bära? Har ju gått runt med detta sen i julas, så det börjar bli ett tag....


Har bestämt att jag ska följa med min kära mormor till optikern idag. Ska hämta henne om ca 1 h och sen vara med henne och hjälpa henne med val av nya glasögonbågar. Det ska bli kul! Hon berättade att hon hade sin ålder i rabatt, vilket ger henne 76%!!! Då skämtade jag med henne och sa att då väljer vi ett par Dior eller liknande... ;-) Efter optikern ska vi slå oss ner i solen på någon av stans uteserveringar och äta lite lunch. Jättemysigt!


Ha en fin måndag allihop!

 
 
Elin

Elin

4 juni 2007 10:56

Jag hade också stora problem med min ena handled förut. Var och röntgade den till och med, men det var någon slags överansträngning och jag fick äta antiinflammatoriska tabletter och ha ett extra stöd på. Sen fick jag övningar att stärka dem med också. Hoppas att det inte är något sånt, för det kan ta lång tid att bli av med, jag åt nog tre doser av medicinen och var till en arbetsterapeut. Men det värsta är ju att inte veta alls vad det beror på.

Idag ska vi ut till huset och göra besiktning! :) Kram vännen!

http://sedlacek.se

 
Tess

Tess

4 juni 2007 11:06

Låter som en bra sysselsättning och va glad don mormor ska vara för sällskapet!

(Vill bara meddela att allt såg bra ut när vi var på ul och tjuvkikade idag. Lovar att jag ska lägga ut en bild och ett inlägg på bloggen riktigt snart.)

KRAM

http://www.malika.se

 
Ingen bild

solna-madde

4 juni 2007 11:09

Hoppas att det är något lättfixat med handen! Sedan kan du få ett tips från en som fick ett barn på femochetthalvt kilo att bära runt på: Styrketräna!!!!!
Jag hade så ont i armarna som sedan blev ryggvärk och även magont för att musklerna inte var tränade nog att bära, bära, bära och bära lite till. Lilla L sög ju tag i oss och vägrade något annat än att bli buren (tack och lov funkade både jag och M så vi kunde varva) så det var bara att bära.
Fortfarande, över två år senare (och ca 8 kilo till) så vill L bli buren ofta och länge.

Man får sjukt snygga armar av att bära barn men jag rekommenderar nog ändå att styrketräna före barnet kommer ;-)

Kram!

 
Ingen bild

Kryttet

4 juni 2007 11:52

Hoppas att du hade en rolig dag tillsammans med din mormor och att din handled snart blir bra.

 
Bridz

Bridz

4 juni 2007 20:27

Ett tips för att orka bära är att införskaffa en ordentlig sjal. Då har ni hela tiden barnet nära men har ändå armar och händer fria. Dessutom slipper du belasta handleden.

http://bridz.blogspot.com

 
Monica

Monica

5 juni 2007 13:29

Hej kära du!

Ta det lugnt med handen. Du vet ju vilket helsike jag har haft med min hand, innan jag fick den opererad.
Hur känns den gör det bara ont eller tappar du känseln?

http://barbamamma.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av grodis - 14 maj 2013 07:44

Så här ser min fot ut 4 veckor efter op.

Av grodis - 18 juni 2012 10:51

Hur går det med vikten då?   Ja, hörrni... Önskar så att jag kunde säga att jag numera är normalviktig och att allt är bra! Tyvärr är det inte så... Jag peakade min högstavikt NÅGONSIN här under våren. Blodtrycket hade stigit till 147/97 och jag ...

Av grodis - 14 juni 2012 21:32


Herrejösses...   Insåg just att det på söndag ju är exakt 2 år sedan min mobil ringde. Signalen för Astrid Lindgrens "Saltkråkan" ljöd och klockan var exakt 10.00 och jag var yrvaken. Jag hade vaknat tidigare men somnat om då det var en ledig dag...

Av grodis - 12 maj 2012 22:52

"Det är nu som livet är mitt Jag har fått en stund här på jordenOch min längtan har fört mig hitDet jag saknat och det jag fått   Det är ändå vägen jag valtMin förtröstan långt bortom ordenSom har visat en liten bitAv den himmel jag aldrig nått ...

Av grodis - 28 augusti 2011 22:13


Hej alla!   VAD skriver man i en blogg som man inte skrivit i på över 1 år? Som man haft dåligt samvete över att man inte uppdaterat sen den dagen (dagarna efter) vi fick vårt efterlängtade barnbesked förra sommaren.   HUR formulerar man...

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19
20
21
22
23 24
25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2007 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards