Såsom i Himmelen & på Jorden

Direktlänk till inlägg 25 juni 2007

So far, so good!

Av grodis - 25 juni 2007 13:44

Hittills går omstarten bra.

Jag har följt Prenet programmet till punkt och pricka och avnjuter just nu lunch-shaken. Jag har bara Citronsmaken att tillgå just nu och det kanske inte är så konstigt att jag börjar ledsna då? Måste åka iväg och köpa fler smaker så jag har lite variation!


Sen det här med vattnet. Det är ju jätteviktigt och det VET jag. Har bara så svårt att få i mig tillräckligt och det hjälper INTE att jag har en fylld karaff brevid mig här på jobbet. Målet är dock att dricka 1 liter vatten på förmiddagen och en liter på e.m På så vis får jag i mig de rekommenderade 2 litrarna/dag. Jag ska gärna dricka 2,5 - 3 liter också men börjar med att nöja mig med 2 liter, måste gå ut lite lugnt känner jag. För att inte ledsna totalt.


Nu jobba vidare!

Åh, vad jag läääääääääängtar tills semestern....


24,5 arbetsdag kvar.......

 
 
Ingen bild

Molly

25 juni 2007 14:58

Hej! Har läst din blogg ett tag så det är väl dags att ge sig till känna. Du verkar vara en härlig och levnadsglad tjej. Jag kämpar också med min vikt, inget smidigt kapitel precis. Men jag vill varna dig för allt vad pulverkurer heter, de sabbar bara din förbränning. Lycka till!

 
Tussegumman

Tussegumman

25 juni 2007 21:17

Det här med vikten är inte kul. Jag väger 79 kg och är 1.63 lång så jag skulle behöva gå der 20 kg men jag förstår att jag måste ha delmål annars funkar det inte! Skönt att jag inte är ensam/ha det gott Tussegumman

http://tussegumman.bloggagratis.se

 
Monica

Monica

25 juni 2007 21:22

Nå hur går det med vattnet??? *ser sträng ut*
Själv dricker jag massor, det är så gott med vatten.

http://barbamamma.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Grodis

25 juni 2007 22:10

Molly>>Hej på dig! Kul att du skriver. :-) Tack för varningen, det kan helt klart vara värt att tänka på. Jag har börjat tänka om och ska försöka hitta en annan "metod". Helst av allt en där man slipper räkna points osv. Är såååå less på det. Du har ingen blogg? *nyfis* Må så gott och tack för lyckönskningen, jag önskar dig detsamma såklart! :-)

Tussegumman>>Hej på dig! Då är vi rätt lika i längd och vikt för jag är bara 1,60 kort. Jag har ett mål på 64-65 kg och jag SKA dit! Det får ta den tid det tar, men det ska vara en vikt jag kan hålla sedan. Så nej, du är inte ensam och inte jag heller. Jätteskönt att veta! :-) Jag ska kika in hos dig och kolla runt lite sen. Tack för titten och må så gott!

Monica>>*skäms* Blev 1 liter sammanlagt idag... *suckar* MÅSTE skärpa mig. Imorgon LOVAR jag dig, 1 liter på f.m och 1 liter på e.m KRAM! Du är jätteduktig som dricker så mycket! *impad*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av grodis - 14 maj 2013 07:44

Så här ser min fot ut 4 veckor efter op.

Av grodis - 18 juni 2012 10:51

Hur går det med vikten då?   Ja, hörrni... Önskar så att jag kunde säga att jag numera är normalviktig och att allt är bra! Tyvärr är det inte så... Jag peakade min högstavikt NÅGONSIN här under våren. Blodtrycket hade stigit till 147/97 och jag ...

Av grodis - 14 juni 2012 21:32


Herrejösses...   Insåg just att det på söndag ju är exakt 2 år sedan min mobil ringde. Signalen för Astrid Lindgrens "Saltkråkan" ljöd och klockan var exakt 10.00 och jag var yrvaken. Jag hade vaknat tidigare men somnat om då det var en ledig dag...

Av grodis - 12 maj 2012 22:52

"Det är nu som livet är mitt Jag har fått en stund här på jordenOch min längtan har fört mig hitDet jag saknat och det jag fått   Det är ändå vägen jag valtMin förtröstan långt bortom ordenSom har visat en liten bitAv den himmel jag aldrig nått ...

Av grodis - 28 augusti 2011 22:13


Hej alla!   VAD skriver man i en blogg som man inte skrivit i på över 1 år? Som man haft dåligt samvete över att man inte uppdaterat sen den dagen (dagarna efter) vi fick vårt efterlängtade barnbesked förra sommaren.   HUR formulerar man...

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19
20
21
22
23 24
25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2007 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards