Såsom i Himmelen & på Jorden

Direktlänk till inlägg 25 juni 2007

Gosat hundvalp!

Av grodis - 25 juni 2007 21:58

Dagen sket sig, och det rejält. *suckar*


Det är INTE lätt att sköta maten när man får oväntade gäster. Nu var det så jättemysigt och trevligt och jag klagar absolut inte över själva besöket, bara det att det är så svårt att "bara" ta jordgubbar när det finns glass till.... Och så blev middagen kl. 21!? Inte bra, inte bra....

Imorgon fyller dessutom makens farmor år så då blir det kalas igen, men då har jag bestämt mig. INGEN tårta! BARA kaffe! Jag ska planera morgondagen och äta en bra lunch (matlåda) och så ta min kvällsshake innan vi åker till firandet så jag inte är hungrig/sugen. Det SKA gå! Jag måste lära mig att säga NEJ! Att ladda innan... när jag kan. Måste bli hård mot mig själv, annars kommer detta balla ur ännu mer. *peppar mig själv* Jag VET ju att jag KAN!


Nåväl, åter till kvällens trevliga besök. Det var min lillebror med sin sambo som kom över med sin lilla Wilda, en underbart bedårande liten Engelsk Springer Spanielvalp på 10 veckor! *gooooos* Det är henne ni ser på bilderna och det var banne mig inte lätt att fota denna pigga och busiga lilla varelse men ett par bilder som inte blev allt för suddiga blev det iallafall! *s* Visst är hon väl söt? Mycket jobb är det såklart med denna lilla hundvalp och jag drar vissa paralleller med att få barn. Det är verkligen fullt upp, 110% av tiden och INGEN rast och INGEN ro! ;-)


Nu måste jag lägga mig och läsa igenom en lunta på drygt 100 sidor till imorgon. Jag har fått i uppdrag att korta ner det till ett reportage på 4(!) till nästa nummer från BFA-A. Wish me luck.... *puh*

 
 
Anna

Anna

25 juni 2007 22:59

Bedårande söt!

http://skaninginorrland.blogg.se

 
Sandra

Sandra

25 juni 2007 23:51

Den där "men det ska ju va glass till" känslan har nog alla haft någon gång. Man får ibland =). Annars är jordgubbar med mjölk väldigt underskattat. Mosar man jordgubbarna med en gaffel blir det ännu bättre!

http://www.sandra-petersson.bloggagratis.se

 
Elin

Elin

26 juni 2007 11:18

Men halledudane!!

http://sedlacek.se

 
Flitiga Flisan

Flitiga Flisan

26 juni 2007 19:16

Himmel så söt vovve.
Vill också gosa.

http://ff.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av grodis - 14 maj 2013 07:44

Så här ser min fot ut 4 veckor efter op.

Av grodis - 18 juni 2012 10:51

Hur går det med vikten då?   Ja, hörrni... Önskar så att jag kunde säga att jag numera är normalviktig och att allt är bra! Tyvärr är det inte så... Jag peakade min högstavikt NÅGONSIN här under våren. Blodtrycket hade stigit till 147/97 och jag ...

Av grodis - 14 juni 2012 21:32


Herrejösses...   Insåg just att det på söndag ju är exakt 2 år sedan min mobil ringde. Signalen för Astrid Lindgrens "Saltkråkan" ljöd och klockan var exakt 10.00 och jag var yrvaken. Jag hade vaknat tidigare men somnat om då det var en ledig dag...

Av grodis - 12 maj 2012 22:52

"Det är nu som livet är mitt Jag har fått en stund här på jordenOch min längtan har fört mig hitDet jag saknat och det jag fått   Det är ändå vägen jag valtMin förtröstan långt bortom ordenSom har visat en liten bitAv den himmel jag aldrig nått ...

Av grodis - 28 augusti 2011 22:13


Hej alla!   VAD skriver man i en blogg som man inte skrivit i på över 1 år? Som man haft dåligt samvete över att man inte uppdaterat sen den dagen (dagarna efter) vi fick vårt efterlängtade barnbesked förra sommaren.   HUR formulerar man...

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19
20
21
22
23 24
25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2007 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards