Såsom i Himmelen & på Jorden

Direktlänk till inlägg 1 juli 2007

Blivit utmanad

Av grodis - 1 juli 2007 10:11

Börjar juli månads bloggande med en utmaning från B-boom:


Nämn något som gjorde dig glad igår: Ingenting. Hela dagen var fylld av svår ångest pga en sak jag absolut INTE får tappa bort, är puts väck. :-(
Vad gjorde du kl 08 imorse? Sov
Vad gjorde du för 15 min sedan? Letade igenom bilarna efter "saken"...
Det sista du sa högt? "Sally!" (ropade på katten)
Det senaste någon sa till dig: Hej då! Var rädd om dig. (sagt av maken innan han gick)
Vad har du druckit idag? Inget än.
Vad var det senaste du åt? Salta pinnar igår kväll

Vad var det senaste du köpte? Var 2 flaskor vin på bolaget i fredags.
Vad är det för färg på din ytterdörr? Typ ljust trä
Vad är det för väder hos dig nu? Mulet
Godaste glassmaken? Lakrits

Tror du på kärlek vid första ögonkastet? Ja
Sover du tungt? Nej
Drömmer du mardrömmar? Nej
Trivs du med ditt jobb? Njae
Favoritklädsel? Jeans
Favoritlåt just nu? Har faktiskt ingen just nu.
Vad ser du om du tittar till höger?  En beige vägg
Vad gör dig glad just nu? Att veta att våra handlingar är klara för legalisering
Vad ska du göra härnäst? Sätta på kaffe och äta frukost

Höger el vänsterhänt? Vänster
Humör just nu? Trött, uppgiven, panikkänslor
Favoritgodis?  Vill jag inte ens tänka på just nu....
Kläder just nu? Svarta 3/4 byxor och en svart top av lite singoallamodell.
Sommarplaner?   Jobba, jobba, jobba. Sedan 2 veckors semester, varav en blir första segelsemestern tillsammans ute på Mälaren.
Hur många kuddar sover du med? 2.
Spelar du ngt instrument? Nix
Morgon eller nattmänniska? Kvälls-/nattmänniska
Vad är viktigast för dig? Att alla mina nära o kära är friska och har hälsan. Tyvärr är det inte så och har inte varit på länge...
Är du kittlig? Japp.
Snarkar du? Gör jag säkert..?
Stjärntecken? Vattuman
Äckligaste insekten? Fästingar.
Stökigt el välstädat? Mittemellan. Gärna undanplockat, men inte nödvändigtvis väldammat eller dammsuget.
Längtar du mest efter just nu? Vårt barn från Bolivia.


Utmanar alla som vill att svara!

 
 
Ingen bild

Kryttet

1 juli 2007 15:53

Bangar aldrig en utmaning ;) Här kommer mina svar.

Nämn något som gjorde dig glad igår:Mina barn och min man

Vad gjorde du kl 08 imorse? Gick upp och tröstade liten, ledsen dotter.

Vad gjorde du för 15 min sedan? Startade diskmaskinen

Det sista du sa högt? Nu får du sluta bråka med din lillasyster!!!(riktat åt sonen)



Det senaste någon sa till dig: "Det var faktiskt hon som började" sonens svar på ovanstående mening

Vad har du druckit idag? Vatten

Vad var det senaste du åt? Flingor och mjölk+knäckebröd (lunch)

Vad var det senaste du köpte? smaksatt kaffe

Vad är det för färg på din ytterdörr? Vit i trä

Vad är det för väder hos dig nu? Mulet

Godaste glassmaken? Svårt...daim tror jag.

Tror du på kärlek vid första ögonkastet? absolut (träffade maken på det viset)

Sover du tungt? Ibland

Drömmer du mardrömmar? Händer

Trivs du med ditt jobb? Njae

Favoritklädsel? beror på tillfället. Har gärna klänningar

Favoritlåt just nu? Beror på humöret.

Vad ser du om du tittar till höger? Trappan.

Vad gör dig glad just nu? Att maken snart börjar sin semester

Vad ska du göra härnäst? Kolla om tvätten är torr.

Höger el vänsterhänt? Höger

Humör just nu? Glad egentligen men för stunden lite arg

Favoritgodis? Allt utan violkarameller och marmeladgodis. Söt lakris är inte någon höjdare heller

Kläder just nu? Svarta 3/4 byxor och en turkosblå tröja ifrån fri-idrottsEM förra året.

Sommarplaner? Försöka få ordning i huset (ganska nyinflyttad), åka på bröllop, gå på Liseberg, kanske tom gå på BIO (lyx)

Hur många kuddar sover du med? 2.

Spelar du ngt instrument? Ja, piano+ att jag sjunger

Morgon eller nattmänniska? Beror på dagsform.

Vad är viktigast för dig? Att familj och släktingar mår bra.

Är du kittlig? OOOja!!

Snarkar du? Inte varje natt men det händer ;)

Stjärntecken? Oxe

Äckligaste insekten? Fästingar.

Stökigt el välstädat? Välstädat, så gott det går ;)

Längtar du mest efter just nu? Att maken ska komma hem ifrån jobbet och pussa mig!

 
Ingen bild

Saga

2 juli 2007 10:37

Jag hakar också på!

Nämn något som gjorde dig glad igår:
Mina tjejkompisar, vi hade tjejhelg på landet. Supermysigt!

Vad gjorde du kl 08 imorse?
Låg och drog mig till morgonnyheterna.

Vad gjorde du för 15 min sedan? Gjorde en kopp te och hälsade på gänget på jobbet.

Det sista du sa högt? "Har du haft en skön helg" Till kollegan.




Det senaste någon sa till dig: "så skönt! har tagit det lugnt hela helgen" Svar från kollegan..

Vad har du druckit idag? te, dricker jag just nu.

Vad var det senaste du åt? ett päron och en banan, (frukost)

Vad var det senaste du köpte? jucie och yoghurt på 7-eleven igår kväll när jag kom hem från landet.


Vad är det för färg på din ytterdörr? Ljusgrå, målat trä.

Vad är det för väder hos dig nu? Soligt i Stockholm idag.


Godaste glassmaken? Mmmm just nu älskar jag "Dansk äppelkaka" från Lejonet & Björnen


Tror du på kärlek vid första ögonkastet? Ja! Så träffade jag min sambo också.


Sover du tungt? Oftast


Drömmer du mardrömmar? Väldigt sällan


Trivs du med ditt jobb? Ja! Jag har världens bästa jobb!


Favoritklädsel? Hemma: så slappt som möjligt typ mysbyxor eller stor fladdrig klänning á la romarna, jobbet: blandat, kanske en klänning och höga klackar eller jeans och blus.

Favoritlåt just nu? Back to Black med Amy Winehouse


Vad ser du om du tittar till höger? En vägg.


Vad gör dig glad just nu? Att jag bara jobbar den här veckan ut, och sen har fyra veckors semester... Oiiii!

Vad ska du göra härnäst? Gå igenom ett arbete som en i mitt team har gjort.

Höger el vänsterhänt? Vänster


Humör just nu? Bra! Känner mig effektiv.


Favoritgodis? Choklad i alla former.

Kläder just nu? Svart klänning, svart lackskärp, lång guldkedja runt halsen, skor i guld och brunt.

Sommarplaner? Den här veckan, intensivkurs i yoga varje kväll. Sen ledigt från och med fredag. Landet, pyssla, laga god mat, bila till kompisar i Danmark några dagar, umgås med vänner. Mmmmm... Inga fast planerade dagar ännu, vilket känns jätteskönt.


Hur många kuddar sover du med? 2


Spelar du ngt instrument? nja, plinkar lite på piano.

Morgon eller nattmänniska? Olika i olika perioder, just nu är jag jättetrött på kvällarna. När jag är ledig så är det ofta tvärtom.


Vad är viktigast för dig? Att familj och släktingar mår bra.


Är du kittlig? ja!


Snarkar du? Bara om jag är jätteförkyld.

Stjärntecken? Kräfta


Äckligaste insekten? håller med om att fästingar är äckliga.


Stökigt el välstädat? Vill ha välstädat, men det är inte alltid riktigt så det är där hemma...

Längtar du mest efter just nu? Fredag, när jag loggar ut från datorn och går från jobbet... Då har jag Semester! Ah, fyra härliga veckor!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av grodis - 14 maj 2013 07:44

Så här ser min fot ut 4 veckor efter op.

Av grodis - 18 juni 2012 10:51

Hur går det med vikten då?   Ja, hörrni... Önskar så att jag kunde säga att jag numera är normalviktig och att allt är bra! Tyvärr är det inte så... Jag peakade min högstavikt NÅGONSIN här under våren. Blodtrycket hade stigit till 147/97 och jag ...

Av grodis - 14 juni 2012 21:32


Herrejösses...   Insåg just att det på söndag ju är exakt 2 år sedan min mobil ringde. Signalen för Astrid Lindgrens "Saltkråkan" ljöd och klockan var exakt 10.00 och jag var yrvaken. Jag hade vaknat tidigare men somnat om då det var en ledig dag...

Av grodis - 12 maj 2012 22:52

"Det är nu som livet är mitt Jag har fått en stund här på jordenOch min längtan har fört mig hitDet jag saknat och det jag fått   Det är ändå vägen jag valtMin förtröstan långt bortom ordenSom har visat en liten bitAv den himmel jag aldrig nått ...

Av grodis - 28 augusti 2011 22:13


Hej alla!   VAD skriver man i en blogg som man inte skrivit i på över 1 år? Som man haft dåligt samvete över att man inte uppdaterat sen den dagen (dagarna efter) vi fick vårt efterlängtade barnbesked förra sommaren.   HUR formulerar man...

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2007 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards