Såsom i Himmelen & på Jorden

Direktlänk till inlägg 16 juli 2007

Bättre och bättre...

Av grodis - 16 juli 2007 08:41

Jag mår lite bättre dag för dag.

Sakta men säkert börjar kurvan peka uppåt istället och jag vågar tro på en ljusning igen. Jag tror jag börjar få grepp om saker och ting och har även kommit till vissa beslut, vilket känns bra. Dock är det beslut som jag får dröja lite med att berätta, då jag först vill delge de inblandade, men ni förstår säkert ändå... iallafall ni som troget läser här... ;-)


Idag är det måndag. Solen lyser mot en klarblå himmel.

Jag har 10 arbetsdagar kvar tills det är dags för mig att plocka ihop på mitt skrivbord och säga "Hejdå!" för två veckors semester tillsammans med min älskade make. Jag längtar! Först är det dock denna tidning som ska bli klar och mitt fokus just nu står till den. Jag betar av lite varje dag och faktum är att jag inte ens fått in allt material, så jag ser till att jobba på så långt jag kan. På fredag ska den in på korrekturläsning och då hoppas jag också få resten av materialet så jag kan slutföra tidningen, så den får gå iväg på tryck i nästa vecka. Det är min ambition iallafall.


Jag är så innerligt tacksam för alla fina kommentarer jag får - både från kända vänner men också från många okända som tittar in. Jag är ledsen att min energi just nu inte räcker till att svara er var och en, men jag hoppas att ni känner och vet att jag uppskattar det, enormt mycket!

 
 
Ingen bild

Kryttet

16 juli 2007 11:10

Jag blir glad när jag läser att du håller på att får krafterna tillbaka!!
10 dagar till semester är ju INGETING!! Såhär nära semestern har du inte varit på länge ;)
Kram,

 
Flitiga Flisan

Flitiga Flisan

16 juli 2007 12:34

*ler*
Det låter så härligt att du mår bättre idag gumman.
Jag är glad att du känner att du börjar få grepp och tar beslut, även om besluten säkert varit jobbiga att ta. Men i det långa loppet är det du och familjen som är det viktigaste!

Härligt. Snart semester för dig. :)
Kram!

http://ff.bloggagratis.se

 
Busmamman

Busmamman

16 juli 2007 14:07

Vad skönt vännen!
Jätteskönt!!
*kramar om*

http://busmamman.blogspot.com

 
Jessica

Jessica

16 juli 2007 14:48

Åh vad skönt att läsa att det börjar kännas bättre och att du kommit fram till några beslut inombords,bara det brukar ju göra att det känns lite enklare.
Det är på något vis värst innan man bestämmer sig!

Ta väl hand om dig!
Kram Jessica

http://jezza.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av grodis - 14 maj 2013 07:44

Så här ser min fot ut 4 veckor efter op.

Av grodis - 18 juni 2012 10:51

Hur går det med vikten då?   Ja, hörrni... Önskar så att jag kunde säga att jag numera är normalviktig och att allt är bra! Tyvärr är det inte så... Jag peakade min högstavikt NÅGONSIN här under våren. Blodtrycket hade stigit till 147/97 och jag ...

Av grodis - 14 juni 2012 21:32


Herrejösses...   Insåg just att det på söndag ju är exakt 2 år sedan min mobil ringde. Signalen för Astrid Lindgrens "Saltkråkan" ljöd och klockan var exakt 10.00 och jag var yrvaken. Jag hade vaknat tidigare men somnat om då det var en ledig dag...

Av grodis - 12 maj 2012 22:52

"Det är nu som livet är mitt Jag har fått en stund här på jordenOch min längtan har fört mig hitDet jag saknat och det jag fått   Det är ändå vägen jag valtMin förtröstan långt bortom ordenSom har visat en liten bitAv den himmel jag aldrig nått ...

Av grodis - 28 augusti 2011 22:13


Hej alla!   VAD skriver man i en blogg som man inte skrivit i på över 1 år? Som man haft dåligt samvete över att man inte uppdaterat sen den dagen (dagarna efter) vi fick vårt efterlängtade barnbesked förra sommaren.   HUR formulerar man...

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2007 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards