Såsom i Himmelen & på Jorden

Direktlänk till inlägg 16 juli 2007

Från full fart till lugn och ro...

Av grodis - 16 juli 2007 21:35

Det har varit full fart på jobbet idag. Då vi är väldigt få "ordinarie" folk på avdelningen får man rycka in både här och där för att allt ska flyta på. Det är kul, men samtidigt lite drygt, för man blir ständigt avbruten i det man håller på med för stunden. Fördelen är att arbetsdagen går fort och man får gå hem.


En underbar sommarkväll har det varit och jag och maken har bara varit ikväll och börjat planera så smått inför renoveringen av övervåningen. I september (om inte förr..) sätter vi fart med en omfattande renovering av hela övervåningen som innefattar både vårt sovrum, Litens rum och en liten toa (som ev. försvinner och det blir förvaring där istället). Det är mycket som behöver stötas och blötas, planeras, vändas ut o in på, fördelar resp. nackdelar osv osv. Vi har funderat länge på hur vi ska göra, men nu måste vi snart komma till skott! Men som sagt, planering krävs så vi slipper bo i flera månader av renoveringskaos... när vi väl börjat måste vi satsa hårt och till det går det åt en massa ork och energi, som jag just nu inte har, men som jag hoppas kunna få samla på mig under semestern...


Fått årets första fästing på mig idag. Upptäckte jag när jag satt och körde hem och den satt på höger överarm. *rys* Jag fick halv om halvt panik och äckelkänslor och sa åt maken att han minsann fick plocka bort den GENAST. Det var bara ett problem; jag var tvungen att ratta....och koncentrera mig på trafiken. Väntade på att det skulle bli rött vid något av rödljusen på väg hem, men tror ni inte att just idag var det "gröna vågen" genom stan...?! Så typiskt... Till slut blev det rött (vid sista rödljuset) och maken plockade ut fästingen, som just verkar satt sig... *blääääääää*


Vi bor verkligen i en djungel.... Igår hade vi orm på tomten igen och den satt Sally precis brevid och stirrade nyfiket på. *gaaah* Hon har verkligen inte vett att vara rädd, vår misse.... Sen har vi ett knäppt björktrastpar som byggt bo i vårt äppelträds krona, och det kan vi knappt gå förbi nu utan att bli anfallna... Tvestjärtar överallt, som jag ju skrivit om förut... och så spindlar...


Konstigt nog så vänjer man sig, iallafall vid det mesta. Dock kommer jag ALDRIG någonsin vänja mig h e l t vid alla dessa små och stora kryp....

 
 
Busmamman

Busmamman

16 juli 2007 22:49

Kul med planering!
Fästingar är vidriga...har bara haft en i hela mitt liv som tur är, men här finns det gott om dem med *urk*

http://busmamman.blogspot.com

 
Ingen bild

Petra

16 juli 2007 23:24

Ehhhh, ska kanske inte flytta ut till er på trots allt ;)

 
Ingen bild

Åsa med K & L

17 juli 2007 08:33

Blä vad fästingar är äckliga...jag läste att de måste sitta ett par dagar för att kunna smitta en med borrelia, blev själv biten för ett par veckor sen och det ÄR verkligen kräkvarning!!

Modiga Sally :-) Skönt att hon inte blev biten i alla fall!

 
bantartant (med två "hjärtebarn")

bantartant (med två "hjärtebarn")

17 juli 2007 16:29

Kul att hitta din blog! Äckligt med fästingar!!
Kanske bra med toa på övervåningen om man ska ha smått. Gott att slippa springa i trappor...:-)

http://www.bantartant.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av grodis - 14 maj 2013 07:44

Så här ser min fot ut 4 veckor efter op.

Av grodis - 18 juni 2012 10:51

Hur går det med vikten då?   Ja, hörrni... Önskar så att jag kunde säga att jag numera är normalviktig och att allt är bra! Tyvärr är det inte så... Jag peakade min högstavikt NÅGONSIN här under våren. Blodtrycket hade stigit till 147/97 och jag ...

Av grodis - 14 juni 2012 21:32


Herrejösses...   Insåg just att det på söndag ju är exakt 2 år sedan min mobil ringde. Signalen för Astrid Lindgrens "Saltkråkan" ljöd och klockan var exakt 10.00 och jag var yrvaken. Jag hade vaknat tidigare men somnat om då det var en ledig dag...

Av grodis - 12 maj 2012 22:52

"Det är nu som livet är mitt Jag har fått en stund här på jordenOch min längtan har fört mig hitDet jag saknat och det jag fått   Det är ändå vägen jag valtMin förtröstan långt bortom ordenSom har visat en liten bitAv den himmel jag aldrig nått ...

Av grodis - 28 augusti 2011 22:13


Hej alla!   VAD skriver man i en blogg som man inte skrivit i på över 1 år? Som man haft dåligt samvete över att man inte uppdaterat sen den dagen (dagarna efter) vi fick vårt efterlängtade barnbesked förra sommaren.   HUR formulerar man...

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2007 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards