Såsom i Himmelen & på Jorden

Direktlänk till inlägg 17 juli 2007

Beställde kläder från Ellos...

Av grodis - 17 juli 2007 16:07

..och det är ju lika skrattredande varje gång man får hem dessa kläder. Denna gång handlade om en bikini och en tunika (se bilderna som är från ellos.se) och visst, de är jättefina på modellerna... men på mig.... skrattretande.

 

Tunikan var som ett tält (beställde 42/44) och bikinin var för liten i kup-stl och dessutom var tyget inte alls som på bilden, utan en massa guldglitter och annat tjafs på!? Vill jag INTE ha....

 

Så hela paketet åker direkt tillbaka till Ellos och aldrig mer att jag beställer därifrån. Samma visa varje gång.


Att man aldrig lär sig....


Nu är det dags att avsluta ordinarie arbetsdag och börja på med tidningen igen. Det går så trögt och jag känner mig lätt frustrerad! Ikväll kan jag dock sitta ett tag då jag inte har någon make att ta hänsyn till då han är på Jazzfestival med polare i Stockholm. Sophie Zelmani ska tydligen uppträda vid 19-tiden och det hade jag hemskt mycket gärna sett. Får väl se till att komma hem till Allsången iallafall.. alltid något. Sen är det ju Morden i Midsomer! Favorit TV-kväll med andra ord....


Ha det gott!

 
 
Molly

Molly

17 juli 2007 16:29

Hej! Ja, verkligen favvo-tv-kväll. Hoppas bara att inte åskan går mitt i allsången, väntar ju på den här! Har samma erfarenhet som du av Ellos, vet inte om jag lärt mig läxan men det var länge sedan jag beställde ngt där nu. Du verkar må bättre, skönt! Har läst här men inte riktigt haft ord att trösta, som tur är gör ju så många andra det. Var rädd om dig och ha nu en riktig myskväll! Kram Molly

http://mollysmys.bloggagratis.se

 
jess

jess

17 juli 2007 17:30

GUH - jag gillar inte bikinishopp öht. Jagade runt i stan idag men det slutade istället med en trenchcoat på rean fr Newhouse! Bikini MÅSTE jag hitta - men det blev inte nu! Sophie Zelmani ja - vi gick faktiskt i samma klass i gymnasiet - hon sjöng mycket och bra redan då :)

http://binks2.wordpress.com

 
Ingen bild

systerA

17 juli 2007 17:47

Mmmmm.....att beställa är INTE lätt, sällan man blir nöjd. (*viskar* tyvärr är det INGA som helst problem att beställa till barn....bara en liten varning inför framtiden :)).

Japp toppen tv-kväll, engelsk deckare = ett glas vin...eller två!

Kram gumsan!

/Andrea

 
Monica

Monica

17 juli 2007 23:26

Visst var det spännande dagens midsomer. Jag har beställt mycket från ellos förut, men inte nu längre. Jag gillar inte deras tyger, de vrider sig efter ett tag och ser konstiga ut. Men tunikan du hade beställt(som var för stor) var snygg, som ett tält hur smal har du blivit, hjälp.

kramis

http://barbamamma.bloggagratis.se

 
maddlur

maddlur

18 juli 2007 00:14

Kataloger... modeller... kläder... ja jo det e som sagt snyggt på modellerna men när man själv klär sig så ser allt bara malplacerat ut... Hmm nä postorder har ja gett upp... ;)

http://maddlur.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Åsa med K & L

18 juli 2007 08:21

Prata inte ens om eländet, fick hem en tunika och hur den satt ihop vette sjutton, den hängde ihop på en tråd typ...skandal!!

En kul grej med postorder är i alla fall att du kan besälla hem jättefina grejer till barnet sen :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av grodis - 14 maj 2013 07:44

Så här ser min fot ut 4 veckor efter op.

Av grodis - 18 juni 2012 10:51

Hur går det med vikten då?   Ja, hörrni... Önskar så att jag kunde säga att jag numera är normalviktig och att allt är bra! Tyvärr är det inte så... Jag peakade min högstavikt NÅGONSIN här under våren. Blodtrycket hade stigit till 147/97 och jag ...

Av grodis - 14 juni 2012 21:32


Herrejösses...   Insåg just att det på söndag ju är exakt 2 år sedan min mobil ringde. Signalen för Astrid Lindgrens "Saltkråkan" ljöd och klockan var exakt 10.00 och jag var yrvaken. Jag hade vaknat tidigare men somnat om då det var en ledig dag...

Av grodis - 12 maj 2012 22:52

"Det är nu som livet är mitt Jag har fått en stund här på jordenOch min längtan har fört mig hitDet jag saknat och det jag fått   Det är ändå vägen jag valtMin förtröstan långt bortom ordenSom har visat en liten bitAv den himmel jag aldrig nått ...

Av grodis - 28 augusti 2011 22:13


Hej alla!   VAD skriver man i en blogg som man inte skrivit i på över 1 år? Som man haft dåligt samvete över att man inte uppdaterat sen den dagen (dagarna efter) vi fick vårt efterlängtade barnbesked förra sommaren.   HUR formulerar man...

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2007 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards