Såsom i Himmelen & på Jorden

Direktlänk till inlägg 21 juli 2007

Sol, sol, sol!

Av grodis - 21 juli 2007 11:11

Hurra det är sol!! Inte ett moln i sikte heller så nu är det shorts och linne på och ut i trädgården och försöka få saker och ting ur världen. Saker = ogräs....


Dessvärre har vi ju björktrastar som byggt bo i ett av våra äppelträd på tomten och det står rätt nära huset så vi blir anfallna så fort vi kommer i närheten. Irriterande!! :-( Ungarna är ju flygklara för man ser dem lite här och var så nu vet jag inte hur vi ska göra?! Känns ju taskigt att ta bort deras hem... Men vad sjutton, man måste ju kunna vara på sin egen tomt?! Dessutom har de anfallit Sally (katten) nu på morgonen så hon är livrädd numera och vågar inte ens ut genom dörren utan sitter på tröskeln och tittar ut... :´-( *stackars liten*


Vi får se hur vi löser detta, för det är ju ett måste....


Ha en underbar lördag allihop och jag hoppas att solen lyser även på er!

 
 
Ingen bild

Lillan

21 juli 2007 11:20

Det låter bra med bra väder uppe i dina trakter - vi ska på blixtvisit till min lillebror som fyller 31 (hur gick det till? jag minns som igår när pappa kom till farmors och farfars stuga och sa att jag hade fått en lillebror) och vi ska överraska honom med ett besök. Vi ringde nu på morgonen och fick till och med Carl att "ljuga" och säga "Grattis Jocke, synd att vi inte kan komma till dig idag!"... Vilka föräldrar vi är, va? ;-)

Såg bilderna på vagnen nedan - härlig och helt oemotståndlig, det förstår jag. Du kommer säkert att bli helnöjd!!!

Stora kramar!

 
Flitiga Flisan

Flitiga Flisan

21 juli 2007 11:41

Underbart att ni också har så fint väder idag. :) Och jag är glad att du mår bra igen.

Det som hade varit det avgörande för mig när det gäller björktrastarna hade varit när de attackerade katten. Där går gränsen för mig. INGEN får vara dum mot våra katter.
Problemet är väl snarare hur ni ska få bort det utan att bli hackad på av dem. Vart ni ska göra av boet vet jag dock inte. Det jag vet är att ni måste få kunna njuta av er trädgård. Framför allt när det inte är så fin sommar. Då måste man kunna njuta till max av de få dagar man får.

kram!

http://ff.bloggagratis.se

 
Monica

Monica

21 juli 2007 12:52

Ha en riktigt härlig dag i trädgården idag!
kram

http://barbamamma.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av grodis - 14 maj 2013 07:44

Så här ser min fot ut 4 veckor efter op.

Av grodis - 18 juni 2012 10:51

Hur går det med vikten då?   Ja, hörrni... Önskar så att jag kunde säga att jag numera är normalviktig och att allt är bra! Tyvärr är det inte så... Jag peakade min högstavikt NÅGONSIN här under våren. Blodtrycket hade stigit till 147/97 och jag ...

Av grodis - 14 juni 2012 21:32


Herrejösses...   Insåg just att det på söndag ju är exakt 2 år sedan min mobil ringde. Signalen för Astrid Lindgrens "Saltkråkan" ljöd och klockan var exakt 10.00 och jag var yrvaken. Jag hade vaknat tidigare men somnat om då det var en ledig dag...

Av grodis - 12 maj 2012 22:52

"Det är nu som livet är mitt Jag har fått en stund här på jordenOch min längtan har fört mig hitDet jag saknat och det jag fått   Det är ändå vägen jag valtMin förtröstan långt bortom ordenSom har visat en liten bitAv den himmel jag aldrig nått ...

Av grodis - 28 augusti 2011 22:13


Hej alla!   VAD skriver man i en blogg som man inte skrivit i på över 1 år? Som man haft dåligt samvete över att man inte uppdaterat sen den dagen (dagarna efter) vi fick vårt efterlängtade barnbesked förra sommaren.   HUR formulerar man...

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2007 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards