Såsom i Himmelen & på Jorden

Direktlänk till inlägg 17 augusti 2007

Knasig lista...

Av grodis - 17 augusti 2007 10:20

1. Vad tänkte du när du såg dig själv i spegeln första gången i morse?
Knappt så jag tittade. Var sen (som vanligt) och hann knappt se....


2. Hur mycket kontanter har du på dig?
1 krona i fickan till kaffeautomaten på jobbet

3. Vilket ord rimmar på "test"?
Mest

4. Favoritplanet?
Månen

5. Vem ligger fyra på missade samtal-listan på din mobil?
Pappa

6. Vilken är din favoritringsignal på din mobil?
Har just nu signaturen till "Anslagstavlan"

7. Vad har du på dig på överkroppen just nu?
Bh, svart/vit/grårutig tunn tunika och svart kofta över. Kallt på jobbet...

8. Sätter du etiketter på dig själv?
Que..?

9. Vad är det för märke på skorna du har på dig?
Vagabond

10. Ett ljust eller mörkt rum?
Beror på vad det är för slags rum.

11. Vad gjorde du vid midnatt?
Sov gott.. .:-)

12. Vad står det i ditt senast mottagna SMS?
Ett långt, mysroligt från min man.... ;-)

13. Var ligger ditt närmaste Seven Eleven?
Finns inte kvar här i stan vad jag vet?

14. Vilket uttryck använder du mest?
Inget speciellt som jag tänkt på?

15. Till vem sa du "jag älskar dig" senast?
Till Viktor när jag var hos honom vid hans grav igår...

16. Vilken pälsbeklädda sak rörde du senast?
Vår Sally imorse innan jag åkte till jobbet

17. Hur många olika sorters droger har du nyttjat de senaste tre dagarna?
Kaffe, rödvin... ;-)

18. Hur många rullar film ligger och väntar på att bli framkallade?
Ingen vad jag vet?

19. Vilken ålder har varit bäst hittills?
Alla åldrar har sin charm. Jag minns dock att det var väldans kul att vara 14-15 och köra killarnas moppar! :-D

20. Din värsta fiende?
Vikten....

21. Vad har du för skrivbordsbild på datorn just nu?
En fin gammal träeka på en stenig strand

22. Vad var det senaste du sa till någon?
Minns ej? (varit tyst för länge?)

23. En miljon dollar eller förmågan att flyga?
En miljon dollar, please!

24. Gillar du någon särskild lite extra mycket just nu?
Mmmmm... och inte bara nu... maken förstås! Always!

25. Senaste låten du lyssnade på?
Det var någon på radion imorse när jag åkte in till jobbet. Registrerade dock inte vad det var för låt? För trött... ;-P

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av grodis - 14 maj 2013 07:44

Så här ser min fot ut 4 veckor efter op.

Av grodis - 18 juni 2012 10:51

Hur går det med vikten då?   Ja, hörrni... Önskar så att jag kunde säga att jag numera är normalviktig och att allt är bra! Tyvärr är det inte så... Jag peakade min högstavikt NÅGONSIN här under våren. Blodtrycket hade stigit till 147/97 och jag ...

Av grodis - 14 juni 2012 21:32


Herrejösses...   Insåg just att det på söndag ju är exakt 2 år sedan min mobil ringde. Signalen för Astrid Lindgrens "Saltkråkan" ljöd och klockan var exakt 10.00 och jag var yrvaken. Jag hade vaknat tidigare men somnat om då det var en ledig dag...

Av grodis - 12 maj 2012 22:52

"Det är nu som livet är mitt Jag har fått en stund här på jordenOch min längtan har fört mig hitDet jag saknat och det jag fått   Det är ändå vägen jag valtMin förtröstan långt bortom ordenSom har visat en liten bitAv den himmel jag aldrig nått ...

Av grodis - 28 augusti 2011 22:13


Hej alla!   VAD skriver man i en blogg som man inte skrivit i på över 1 år? Som man haft dåligt samvete över att man inte uppdaterat sen den dagen (dagarna efter) vi fick vårt efterlängtade barnbesked förra sommaren.   HUR formulerar man...

Ovido - Quiz & Flashcards