Såsom i Himmelen & på Jorden

Direktlänk till inlägg 17 augusti 2007

Lovely friday!

Av grodis - 17 augusti 2007 14:40

Och så vips, så har första arbetsveckan snart passerat!

Helt sanslöst och nu är det bara 2 veckor kvar tills vi har semester igen!  *whohooo*


En underbar vecka väntar då i Lappland hos min älskade farmor och jag längtar, längtar, längtar efter att få krama om henne och umgås.


Det är fredag e.m och efter jobbet väntar handling av mat, sen ska maken och jag hem och bara mysa i soffan tillsammans och äta något enkelt men gott och ladda inför morgondagens äventyr; jag har nämligen vunnit  2 st biljetter på jobbet till V75 på Sundbyholm!



Jag och trav!? Hallååååå... det har ALDRIG hänt och jag har ingen som helst aning om hur det funkar eller någonting, men anmälde mig ändå som intresserad och VANN! :-D

2 biljetter med inträde och buffé väntar mig och maken imorgon och vi får se om vädret tillåter att vi tar båten över, för det är så mycket närmare för oss än att åka bil. Magnus Carlsson uppträder också tydligen och det ska bli riktigt roligt .. och spännande.. för chansen finns ju att vi vinner en liten slant!? *önsketänkande* ;-P


En sisådär 250.000:- vore lagom... minst...för det är vad en adoption från Bolivia kostar i runda slängar...


Lite kul så här på fredagen... kolla in vilka smarta och roliga reklamgrejjer! :-D


Ha en mysig och trevlig fredag allihop!



 
 
ugglan

ugglan

17 augusti 2007 18:45

Hej!
Vilka roliga reklambilder! Jag fick mig ett gott skratt så här på fredagskvällen, Tack!
Ha det så kul på travet och lycka till.
Hälsningar Ugglan

http://https://ugglan.bloggagratis.se

 
~ Nyfamiljsfrun ~

~ Nyfamiljsfrun ~

17 augusti 2007 19:00

Hej där, vilken trevlig blogg du har! Du skriver så öppenhjärtigt om vardagen, man blir alldeles medryckt!

Jag vill egentligen bara tipsa dig om en bok som jag tycker är bra, om att gå ner i vikt och äta bättre. Den heter GI i praktiken och är skriven av Ola Lauritzson. Den finns som pocket och kostar bara runt 40 kr.

Den handlar inte om bantning eller galna dieter, det är om att äta mycket men att välja rätt. Jag tycker att den är väldigt enkel och förnuftig.

Det var bara ett litet tips, jag såg att du efterlyste tips i ett tidigare inlägg...

Lycka till med allt!

http://nyfamilj.blogspot.com

 
Ingen bild

Myrmamman

17 augusti 2007 19:57

Låter inte helt fel, och Magnus C som är en av mina stora favvisar*ler*

Njut av dagen/kvällen och vinn vinn vinn(hoppas jag).

Btw du har fått ett meddelande från mej på din affsida..

 
En Södertäljebos Liv II

En Södertäljebos Liv II

17 augusti 2007 23:06

Tänkte på dig när jag besökte en butik i Varberg. De hade så grodbodies. Kika in på denna länk http://www.elvasmatroll.e-butik.se/?pge_id=9 klicka sen på småfolk hösten 2007.

http://massablaj.blogspot.com

 
Anna

Anna

17 augusti 2007 23:25

Halloj, tänkte bara kommentera detta om bantningsmetoder:
personligen anser jag att 'lagom' är bäst. Det låter som en klyscha, jag vet och jag ska förtydliga mig - i grund och botten ska man äta såsom man förbränner. Äter man mer än vad man förbränner genom fysisk aktivitet, ja, det säger sig själv.
Jag tror inte på några som helst bantningsmetoder alls, och detta eftersom jag har provat några stycken. Eftersom de flesta innebar någon slags uppoffring av något jag tycker om, drabbades jag ofta av 'återfall' och gick tillbaka i gamla vanor - tills jag fann att cykling är en utav mina stora passioner i livet. Vad jag vill säga är att man kommer inte undan detta med aktivitet. Hitta något fysiskt du gillar att göra (du kanske redan tränar..), ät därefter och var stolt över dig själv!
Ha det bäst
Kram!

http://mustang.bloggagratis.se

 
Jessica

Jessica

18 augusti 2007 13:51

Hoppas att ni får en jätte mysig lördag på travet!Tummarna hålls för en liten bonusvinst ;-)
Kram!
//Jessica

http://jezza.wordpress.com

 
Monica

Monica

18 augusti 2007 21:42

Grattis till vinsten till V75. Vad roligt att du vann. Jag ska hålla tummarna för att vädret blir bra, det har varit så där skapligt här i dag. Det känns att hösten börjar närma sig, tom jag fryser och jag är alltid varm av mig, fniss.
kramis

http://barbamamma.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Grodis

19 augusti 2007 22:29

Tusen, tusen TACK för alla era gulliga inlägg. Jag blir alldeles rörd och varm inombords.
Tack för att ni träder fram ur det tysta och skriver en hälsning, ni som läser i det "tysta"... ;-D Det gör mig glad!

KRAM på er!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av grodis - 14 maj 2013 07:44

Så här ser min fot ut 4 veckor efter op.

Av grodis - 18 juni 2012 10:51

Hur går det med vikten då?   Ja, hörrni... Önskar så att jag kunde säga att jag numera är normalviktig och att allt är bra! Tyvärr är det inte så... Jag peakade min högstavikt NÅGONSIN här under våren. Blodtrycket hade stigit till 147/97 och jag ...

Av grodis - 14 juni 2012 21:32


Herrejösses...   Insåg just att det på söndag ju är exakt 2 år sedan min mobil ringde. Signalen för Astrid Lindgrens "Saltkråkan" ljöd och klockan var exakt 10.00 och jag var yrvaken. Jag hade vaknat tidigare men somnat om då det var en ledig dag...

Av grodis - 12 maj 2012 22:52

"Det är nu som livet är mitt Jag har fått en stund här på jordenOch min längtan har fört mig hitDet jag saknat och det jag fått   Det är ändå vägen jag valtMin förtröstan långt bortom ordenSom har visat en liten bitAv den himmel jag aldrig nått ...

Av grodis - 28 augusti 2011 22:13


Hej alla!   VAD skriver man i en blogg som man inte skrivit i på över 1 år? Som man haft dåligt samvete över att man inte uppdaterat sen den dagen (dagarna efter) vi fick vårt efterlängtade barnbesked förra sommaren.   HUR formulerar man...

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards