Såsom i Himmelen & på Jorden

Direktlänk till inlägg 20 augusti 2007

Fr o m imorgon VÄNTAR VI BARN!!!

Av grodis - 20 augusti 2007 11:58

Whiiiiii!!!


Nu har jag fått besked.

Imorgon tisdag den 21 augusti 2007, börjar vår väntan på riktigt, för då går våra handlingar ner till BOLIVIA!


Imorgon börjar ca 1 års väntan på Liten.

1 år. Vad är det?


12 månader.

52 veckor.

365 dagar.


Wow...

Och det är som längst. Förhoppningsvis.


Det kan gå fortare.

Några har fått barnbesked efter bara 3-4 månader, men det hör till undantagen.


365 dagar....


----------------------------------------------

Herrejösses...

Jag bara skakar...

Samma känsla i kroppen som för snart 6 år sedan när vi testade

positivt med Viktor.

Jag är så lycklig.


Liten - here we come!

Snart, snart så möts vi....


Vi längtar efter Dig.


 
 
Ingen bild

Pernilla

20 augusti 2007 12:06

GRATTIS!!! Äntligen är det er tur!!!

 
Ingen bild

Pipeline

20 augusti 2007 12:29

Åh, vad jag blir glad för er skull! Jag hoppas att det går riktigt snabbt att få barnbesked. Jag håller tummar och tår!

 
Elin

Elin

20 augusti 2007 12:34

Men himmel så glad jag blir!! Vad är ett klädparty mot det här? Jag tror vi måste fira lite ikväll. :)

Kramar!!

http://moe.sedlacek.se

 
Tess

Tess

20 augusti 2007 12:36

Vilken tur att jag läste detta nu och inte om 10 minuter. Då sitter jag i ett möte och ska försöka se proffesionell ut, nu sprutar tårarna och jag skakar jag också!! Helt fantastiskt underbart är det. KRAMAR!

http://www.malika.se

 
Ingen bild

Kryttet

20 augusti 2007 12:42

GRATTIS!!!!!! Åhhh vad underbart!!!
Håller alla tummar i världen för att liten kommer till snabbare än snabbast!!!!!

Stora Grattiskramar

 
Ingen bild

Magda

20 augusti 2007 12:47

Jippi vad glad jag är för eran skull. Ett år kommer att gå snabbt ska du se! Verkligen jättekul.

 
Ingen bild

Liger från Familjeliv

20 augusti 2007 13:03

Åhhhh!!!!! Grattis, grattis vännen!!!! Blir så himla glad för eran skull. Pratade med C förut och hon skulle ringa ambassaden och fråga var alla handlingar tagit vägen, vi är tydligen många som ligger på hög där...

Hoppas det går fort som sjutton för er nu! Ni har verkligen fått er dos av väntan. Kram Liger

 
Ingen bild

Åsapåsa

20 augusti 2007 13:08

Grattis!!!!!! HELT UNDERBART!!!!!!
Ett år går fort.....
Kram Kram Kram

 
Ingen bild

solna-madde

20 augusti 2007 13:09

GRATTIS GRATTIS GRATTIS!!!!
Åh vilka underbara nyheter denna vanliga måndag.

Imorgon kanske det skålas i champagne..eller? Det tycker jag ni ska göra, det är faktiskt inte varje dag som man börjar vänta barn!!!
Barn... förstår du Grodan...ni väntar barn!

Stor kram!

 
Ingen bild

Åsapåsa

20 augusti 2007 13:09

Vilken otroligt fin bild på dig också!!!

 
Sarah

Sarah

20 augusti 2007 13:16

G R A T T I S!!!! :D Äntligen!

http://www.wallskog.blogg.se

 
Ingen bild

Kickan med A&A

20 augusti 2007 13:21

Grattis !!! Äntligen er tur. Håller tummarna för att det kommer gå fort.

 
Ingen bild

Emla

20 augusti 2007 13:27

Jag ryser! GRATTIS! Tänk, visst är det otroligt? Kanske har er son eller dotter redan fötts och bara väntar på att få komma till er. UNDERBART!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 
Ingen bild

UlricafrCybern

20 augusti 2007 13:31

Grattis!!!! Åh, detta förgyllde min dag!!!
Kram

 
Ingen bild

M

20 augusti 2007 13:44

GRATTIS! Men hjälp vad roligt! Åh vad jag gläds med er! Har ju följt dig/er sedan ni miste Viktor och det är ju bara så underbart att ni fått detta besked nu! Grattis!

 
Niccan

Niccan

20 augusti 2007 13:49

GRATTIS.......Vad kul.....
Hoppas att väntan går fort så liten finns i ER famn snart

Kram

Niccan

http://niccan2000.spaces.live.com

 
Ingen bild

eva med sara född augusti -02

20 augusti 2007 13:57

Grattis!!! Vad glad jag blir för er skull, har väntat så på att det ska bli er tur igen! Hoppas att du orkar fortsätta blogga, har följt dig sen Viktor o vi var i samma grupp på föräldranätet. Hoppas kunna följa dig tills du har ditt barn i famnen! Många kramar från mig!

 
Ingen bild

Linda *

20 augusti 2007 14:02

Tjohooooo....GRATTIS...så underbart härligt.

 
Ingen bild

systerA

20 augusti 2007 14:46

UNDERBART!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kram Andrea

 
Ingen bild

Line

20 augusti 2007 14:50

Grattis till "det positiva testet"! Måste bara säga också att bilden på dig längst upp på sidan är jättefin! Ditt kämpande med vikten ger definitivt resultat.

En helt annan sak (jag har läst tillbaka lite i bloggen), min mormor har sommarstuga på den ö där ni firade midsommar och jag vet nog t.o.m hos vilka ni var. Lustigt när mitt liv på något sätt snuddar vid ditt, det hade jag ju ingen aning om när jag började läsa din blogg efter att ha sett dig på aff.

 
Monica

Monica

20 augusti 2007 15:02

ÅHHHH vad säger du?
Grattis i massor.

Jag sitter här och ryser, jag tror knappt det är sant, att det äntligen är ER tur nu.

Nu kommer jag gå omkring med ett leende på läpparna resten av dagen, jag är så glad för er skull.

kramis

http://barbamamma.bloggagratis.se

 
applecore

applecore

20 augusti 2007 15:07

Som Fylking hade sagt - ÄNTLIGEN! ;-)

Stor grattiskram!

/Helena (om 3 h åker vi till Arlanda :-)

http://applecore72.blogspot.com

 
Cathy

Cathy

20 augusti 2007 15:14

GRATTIS!!!!!! Åhhh vad himla underbart!!!
Tårarna trillar av lycka på mig, jag bara ryser............

Tänk-NI VÄNTAR BARN!!!!!!!!
Ni går nu i väntans tider!!!
Stort grattis igen och många varma kramar


http://Fairy-Dust

 
Jessica

Jessica

20 augusti 2007 15:16

Men ååååh vad underbart att läsa :)
Vad glad jag blir för eran skull *tårar i ögonen*

Stort stort GRATTIS!!!!!

Kramar!
//Jessica

http://jezza.wordpress.com

 
Lotta

Lotta

20 augusti 2007 16:54

Grattis! Här sitter jag och ryser och är så glad för er skull! Hoppas hoppas att ni hör till undantagen och får barnbesked fort! Ännu ett STORT grattis!

Kram Lotta

http://www.kangas-nilsson.se

 
Ingen bild

Petra

20 augusti 2007 17:47

WOW!!!!! Instämmer, äntligen!!! Blir alldeles tårögd och så oerhört glad för er skull. Nu blir det en helt annan väntan!

 
Busmamman

Busmamman

20 augusti 2007 17:51

Åååååååååååå G R A T T I S!!!!!!!!!!!!!!!!!
Wiiiii!!!!!!!!!!!!!!!!!

http://busmamman.blogspot.com

 
Jensan (med Love)

Jensan (med Love)

20 augusti 2007 19:15

GRATTIS!!!! Herregud vad skoj, jag hoppas att tiden bra rinner iväg nu så ni snart har Viktors lill* syskon!

Kram

http://jennielove.blogg.se

 
Nette

Nette

20 augusti 2007 19:17

Åh, jag är så glad för er skull! Hoppas väntetiden går fort, men jo, det gör den säkert - ett år kommer säkert att flyga förbi med allt som man nu plötsligt får planera, shoppa drömma och njuta! :-)

Stort grattis och varma kramar!

http://www.familjenbahne.com

 
Ingen bild

stina

20 augusti 2007 19:19

grattis!!
jag har läst din blogg lite då å då.... hoppas att det går fort för er nu... grattis igen

 
Ingen bild

Aitra

20 augusti 2007 19:48

Grattis!!!!!
Nu ska det bli ännu mer spännande att följa er resa!

Kram, A

 
Ingen bild

Annika med V och E

20 augusti 2007 20:09

GRATTIS!

Vilka underbara nyheter!!! Hängde i samma ankomstgrupp på Föräldranätet när Ni väntade Viktor, har inte slutat följa Er sedan dess.

Jag är så glad för Er skull.

Åter igen ett STORT GRATTIS!!!!

 
Veronica

Veronica

20 augusti 2007 20:09

Åh, grattis räcker liksom inte till! Så glad jag är för er skull och jag hoppas att ni snart får barnbesked. :)

*kram*

http://www.smultronblomman.wordpress.com

 
Ingen bild

Stello-Karin

20 augusti 2007 20:28

Åh, vad roligt att höra! GRATTIS! Äntligen!

Kram kram kram!

 
Arletta

Arletta

20 augusti 2007 22:21

Men så underbara nyheter! Grattis vännen!!!

Det är klart att du ska skratta och gråta om vartannat. Du är ju i väntans tider! Grattis, grattis, grattis! *kastar confetti över hal bloggen* Det var den roligaste nyheten idag!

http://wallemini.blogg.se

 
Ingen bild

Carina29

20 augusti 2007 22:39

GRATTISGRATTISGRATTIS!!!!! Vad glad jag är för eran skull!!! Många kramar från mig!

 
Caroline

Caroline

21 augusti 2007 09:26

GRATTIS!

Oj, vad härligt! *torkar en liten tår*
Massor av kramar!

http://caroline.tradgardsblogg.se

 
Ingen bild

Mickis

21 augusti 2007 21:59

Åh, så underbart!!!!!!!!Vad roligt att höra. ÄNTLIGEN!!!!!
Många kramar till er båda. Hälsa Jonas så jättemycket!
Kram Mickis

 
Ingen bild

Marie

21 augusti 2007 23:44

GRATTIS!!!
Rinner en lyckotår här för er!

 
Ingen bild

Christine/Moonbeam

22 augusti 2007 16:30

Ååååh! Jag såg och läste på fN. GRATTIS i massor! Vad underbart att läsa om att ni nu väntar barn! Hoppas det går fortare än 365 dagar *håller tummarna*
KRAM!

 
Ingen bild

"E"

26 augusti 2007 21:27

Helt fantstiskt!!! :)
Jag är såååå överlycklig för er skull!
Massor med kram!! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av grodis - 14 maj 2013 07:44

Så här ser min fot ut 4 veckor efter op.

Av grodis - 18 juni 2012 10:51

Hur går det med vikten då?   Ja, hörrni... Önskar så att jag kunde säga att jag numera är normalviktig och att allt är bra! Tyvärr är det inte så... Jag peakade min högstavikt NÅGONSIN här under våren. Blodtrycket hade stigit till 147/97 och jag ...

Av grodis - 14 juni 2012 21:32


Herrejösses...   Insåg just att det på söndag ju är exakt 2 år sedan min mobil ringde. Signalen för Astrid Lindgrens "Saltkråkan" ljöd och klockan var exakt 10.00 och jag var yrvaken. Jag hade vaknat tidigare men somnat om då det var en ledig dag...

Av grodis - 12 maj 2012 22:52

"Det är nu som livet är mitt Jag har fått en stund här på jordenOch min längtan har fört mig hitDet jag saknat och det jag fått   Det är ändå vägen jag valtMin förtröstan långt bortom ordenSom har visat en liten bitAv den himmel jag aldrig nått ...

Av grodis - 28 augusti 2011 22:13


Hej alla!   VAD skriver man i en blogg som man inte skrivit i på över 1 år? Som man haft dåligt samvete över att man inte uppdaterat sen den dagen (dagarna efter) vi fick vårt efterlängtade barnbesked förra sommaren.   HUR formulerar man...

Ovido - Quiz & Flashcards