Såsom i Himmelen & på Jorden

Direktlänk till inlägg 21 augusti 2007

Vi väntar barn!!

Av grodis - 21 augusti 2007 09:24

Så kom då den dagen. ÄNTLIGEN.


Den dagen då vi testade +. Fast ändå inte.

Men det är "same, same".

Jag kan faktiskt intyga att det för mig ÄR samma känsla i kroppen som att testa positivt med graviditetstest. Samma pirr. Samma värme. Samma känsla av att vara "speciell". Att hela världen ler mot en och man ler både inom- och utombords.

Gråter gör jag också. Eller gråter, men tårar fylls i mina ögon och är på vippen att rinna över....


Det är en UNDERBAR känsla jag har i kroppen och jag LÄNGTAR mer än någonsin efter vår Liten!

Samtidigt har jag ett lugn jag inte haft tidigare. Nu är vi liksom "klara". Vi kan inte göra mer. Nu är det "bara" att vänta.


Vänta på det där magiska telefonsamtalet...


*365*

 
 
lillasysteryster

lillasysteryster

21 augusti 2007 09:33

Oj så spännande! Nu är du "gravid"!!!! Men du har det på många sätt bättre än den vanligt gravida tjejerna! Dels så kan din graviditet bli kortare (*hoppas*), du slipper alla graviditetskrämpor och du slipper gå upp massor i vikt. Passa på att njut denna sista barnfria tid! Längta efter liten men lev i nuet. Gör allt det där som du och mannen vill göra, passa på att vara ensamma! För det kommer ni snart inte att vara... *iiiihhh*

http://lillasysteryster.blogspot.com

 
Ingen bild

Susanne

21 augusti 2007 10:03

Stort GRATTIS! Jag hör till dem som har följt dig blogg ett tag utan att kommentera, men nu blir det äntligen av. :) Och det är inte utan att det kommer en tår eller två här också... Är så glad för er skull!

 
Malin

Malin

21 augusti 2007 10:08

Grattis, grattis. Jag glädjs med dig och hoppas på att er väntan inte blir alltför lång.

http://www.malet.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Lotta AFF

21 augusti 2007 10:51

Skickar JÄTTE många grattis kramar till er!
Hoppas nu att ni får ett besked extra snabbt! NU vill jag verkligen springa på dig och bebben nästa sommar!

 
Pinse

Pinse

21 augusti 2007 10:59

Stort grattis! Det är så roligt att äntligen det är er tur! kram

http://pinse.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Manne

21 augusti 2007 11:15

Grattis Grodis...

Nu börjar äntligen slutet av resan på det som ni kämpat för så länge...
Jag är så glad för er skull!!

Som ni kämpat....
Jättekram!!

 
Ingen bild

Magda

21 augusti 2007 11:30

Vilken härlig känsla du måste känna nu, du beskriver så bra att man nästan känner likadant. :)

Tänk den dag du får skriva att ni fått telefonsamtalet! Tänk den känslan....Wow. Jag tror inte att det dröjer sååå länge.

Kram

 
Ingen bild

M

21 augusti 2007 11:34

Grattis igen! Sitter här med tårar i ögonvrårna.... Njut nu av "graviditeten" och försök finna frid i att det nu verkligen bara är att vänta - ingen mer kamp. Njut av en skön höst med maken!

 
Busmamman

Busmamman

21 augusti 2007 12:00

Åh det är så himla kul att läsa, din glädje smittar verkligen av sig!! *sitter med ett stort leende på läpparna*

Kraaaaaaaam & grattis igen :´D

http://busmamman.blogspot.com

 
BeaTris

BeaTris

21 augusti 2007 12:37

Ett jätteGrattis från mig oxå :) Tillhör dom som tittar in då & då & läser, men det känns ändå spännande att få följa Eran resa.

/E

http://beatris.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Sweetie fr Viktsnack

21 augusti 2007 12:59

Ä N T L I G E N!!! Stort GRATTIS till er! Blev så himla glad när jag såg inlägget *ler STORT*. Kram på dig Grodan!!!

 
Anna-Bell

Anna-Bell

21 augusti 2007 13:05

Oj oj oj! Här har det hänt grejer! Har tittat in hos dig tidigare utan att kommentera.Anna-Bell

http://bebisliv.blogspot.com

 
Anna-Bell

Anna-Bell

21 augusti 2007 13:06

Vet inte om det viktigaste försvann. Det såg ut så när jag tryckte på "skicka kommentar".

GRATTIS GRATTIS GRATTIS!!!

http://bebisliv.blogspot.com

 
Ingen bild

Asuss

21 augusti 2007 20:32

Glädje tårar för eran skull rullar på min kind, är så glad för ni äntligen fått erat efterlängtade +!!
Njut, glädjs, le, var stolta ni är unika.
Vilken lycka för den lill* som kommer till er med plan...hops jag menar med stålstorken;)
Kramisar o jätte grattis/åsuss

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av grodis - 14 maj 2013 07:44

Så här ser min fot ut 4 veckor efter op.

Av grodis - 18 juni 2012 10:51

Hur går det med vikten då?   Ja, hörrni... Önskar så att jag kunde säga att jag numera är normalviktig och att allt är bra! Tyvärr är det inte så... Jag peakade min högstavikt NÅGONSIN här under våren. Blodtrycket hade stigit till 147/97 och jag ...

Av grodis - 14 juni 2012 21:32


Herrejösses...   Insåg just att det på söndag ju är exakt 2 år sedan min mobil ringde. Signalen för Astrid Lindgrens "Saltkråkan" ljöd och klockan var exakt 10.00 och jag var yrvaken. Jag hade vaknat tidigare men somnat om då det var en ledig dag...

Av grodis - 12 maj 2012 22:52

"Det är nu som livet är mitt Jag har fått en stund här på jordenOch min längtan har fört mig hitDet jag saknat och det jag fått   Det är ändå vägen jag valtMin förtröstan långt bortom ordenSom har visat en liten bitAv den himmel jag aldrig nått ...

Av grodis - 28 augusti 2011 22:13


Hej alla!   VAD skriver man i en blogg som man inte skrivit i på över 1 år? Som man haft dåligt samvete över att man inte uppdaterat sen den dagen (dagarna efter) vi fick vårt efterlängtade barnbesked förra sommaren.   HUR formulerar man...

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards