Såsom i Himmelen & på Jorden

Direktlänk till inlägg 22 augusti 2007

Livet rullar igen!

Av grodis - 22 augusti 2007 10:59

För första gången på mycket, mycket länge känns det som om mitt liv har rullat igång igen. Det har tryckts på "START-knappen", från att ha stått på "PAUS" sen den dagen då vår älskade Viktor somnade in på pappa J:s bröst den där vackra men otroligt tunga morgonen i maj 2002.


Jag lever. Jag andas. Jag mår bra!

Jag känner en harmonisk känsla inuti kroppen som inte går att beskriva.

Jag bara njuter.


Lever här och nu.

Tar till vara på varje minut. Varje dag.


Detta är förhoppningsvis sista hösten vi går till mötes utan barn hos oss. Bara det är stort. Och svårt att föreställa sig.


Jag älskar hösten och vintern. Lider inte av att mörkret kommer och att det blir kallt och murrigt. Tvärtom. Hösten och vintern är mina årstider.


Jag mår så bra just nu, men tänker på en vän som inte mår lika bra. Önskar jag kunde dela med mig av mina känslor inombords så att hon också fick må bra...


*364*

 
 
Liza

Liza

22 augusti 2007 12:22

Hej!
Jag har följt din blogg ett tag, hittade hit via Emlas sida :)
Så härligt att höra att det börjar bli bättre nu och att ni startat resan mot bebis!!
Lycka till

http://fabbebus.blogspot.com

 
Ingen bild

M

22 augusti 2007 12:39

Glad glad glad blir jag av att läsa att du mår bra! Kan bara föreställa mig hur det känns, men att det är underbart fattar jag! Du verkar vara en sådan toppentjej att jag verkligen gläds åt att livet är bra för dig nu!

 
Ingen bild

Elinen

22 augusti 2007 13:47

Roligt att läsa att du är så glad och mår bra. =) Sen är det även skönt att läsa att det finns någon som tycker om vintern (även om det för mig är helt obegripligt) för då är det ju iaf inte vinter HELT i onödan och det är en tröst för mig som fasar inför vintern varje år. (att hösten är mysig kan jag däremot helt hålla med om)

 
Ingen bild

Petra

22 augusti 2007 14:53

Vad härligt vännen! Nu kan ni pusta ut, rå om er själva och varann och öppna de där färgburkarna ;)

 
Flitiga Flisan

Flitiga Flisan

22 augusti 2007 15:23

Jag är så glad att du äntligen känner glädje och att livet rullar på. Ni är så väl värda det. Det måste vara fantastiskt att få känna så och jag gläds så åt er lycka. :)

kram!

http://ff.bloggagratis.se

 
Busmamman

Busmamman

22 augusti 2007 22:07

Gud så roligt att läsa!!
Det är du verkligen värd sötnos!
Pussss

http://busmamman.blogspot.com

 
Frua

Frua

23 augusti 2007 09:02

Är så glad för din skull! Tänk att snart har du barnet i din famn. Barn är helt underbara och goa. Grattis till att ha kommit så lång som du har gjort. Kom gärna in och läs min blogg! Om det är ok så länkar jag gärna till dig.

http://frua.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Fixo

24 augusti 2007 22:26

Vilket UNDERBART inlägg! Vilken LYCKLIG Groda! Du är SÅ värd att få känna så här! Kram!
Tror jag vet vem du tänker på, och jag hoppas liksom du att hennes liv också snart vänder och hon får må bättre

 
mat-malva

mat-malva

25 augusti 2007 22:03

Härligt att läsa att du är så glad! Grattis till att ni är i väntans tider :)

http://mat.bloggagratis.se

 
Ponder

Ponder

26 augusti 2007 17:49

Åh kära Grodan, jag blev så glad av det du skriver att jag fick tårar i ögonen. Du om någon förtjänar att må lite bra nu, och tänk Viktors lillebror eller lillasyster är knappt ett år borta nu.
Kramar från Ponder (som följt dig lite vid sidan om ganska länge, men du kanske minns mig ändå?)

http://ponderingar.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av grodis - 14 maj 2013 07:44

Så här ser min fot ut 4 veckor efter op.

Av grodis - 18 juni 2012 10:51

Hur går det med vikten då?   Ja, hörrni... Önskar så att jag kunde säga att jag numera är normalviktig och att allt är bra! Tyvärr är det inte så... Jag peakade min högstavikt NÅGONSIN här under våren. Blodtrycket hade stigit till 147/97 och jag ...

Av grodis - 14 juni 2012 21:32


Herrejösses...   Insåg just att det på söndag ju är exakt 2 år sedan min mobil ringde. Signalen för Astrid Lindgrens "Saltkråkan" ljöd och klockan var exakt 10.00 och jag var yrvaken. Jag hade vaknat tidigare men somnat om då det var en ledig dag...

Av grodis - 12 maj 2012 22:52

"Det är nu som livet är mitt Jag har fått en stund här på jordenOch min längtan har fört mig hitDet jag saknat och det jag fått   Det är ändå vägen jag valtMin förtröstan långt bortom ordenSom har visat en liten bitAv den himmel jag aldrig nått ...

Av grodis - 28 augusti 2011 22:13


Hej alla!   VAD skriver man i en blogg som man inte skrivit i på över 1 år? Som man haft dåligt samvete över att man inte uppdaterat sen den dagen (dagarna efter) vi fick vårt efterlängtade barnbesked förra sommaren.   HUR formulerar man...

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards