Såsom i Himmelen & på Jorden

Direktlänk till inlägg 19 januari 2008

Bingo!

Av grodis - 19 januari 2008 11:10

Huvudet på spiken kära Pipe Line!


Ni andra, läs detta.

PRECIS så är det för mig/oss i denna Boliviaväntan.

Hon beskriver det så bra, att jag inte finner någon anledning att ens försöka skriva något om detta själv, än...


Det är 3 domstolar i Santa Cruz vet jag iallafall.

Vi står som par nr 3 (sist alltså) i domstol 1. Där har det inte rört sig sedan november 2006.....



:´-(


Kanske inte så jättekonstigt att man mår som man gör...?

 
 
BeaTris

BeaTris

19 januari 2008 11:29

Även om det är svårt för mig att sätta mig in i hur det känns så skulle jag nog må som du & som Pipe Line beskriver, se hur andra par går förbi i kön. Det är svårt att förstå hur mycket pappersarbete & byråkrati det ligger bakom ett barnbesked. Jag hoppas verkligen att det lossnar i Eran kö snart, att det blir Eran tur. Att det den dagen det kommer vara värt all väntan.

Stor kram :)

http://beatris.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Petra

19 januari 2008 11:40

Det kanske är dags att börja leva ett liv utan barn istället och se att livet har så mycket mer att ge utöver det. Denna kvinnan var och pratade i nyhetsmorgon om sin barnlöshet och hur hon tog sig igenom sorgen och började leva ett liv utan barn. Här har du en länk till henne: http://www.familjeliv.se/hem/ramona_fransson/presentation.php
Att sitta och vänta och vänta på ett barnbesked måste ta mycket kraft, därför menar jag att det kanske är bäst att börja göra roliga saker tillsammans med din make som att åka på olika semesterar, utflykter och se er omkring och upptäcka andra fina saker. Om och när du sedan får ett barnbesked så får du ett glatt besked och mår bra så att du kan ta hand om detta lilla barnet. Lev livet, det har många fina saker att bjuda på om man låter sig upptäcka det.
Jag hoppas att du/ni får ert barnbesked! Men det jag mest önskar är att du och din make få mår bra och få leva ett bra och härligt liv tillsammans fram tills det.

 
Grynisen

Grynisen

19 januari 2008 11:47

Grodis... vad ska man säga!? Läste Pipelines blogg och har fått ännu mer förståelse vad ni går igenom...

Orden fattas...

Varför!?!?!

KRAM

http://grynisen.bloggagratis.se

 
Tess

Tess

19 januari 2008 13:54

Ah ... va bra med en liten förklaring till hur det fungerar. Men jag förstår din nedstämdhet. Det var inga roliga siffror. Hoppas att du kurar inomhus idag i blåsten och har det riktigt mysigt. Kram.

http://www.malika.se

 
Åse

Åse

19 januari 2008 14:07

Oj, inte sen nov-06!! Men varför fortsätter man skicka papper till den domstolen om det inte händer något där kan man ju fundera på. Kramar
Åse

http://didriksson.blogg.se

 
Ingen bild

Linda *

19 januari 2008 15:06

hmmmm...jag undrar som Åse varför de fortsätter att skicka papper dit. Jag trodde att slumpen avgjorde vilken domstol man hamnade i, inte att man fick välja själv....blä så trisst att det tar sån tid. kramar.

 
Ingen bild

PN

20 januari 2008 09:15

Måste nog börja kalla mig PN då jag ser att någon annan Petra skriver att ni ska lära er leva utan barn!!!!!!!!! Shit, vad tänker folk...

DIN vås Petra

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av grodis - 14 maj 2013 07:44

Så här ser min fot ut 4 veckor efter op.

Av grodis - 18 juni 2012 10:51

Hur går det med vikten då?   Ja, hörrni... Önskar så att jag kunde säga att jag numera är normalviktig och att allt är bra! Tyvärr är det inte så... Jag peakade min högstavikt NÅGONSIN här under våren. Blodtrycket hade stigit till 147/97 och jag ...

Av grodis - 14 juni 2012 21:32


Herrejösses...   Insåg just att det på söndag ju är exakt 2 år sedan min mobil ringde. Signalen för Astrid Lindgrens "Saltkråkan" ljöd och klockan var exakt 10.00 och jag var yrvaken. Jag hade vaknat tidigare men somnat om då det var en ledig dag...

Av grodis - 12 maj 2012 22:52

"Det är nu som livet är mitt Jag har fått en stund här på jordenOch min längtan har fört mig hitDet jag saknat och det jag fått   Det är ändå vägen jag valtMin förtröstan långt bortom ordenSom har visat en liten bitAv den himmel jag aldrig nått ...

Av grodis - 28 augusti 2011 22:13


Hej alla!   VAD skriver man i en blogg som man inte skrivit i på över 1 år? Som man haft dåligt samvete över att man inte uppdaterat sen den dagen (dagarna efter) vi fick vårt efterlängtade barnbesked förra sommaren.   HUR formulerar man...

Ovido - Quiz & Flashcards