Såsom i Himmelen & på Jorden

Direktlänk till inlägg 1 mars 2007

Klunk, klunk, klunk...

Av grodis - 1 mars 2007 11:37

Att det ska vara SÅ SVÅRT att få i sig vatten?!Jag har ju liksom ett glas och en karaff här på bordet. Karaffen brevid och glaset mitt FRAMFÖR mig, och ÄNDÅ får jag knappt i mig. Inget gott med vatten... :-(Det bästa vi kunde göra var att dricka 1 liter på f.m och 1 liter på e.m och så gärna 5 dl på kvällen. Jag måste, måste, måste....Jag ÄR ju liksom törstig och torr i munnen. Vi blir det allihop i den här gruppen så det verkar som om det ska vara så. Viktigt med munhygienen och tack och lov får vi tugga tuggummi (sockerfritt förstås!) för andedräkten är inte så härlig. Vi är väl i s k "ketos" och då får man bläääääää andedräkt. *urk*Nåväl. Inget ont som inte har något gott med sig. Skönt att höra att alla i gruppen lider av samma dilemma och att det ska vara så. ;-)Jag gillar verkligen viktminskningsgruppen! Tyvärr har en av tjejerna bestämt sig för att hoppa av, så fr o m nästa vecka ska nr 11 få en chans istället! Ska bli intressant att se vem den personen är. Vi har skitkul på våra träffar, och pratar om ALLT! Lite coolt, för vi har bara träffats 3 ggr nu om man räknar med första infoträffen. Det blir många skratt, men också mycket allvarssnack. Det här med vikt och övervikt är känsliga saker och det är jätteskönt att höra och dela med sig av sina tankar och funderingar. Är så otroligt glad att jag kom med i denna grupp och jag kommer göra allt för att gå ner så mycket jag bara kan under dessa 12 veckor som det rör sig om. Livet är kort och dessa 12 veckor är en fis i rymden i mitt liv! Vill ha en bra grund att fortsätta på egen hand efter dessa veckor och gå på BIA-mätning 1 gång i månaden. Tanken är att jag ska fortsätta med pulver 2 ggr/dag och 1 mål mat tills jag gått ner 80% av min övervikt och det ska jag fixa. Jag SKA i mål denna gång!Har vänner (både på nära håll och lite mer avstånd) som gått ner mellan 20-40(!) kilo. Då ska jag också kunna. Kan de så kan jag! Dessutom har jag faktiskt LOVAT min vän Soff att göra henne stolt över mig, precis som jag är stolt och glad över hennes prestation.

 
 
applecore

applecore

1 mars 2007 12:30

Du är jättebra och kommer att klara det här! Min bror har gått ner 63 kg och håller vikten - kan han kan du!

http://applecore72.blogspot.com

 
KvinnaFruMamma

KvinnaFruMamma

1 mars 2007 12:56

Hej!
Jo jag vet att det kan vara svårt att få i sig vatten. Nu vet jag inte hur era regler(prenets)är men gurk-, äppel-, citron- eller apelsinskiva gör att vatten smaken bryts och att det blir godare*tycker jag iaf*.
Klart att du kommer fixa viktminskningen denna gång=). Motivationen är A och O och du är laddad till 1000. Du får även möjlighet att din träningmetod och rolig träning = mer träning = bättre viktminskning.
Vi är även väldigt många som stöttar dej.
Detta FIXAR du=))
Kramis

http://kvinnafrumamma.blogg.se

 
KvinnaFruMamma

KvinnaFruMamma

1 mars 2007 13:08

glömde...hoppas det är oki om jag länkar hit från min sida. Är här och läser varje dag=)

http://kvinnafrumamma.blogg.se

 
Monica

Monica

1 mars 2007 13:24

Drick drick bara drick.

Jag har inga problem med att dricka vatten, det är så gott. Fast det kanske är skillnad på att vara hemma och att jobba. Hemma dricker jag alltid vatten när jag kommer in i köket, och det är många gånger jag är i köket om dagarna. Jag tror jag får i mig minst 2 liter varje dag.

Tack för friskbacillerna du blåser häråt, jag öppnar fönstret och tar emot. Jag har börjat komma till liv efter en helvetesnatt.

http://barbamamma.blogg.se

 
Ingen bild

Grodis

1 mars 2007 22:06

applecore>>Oj, ja just det. 63 kg är helt makalöst. Vilken prestation!! Och att hålla det också, ännu mer prestation! Jag är verkligen imponerad av din bror - det måste du hälsa honom. Tack för i söndags förresten! Kram!

KvinnaFruMamma>>Bra förslag där! Det åker ner en liten citron i väskan imorgon till jobbet så kanske det går lite lättare. Tack för tips! :-) Det får vi äta/dricka så det är lugnt. Tack snälla du för pepp också, det värmer in i hjärteroten! Kram!

 
Ingen bild

Grodis

1 mars 2007 22:08

KvinnaFruMamma (igen;-))>> Klart det är OK! Jag länkar tillbaka!

Monica>>Nu har jag ställt en bringare på diskbänken hemma också så jag ska göra som du, dricka varje gång jag går in i köket. Tack snälla för bra tips! :-) Hoppas bacillerna når er och att ni kryar på er snabbt! Hoppas också att du/ni får en lugn och skön natt med mycket sömn. Det behöver du/ni... *kramar om*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av grodis - 14 maj 2013 07:44

Så här ser min fot ut 4 veckor efter op.

Av grodis - 18 juni 2012 10:51

Hur går det med vikten då?   Ja, hörrni... Önskar så att jag kunde säga att jag numera är normalviktig och att allt är bra! Tyvärr är det inte så... Jag peakade min högstavikt NÅGONSIN här under våren. Blodtrycket hade stigit till 147/97 och jag ...

Av grodis - 14 juni 2012 21:32


Herrejösses...   Insåg just att det på söndag ju är exakt 2 år sedan min mobil ringde. Signalen för Astrid Lindgrens "Saltkråkan" ljöd och klockan var exakt 10.00 och jag var yrvaken. Jag hade vaknat tidigare men somnat om då det var en ledig dag...

Av grodis - 12 maj 2012 22:52

"Det är nu som livet är mitt Jag har fått en stund här på jordenOch min längtan har fört mig hitDet jag saknat och det jag fått   Det är ändå vägen jag valtMin förtröstan långt bortom ordenSom har visat en liten bitAv den himmel jag aldrig nått ...

Av grodis - 28 augusti 2011 22:13


Hej alla!   VAD skriver man i en blogg som man inte skrivit i på över 1 år? Som man haft dåligt samvete över att man inte uppdaterat sen den dagen (dagarna efter) vi fick vårt efterlängtade barnbesked förra sommaren.   HUR formulerar man...

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2007 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards