Såsom i Himmelen & på Jorden

Direktlänk till inlägg 1 mars 2007

Bilder som denna...

Av grodis - 1 mars 2007 12:12

..får mig att längta ENORMT efter vår påskledighet i Lappland hos min kära farmor! Om exakt 5 veckor åker vi iväg och ska tillbringa några sköna lediga dagar hos henne och bara vara. Det är tradition. :-)Om vi har tur kan man få riktigt, riktigt fina dagar just under påsken, där snön ligger vit och vårsolen skiner starkt så man får härlig solbränna på kinderna och näsan när man ligger och kopplar av i en baden-baden... Eller åker en tur med skotern ut på sjön och pimplar lite. Eller kanske en tur på längdskidor. En promenad med stavarna. Redan nu börjar jag förbereda mig mentalt för att åka dit. Fixa en påsk hos farmor UTAN några som helst kakor, bullar eller påskgodis. Det kommer bli jättetufft, för jag vet att det kommer finnas där... Men jag har bestämt mig. Jag kommer köra stenhårt med Prenets program även där. Inga ursäkter! Det är ju bara jag själv som får lida för det i slutändan. Faktiskt.Åh, vad jag längtar!!

 
 
Tess

Tess

1 mars 2007 13:36

Åhhh så härligt. Jag brukade alltid spendera påsken i Umeå när mamma bodde där. Vi var i stugan vid havet och pimplade och åkte skidor. Sååå härligt var det. Det var länge sen. Nu brukar påsken istället bli hos mamma nere i skåne, på landet i stugen. I en baden-baden i solskenet. Men inte riktigt samma sak som ute på en is ... men härligt det också. Självklart kommer du att fixa de dagarna också, dine käre make och farmor kommer alldeles säkert att stötta dig!

http://www.malika.se

 
Ingen bild

Sophie79

1 mars 2007 13:44

Vad glad jag blir att ni nu fått medgivandet i hand!! Har haft superstrul med datorn, och har till viss del fortfarande..kommer inte åt msn och mail tex *arg* Superdupergrattis och vad duktig du är med vikt-programmet!!!
Kramar
Sophie och Max

 
Ingen bild

Gabbi med grynen

1 mars 2007 16:03

Åhhh så vackert! :) Förstår att du längtar till vackra Västerbotten. Nähä jag är inte ett dugg partisk *ser oskyldig ut* uppväxt som jag är i södra lappmarken jag med. :)
Många hälsningar från Norrland

 
Ingen bild

Glad

1 mars 2007 19:28

Vad duktig du är på att gå ner i vikt! Du verkar vara laddad till tusen.
Får man lov och fråga vad denna viktminskingskursen kostar och vad som ingår i priset?
Kram och lycka till :-)

 
Manne

Manne

1 mars 2007 20:55

Härligt!
Nästan så att man längtar efter vintern igen...

Men du, vad gör man på sjön när man 'PIMPAR'?
Låter som en mindre seriös sysselsättning.

Kram!

http://one2many.bloggagratis.se

 
Sandra

Sandra

1 mars 2007 21:24

Ja, det är verkligen vackert norrut såhär närmare våren. Livskvalité.

http://madames.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Grodis

1 mars 2007 21:55

Tess>>Ja, jag har ett enormt stöd från alla i min omgivning + alla goa vänner här på nätet! Helt fantastiskt och jag är SÅ tacksam! Härligt att åka iväg ibland, oavsett om det är norr, söder, väst eller öst. Miljöombyte. :-) KRAM vännen!

Sophie79>>Heeej vännen! Tack så jättemycket! Ja, här har det hänt en del de sista dagarna. ;-D Hoppas ni mår bra! Vem behöver internet när man har en liten prins att ta hand om? ;-P Snart är det vår, och då vill jag gärna komma och hälsa på! Sköt om er! KRAM!

Gabbi>>Åh, jag är liiite avis på dig som bor norröver. Det har jag drömt om sen jag var liten. Men nu blev det inte så. Vem vet, en vacker dag så? Ett fritidshus kanske iallafall? ;-) Jag är glad så länge jag har mina släktingar däruppe så man har ett mål med resan. Sen vill jag gärna åka ännu mer norröver också och upptäcka ännu mer. Tack för hälsningarna! :-D

Glad>>TACK och JA, jag ÄR laddad till max! Känns jätteskönt! Grejen är den att jag inte betalar någonting! Jag blev utvald som 1 av 10 personer som tillsammans ska gå ner 100 kg på 12 veckor. Jättetur har jag haft! I normala fall vet jag att denna kurs kostar 2.500:- för 12 veckor och det är UTAN pulvret. Så ja, det är rätt mycket. Men klart värt det för det är riktigt goda pulver + soppor! Kolla på http://www.prenet.se så kan du läsa mer! :-) Kram och tack så jättemycket!

Manne>> *asg* Hahaha! Skrattade högt här hemma när jag läste din kommentar och såg mitt misstag. *fnissar* Nu har jag ändrat... Men visst, man har upplevt lite "såna" grejer också i sina dagar.. på isen.. i snön... ;-P

Sandra>>Verkligen! Norrland är så underbart och jag ska upptäcka mer av den delen av vårt fina land. :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av grodis - 14 maj 2013 07:44

Så här ser min fot ut 4 veckor efter op.

Av grodis - 18 juni 2012 10:51

Hur går det med vikten då?   Ja, hörrni... Önskar så att jag kunde säga att jag numera är normalviktig och att allt är bra! Tyvärr är det inte så... Jag peakade min högstavikt NÅGONSIN här under våren. Blodtrycket hade stigit till 147/97 och jag ...

Av grodis - 14 juni 2012 21:32


Herrejösses...   Insåg just att det på söndag ju är exakt 2 år sedan min mobil ringde. Signalen för Astrid Lindgrens "Saltkråkan" ljöd och klockan var exakt 10.00 och jag var yrvaken. Jag hade vaknat tidigare men somnat om då det var en ledig dag...

Av grodis - 12 maj 2012 22:52

"Det är nu som livet är mitt Jag har fått en stund här på jordenOch min längtan har fört mig hitDet jag saknat och det jag fått   Det är ändå vägen jag valtMin förtröstan långt bortom ordenSom har visat en liten bitAv den himmel jag aldrig nått ...

Av grodis - 28 augusti 2011 22:13


Hej alla!   VAD skriver man i en blogg som man inte skrivit i på över 1 år? Som man haft dåligt samvete över att man inte uppdaterat sen den dagen (dagarna efter) vi fick vårt efterlängtade barnbesked förra sommaren.   HUR formulerar man...

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2007 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards