Såsom i Himmelen & på Jorden

Direktlänk till inlägg 1 mars 2007

KATASTROFINSAMLING TILL BOLIVIAS BARN!

Av grodis - 1 mars 2007 22:15

Kollade nyss in på BFA-A:s (vår Adoptionsorganisations) hemsida och de har lagt ut denna vädjan, vilken berör mig så mycket att jag bara måste lägga ut den även här på min blogg. ALLA bidrag (stora, mellan, små) är välkomna!F-n... nu gråter jag.... :´-( Jag visste ju vad som hänt.. men ändå fattar man inte vidden av det här...Snälla ni - läs vad som står nedan som är citerad från BFA-A:s hemsida!====================================================="Det är normalt med regn under denna årstid i Bolivia, men i år har det regnat ofantligt mycket mer än vanligt beroende på El Niño, vilket har orsakat svåra översvämningar och svår torka i olika delar av landet. Värst drabbat är Beni med huvudstaden Trinidad där ca 70 000 familjer nu är utan hem och har evakuerats. Vår kontakt Vicky som har delar av sin familj i Trinidad är mycket orolig och säger att tårarna kommer när hon ser bilder från de översvämmade områdena med barn som lever i vatten och boskap som dör. Barnhemmet i Trinidad är fullt av evakuerade barn från drabbade områden. Även om det finns vallar som ska skydda staden Trinidad ifrån översvämningar, är skräcken nu stor för att hela staden ska dränkas då det bara är 4 cm kvar tills fördämningarna runt staden släpper förbi vattnet.I stort sett inga skolbarn kan gå till skolan p.g.a att allt är översvämmat och skolorna används istället som uppsamlingsplatser för de drabbade. Hemska infektioner såsom gulsot, maginfektioner och andra bakterier sprids snabbt på grund av de omfattande vattenmassorna. Befolkningen saknar skydd mot dessa sjukdomar. Det Bolivianska läkarförbundet har skickat 300 läkare från olika delar av landet till katastrofområdet. Familjer behöver tält, filtar, mat och framför allt rent vatten för att kunna klara sig igenom katastrofen. Områden som BFA:s adoptioner sker ifrån är ännu inte drabbade. Utanför Santa Cruz är vissa områden översvämmade men det har än så länge inte nått staden och inte heller de barnhem som våra familjer besöker. La Paz har hittills inte drabbats heller. Du har nu möjligheten att hjälpa de drabbade. Skicka ett bidrag till Barnen Framför Allt så ser vi till att skicka detta bistånd till Bolivia. Hjälpen kommer att kanaliseras till barn i de värst drabbade områdena via vår kontaktperson i La Paz. Du kan sätta in pengar på:Postgiro 420445-9 Bankgiro 452-6570Märk betalningen "Bolivia Översvämning"Vi tackar er för ert bidrag!"========================================

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av grodis - 14 maj 2013 07:44

Så här ser min fot ut 4 veckor efter op.

Av grodis - 18 juni 2012 10:51

Hur går det med vikten då?   Ja, hörrni... Önskar så att jag kunde säga att jag numera är normalviktig och att allt är bra! Tyvärr är det inte så... Jag peakade min högstavikt NÅGONSIN här under våren. Blodtrycket hade stigit till 147/97 och jag ...

Av grodis - 14 juni 2012 21:32


Herrejösses...   Insåg just att det på söndag ju är exakt 2 år sedan min mobil ringde. Signalen för Astrid Lindgrens "Saltkråkan" ljöd och klockan var exakt 10.00 och jag var yrvaken. Jag hade vaknat tidigare men somnat om då det var en ledig dag...

Av grodis - 12 maj 2012 22:52

"Det är nu som livet är mitt Jag har fått en stund här på jordenOch min längtan har fört mig hitDet jag saknat och det jag fått   Det är ändå vägen jag valtMin förtröstan långt bortom ordenSom har visat en liten bitAv den himmel jag aldrig nått ...

Av grodis - 28 augusti 2011 22:13


Hej alla!   VAD skriver man i en blogg som man inte skrivit i på över 1 år? Som man haft dåligt samvete över att man inte uppdaterat sen den dagen (dagarna efter) vi fick vårt efterlängtade barnbesked förra sommaren.   HUR formulerar man...

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2007 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards