Såsom i Himmelen & på Jorden

Direktlänk till inlägg 8 mars 2007

3-veckors rapport!

Av grodis - 8 mars 2007 08:15

Idag är det exakt 3 veckor sedan jag började mitt nya liv med hjälp av Prenet´s viktminskningsgrupp.För första gången kommer jag nu skriva ut mina siffor till omvärlden. Känns för mig jätteskrämmande, men samtidigt, det är ju JAG! Den som inte accepterar det, har problem.Jag har accepterat min övervikt MEN gör något åt det! Jag kommer inte vara överviktig mer i framtiden, om jag själv får bestämma. Och det ÄR ju jag som bestämmer över mig själv och mitt liv. Därför känns det nu OK att jag delger er mina siffror officiellt. De siffror ni ser i parantesen är från startdagen för exakt 3 veckor sedan.Vikt: 83,9 (87,4) = -3,5 kgMidjemått: 92 (103,5) = -11,5 cmBMI: 32,8 (34,1) = -1,3 enheterJag kan säga så mycket som så att jag är SUPERNÖJD med mig själv och är så taggad att fortsätta! Varje minus jag ser, både på vågen och på måttbandet. Någonstans har jag både sett och hört att ett midjemått på 88 cm är gränsen för vad som är hälsosamt hos en kvinna, och jag är snart där. Jag är snart UNDER det! Det känns jätteskönt att veta. För mig handlar min viktminskning inte om att jaga kilon. Det handlar om att bli piggare, och framför allt; lämna den farliga zonen! Bli mer hälsosam och trivas med mig själv. Kunna handla kläder på vilken affär som helst utan att känna att jag inte ens behöver bry mig om att gå in där av rädsla för att kläderna inte passar. Få bättre självförtroende! Det är dags för det nu. Jag har levt som en mussla i 32 år nu, och jag vet ju att jag vill ut ur skalet. Just nu kan jag se en ljusglimt inuti skalet iallafall och det gör att jag orkar kämpa vidare. För det ÄR värt det!Igår fick vi testa Pilates. Ett lugnt och skönt pass där man verkligen fick tänja och sträcka ut sin kropp. Lära sig andas rätt. Spänna muskler man inte ens visste fanns... ;-) Allt till lugn och behaglig musik i ett nedsläckt rum med bara mysbelysning. En träning jag verkligen fastnade för och kommer fortsätta med! Det bästa är att den är på det ställe vi har vår viktminskningsgrupp på och direkt efter den, så det är bara att stanna kvar! Perfekt! På söndag har de gratis prova-på-träning på både Pilates + Boxing och jag har anmält mig till båda. Här ska testas! Jag behöver inspiration och att få testa saker så här är för mig värdefullt. Att de träningsformerna sedan finns på det stället jag känner mig trygg på, är ju ännu bättre.Nu ska jag fylla på dagens första karaff med vatten. En svår huvudvärk igår gjorde att jag tog en tidig kväll och fick ett par timmars extra sömn. Tyvärr är huvudvärken på väg tillbaka, men jag ska testa och se om det är vätskebrist som är orsaken kanske?TACK för allas ert pepp och stöd! Ovärderligt för mig!

 
 
Ingen bild

Carina29

8 mars 2007 09:14

Du får även en GULDSTJÄRNA av mig för att du är så duktig och inspererande! Kanonbra jobbat!

 
Lantliv

Lantliv

8 mars 2007 09:38

Hur bra som helst. Jag är så impad! Man blir inspirerad av att läsa. Ha en bra dag.

http://lantliv.bloggagratis.se

 
Flitiga Flisan

Flitiga Flisan

8 mars 2007 10:49

Det är fantastiskt vad duktig du varit och är!
Jag har samma inställning till att gå ner i vikt. Att känna energin flöda i en, att kunna välja och vraka bland kläder, inte vara en hälsorisk. :)

Glöm inte att dricka vatten. Själv ska jag spring och hämta ett stort glas. :)

http://ff.bloggagratis.se

 
Åse

Åse

8 mars 2007 11:09

Grattis till dig, verkligen jättefint resultat! Funkar det bra med de här shakerna du dricker? Kan vem som helst kontakta Prenet för att få hjälp av dem? Jag har läst på deras hemsida, men de finns inte där jag bor (E-tuna)...

Grattis!!

http://didriksson.blogg.se

 
Camillas lockar

Camillas lockar

8 mars 2007 11:14

Vad spännande! Och vad kul att det går så bra :-) Jag har testat pilates en gång. Spinning en gång. Men herregud, aldrig igen - svinjobbigt ju!!! All respekt till dig.

http://www.lockar.se/blog

 
Monica

Monica

8 mars 2007 11:49

Wiha grattis till många fina minuskilon.
Jag är grymt imponerad av dig, du är SÅ duktig.
Det låter roligt att de har pröva på grejer i helgen, självklart ska du passa på att testa vad du tycker om det.
Jobbigt med huvudvärken, får du in dig salt?
Testa att dricka något vischyvatten med smak.
kram

http://barbamamma.bloggagratis.se

 
applecore

applecore

8 mars 2007 11:57

Kul! Pilates verkar jättebra tycker jag - tyvärr har jag aldrig testat själv, men jag är helt såld på yoga (som väl kan räknas in lite i samma kategori). Boxing är bland det jobbigaste jag testat, men det är superkul! Hoppas du hittar en träningsform som passar dig!

http://applecore72.blogspot.com

 
Manne

Manne

8 mars 2007 15:51

Kanonroligt Grodis.

Klart att du skall ha allt välmående och självförtroende i hela världen.

*illar vidare*

http://one2many.bloggagratis.se

 
Tinselflickan

Tinselflickan

8 mars 2007 19:07

Åh vad duktig du är Grodis!

Jag hänger på guldstjärnan och passar även på att ge dig några klappar på axeln!

Stor kram!

http://tinselflickan.blogspot.com

 
Elin

Elin

8 mars 2007 19:37

Heja vad duktig du är och har varit och ska fortsätta vara!! Jag är stolt över att ha en sån vän. Kramis!!

http://sedlacek.se

 
En Södertäljebos Liv II

En Södertäljebos Liv II

8 mars 2007 20:15

Du är superduktig. Hoppas jag också får sån inspiration/motivation när det är dags för mig att gå ner i vikt (efter graviditeten)

http://massablaj.blogspot.com

 
KvinnaFruMamma

KvinnaFruMamma

8 mars 2007 21:49

GRATTIS till din fina viktnedgång.
Ge dig en stor klapp på axlen för du är jätteduktig. Kul att få prova på lite nya träningsmetoder, blir lättare att hitta sin grej och då blir mycket roliga med träning.
Ha en trevlig kväll!
kramis

http://kvinnafrumamma.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av grodis - 14 maj 2013 07:44

Så här ser min fot ut 4 veckor efter op.

Av grodis - 18 juni 2012 10:51

Hur går det med vikten då?   Ja, hörrni... Önskar så att jag kunde säga att jag numera är normalviktig och att allt är bra! Tyvärr är det inte så... Jag peakade min högstavikt NÅGONSIN här under våren. Blodtrycket hade stigit till 147/97 och jag ...

Av grodis - 14 juni 2012 21:32


Herrejösses...   Insåg just att det på söndag ju är exakt 2 år sedan min mobil ringde. Signalen för Astrid Lindgrens "Saltkråkan" ljöd och klockan var exakt 10.00 och jag var yrvaken. Jag hade vaknat tidigare men somnat om då det var en ledig dag...

Av grodis - 12 maj 2012 22:52

"Det är nu som livet är mitt Jag har fått en stund här på jordenOch min längtan har fört mig hitDet jag saknat och det jag fått   Det är ändå vägen jag valtMin förtröstan långt bortom ordenSom har visat en liten bitAv den himmel jag aldrig nått ...

Av grodis - 28 augusti 2011 22:13


Hej alla!   VAD skriver man i en blogg som man inte skrivit i på över 1 år? Som man haft dåligt samvete över att man inte uppdaterat sen den dagen (dagarna efter) vi fick vårt efterlängtade barnbesked förra sommaren.   HUR formulerar man...

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2007 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards