Såsom i Himmelen & på Jorden

Direktlänk till inlägg 8 mars 2007

Skön kväll!

Av grodis - 8 mars 2007 22:16

En riktigt bra kväll där jag fått möjlighet att ta hand om mig själv ordentligt. Ja, det har jag ju alla kvällar iofs... ;-) Direkt efter jobbet åkte jag till Intersport och inhandlade ett par nya gåstavar då mina gamla teleskopstavar gått sönder och vi fick lov att lämna tillbaka lånestavarna till Prenet igår. Hittade ett par jättelätta aluminiumstavar från McKinley för 300:- som passade perfekt och 115 cm blev det efter att ha kollat både i spegeln så armarna var i ordentlig 90-graders vinkel + kollat med killen som jobbade där. Först var jag inne på 110 cm stavar, men såg ju själv att de var lite för låga så vinkeln blev fel. Denna gång köpte jag "fast" längd på stavarna och inte teleskopstavar, på inrådan av vår personlige tränare på Prenet. Teleskopstavarna har en förmåga att gå sönder efter ett mer eller mindre långt tag.... Var även i stort beov av nya walkingskor och hade tur att hitta ett par jättesnygga och SKÖNA svarta från Rykä i min storlek på REA så det inhandlades också! Inte för att jag har råd egentligen, men samtidigt är det ju superviktigt att ha ordentliga skor när jag nu kommit igång och gå så pass mycket som jag gör nu. :-) Kom hem vid 18.15 och bytte genast om till träningskläder + på med varselvästen så jag skulle synas ordentligt i den tjocka dimman som var. iPoden i öronen och iväg ut och gå och både skor och stavar känns toppen! Hurra!När jag kom hem igen så lagades det mat. Ikväll blev det vitlöksfrästa kräftstjärtar med citronpeppar och paprikakrydda och till det fullkornspasta och kokt broccoli. En stor tallrik vid sidan om med en fräsch sallad av tomat, rödlök, isbergssallad, färsk spenat, persilja, basilika och lite olivolja och balsamvinäger och lite flingsalt och svartpeppar på. Gott!Sen var det dags att ta hand om sig själv lite till... Nu blev det ny hårfärg och toning av håret till mörkbrunt. Känns kanon och en rejäl inpackning av håret gör att det känns fräscht och glansigt igen. Under inpackningen tog jag en skön lång dusch och rakade benen och så... Nu sitter jag här och väntar på att håret ska torka innan jag lägger mig för natten och passar på att blogga lite. Maken ligger utslagen i soffan och ser allmänt mysig ut.. han är trött efter en lång dag i Stockholm på båtmässan med sin far och bror och sen en tur till Nyköping t/r efter det! Ska pussa på honom lite nu och försöka få med honom i säng tror jag... Skönare att sova där... ;-PKRAM på er alla och TACK, TACK, TACK för alla era fina kommentarer till mig. Jag blir så glad och rörd! :´-)

 
 
KvinnaFruMamma

KvinnaFruMamma

8 mars 2007 22:57

Jag har en utmaning till dig=)

http://kvinnafrumamma.blogg.se

 
Ingen bild

Soff

9 mars 2007 06:05

Åh vad du är duktig! Jag har sagt det förr men jag säger det igen. Jag är så imponerad över hur du hanterar den här situationen och den inställning du har till den nya maten, det nya sättet att motionera och ja det nya sättet att tänka kring vad du äter och vad du gör. Du inspirerar mig!! Och nu när jag kommer hem från min semester ska jag också ta tag i saker och ting på nytt igen. Mycket tack vare dig ska du veta.

Stor bamsekram från Soff - från tågstationen i Norrköping :-)

 
Ingen bild

Clin

9 mars 2007 10:02

Åh, så glad man blir av att läsa hur du mår! Blir så otroligt inspirerad till att ta tag i vikten om sisådär ett halv år eller nåt! Och visst är det känsligt med siffror...är precis som du och har svårt med de, men det är ju inte ens vikt som är ens person!!! Hejja hejja Grodan! Kram C

 
Flitiga Flisan

Flitiga Flisan

9 mars 2007 14:18

Det lät som en härlig kväll.
Jag ska ha en liknande stund idag fast på eftermiddagen. Jag får dock se om jag kommer ut innan mitt bad. Det är nog lite lerigt fortfarande här ute på landet för att kunna promenera. Gå i gummistövlar är inte bekvämt. :)

P.s Superduktig som vanligt. Bra jobbat. :)

http://ff.bloggagratis.se

 
Camillas lockar

Camillas lockar

9 mars 2007 22:35

Wow, nu blev JAG hungrig. Käkade filmjölk till middag. Lilleman fick spelet så det blev inte bättre käk idag :-)

http://www.lockar.se/blog

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av grodis - 14 maj 2013 07:44

Så här ser min fot ut 4 veckor efter op.

Av grodis - 18 juni 2012 10:51

Hur går det med vikten då?   Ja, hörrni... Önskar så att jag kunde säga att jag numera är normalviktig och att allt är bra! Tyvärr är det inte så... Jag peakade min högstavikt NÅGONSIN här under våren. Blodtrycket hade stigit till 147/97 och jag ...

Av grodis - 14 juni 2012 21:32


Herrejösses...   Insåg just att det på söndag ju är exakt 2 år sedan min mobil ringde. Signalen för Astrid Lindgrens "Saltkråkan" ljöd och klockan var exakt 10.00 och jag var yrvaken. Jag hade vaknat tidigare men somnat om då det var en ledig dag...

Av grodis - 12 maj 2012 22:52

"Det är nu som livet är mitt Jag har fått en stund här på jordenOch min längtan har fört mig hitDet jag saknat och det jag fått   Det är ändå vägen jag valtMin förtröstan långt bortom ordenSom har visat en liten bitAv den himmel jag aldrig nått ...

Av grodis - 28 augusti 2011 22:13


Hej alla!   VAD skriver man i en blogg som man inte skrivit i på över 1 år? Som man haft dåligt samvete över att man inte uppdaterat sen den dagen (dagarna efter) vi fick vårt efterlängtade barnbesked förra sommaren.   HUR formulerar man...

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2007 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards