Såsom i Himmelen & på Jorden

Direktlänk till inlägg 23 mars 2007

Igår kom papperna!

Av grodis - 23 mars 2007 10:03

Igår kväll när vi kom hem, ganska sent då vi jobbat över (iallafall jag..) så låg det där, BREVET från BFA-A i vår brevlåda!Plötsligt känns allting så... på riktigt!Det ÄR verkligen så. Vi KOMMER verkligen få barn. Ett syskon till Viktor. Ett knytte att få älska och krama om. På riktigt. *tårögd*Papperna igår var mest information om Bolivia. Vad som gäller framöver och kostnader osv. Vi skulle skriva på ett par papper och skicka tillbaka till dem, och efter det så skickar de oss all information om allt vi ska fixa framöver.Wow....

 
 
Ingen bild

Humlan

23 mars 2007 10:16

Gud så spännande!!! Det ska bli så roligt att följa er på denna fantastiska resa!
Kram & trevlig helg!
~Humlan~

 
Åsa med Klara och Lilly

Åsa med Klara och Lilly

23 mars 2007 10:17

Hurra vad roligt!!!!!!!
Äntligen börjar det hända saker, klart Viktor ska bli storebror :-)
Tänk den dagen du sitter med ett barn i din famn igen...längtar så!
Kram Åsa

Ps Grattis till alla minuskilon, lägger du upp lite bilder sen så man kan se?

http://busmajornasmamma.bloggagratis.se

 
Ingen bild

M

23 mars 2007 10:27

Åh vad härligt! Grattis! Sakta stånkade ångloket igång, men nu har det kommit upp i fart och nu går er resa mot barn stadigt och fint! Kram!

 
Elle

Elle

23 mars 2007 10:28

Grattis!!
Jag kommer ihåg hur det kändes ... min son är från SydKorea--han har nu hunnit bli 35 , år , nja inte riktigt , i maj är det . men han var bara 7 månader när han kom til min dåvarande man o mej ... Jag ÄLSKAR honom så... Lycka till min vän .. hör gärna av Dej! Kramar ,Elle

http://vardagspyssel.bloggagratis.se

 
Ingen bild

solna-madde

23 mars 2007 10:51

Visst är det en fantastisk känsla? Ett tips, spara alla papper och fotografera mycket när ni sitter och sliter med ansökningarna. Vi gjorde inte det med Leias ansökan och det är tråkigt att inte ha bilder på allt. Visst har vi kopior men det är inte riktigt samma sak.

GRATTIS! Och all lycka till!

kram!

 
Mickis

Mickis

23 mars 2007 11:01

Grattis, vad kul. Lycka till! :)

http://www.missm.bloggagratis.se

 
Malin

Malin

23 mars 2007 12:55

En sån härlig vårpresent! GRATTIS!

http://www.malet.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Grodis

23 mars 2007 13:34

Humlan>>Tack så jättemycket! :-D En riktigt trevlig helg önskar jag dig också! Kram!

Åsa>>Haha, bilder?! Är du gaaalen?! Jag har faktiskt inga direkta "förebilder"... visst, några hemska finns det.. Men bilder kommer inte förrän jag är i MÅL! *s* TACK gulliga du! Är allt väl med dig/er?? *undrar* KRAM & Trevlig helg!

M>>Vilken mysig liknelse! :-D TACK snälla du! Kram tillbaka!

Elle>>Åh, åren går menar du? ;-) Ja, jösses... jag kan bara tänka mig hur det kommer kännas när vi får vårt barn i famnen. Fixar inte att tänka på det just nu för då börjar jag storböla. ;´-) Tack så jättemycket och sköt om dig! Ska kolla in din sida vid tillfälle. :-) KRAM!

solna-madde>>Ja, verkligen! Känns helskumt, men helt underbart också förstås!! Tack för tips! Menar du ta kort av papperna eller papperna OCH oss själva? ;-) *trög* En jättemysig helg önskar jag er! KRAM och TACK!

Mickis>Tack snälla! :-)

Malin>> Ja, verkligen! TACK!

 
Ingen bild

solna-madde

23 mars 2007 13:57

Bägge delarna! Ta kort på t ex när ni sitter och fyller i blanketterna, ta ett kort på notarius publicus (om ni ska dit), kanske ett kort på posttanten som tar emot er ansökan när den är klar att skickas till BFA-A.
Och ett kort på själva ansökan så klart!

Trevlig helg i växjö!
kram
madde

 
Fairy Dust

Fairy Dust

23 mars 2007 14:45

Åh ett stort, stort GRATTIS!!!!!!!!!
Vad skoj att få läsa, verkligen kul.
Kramar

http://fairydust.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Fixo

23 mars 2007 15:11

Hej Grodan,

Nu var det ett tag sen jag läste här. det har hänt mycket i ditt liv - både positivt (brevet, vikten mm) och negativt (vännen). Förstår hur du känner dig vad gäller det, då jag just nu upplever ett svek av min chef. Det är inte kul, och såklart än värre när det handlar om en vän.
Underbart med brevet från BFA-A! Härligt att läsa att det går framåt.
Många kramar!

 
Flitiga Flisan

Flitiga Flisan

23 mars 2007 20:18

Grattis! :) Så underbart det måste ha känts att få se kuvertet. Jag är jätteglad för er skull.

http://ff.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av grodis - 14 maj 2013 07:44

Så här ser min fot ut 4 veckor efter op.

Av grodis - 18 juni 2012 10:51

Hur går det med vikten då?   Ja, hörrni... Önskar så att jag kunde säga att jag numera är normalviktig och att allt är bra! Tyvärr är det inte så... Jag peakade min högstavikt NÅGONSIN här under våren. Blodtrycket hade stigit till 147/97 och jag ...

Av grodis - 14 juni 2012 21:32


Herrejösses...   Insåg just att det på söndag ju är exakt 2 år sedan min mobil ringde. Signalen för Astrid Lindgrens "Saltkråkan" ljöd och klockan var exakt 10.00 och jag var yrvaken. Jag hade vaknat tidigare men somnat om då det var en ledig dag...

Av grodis - 12 maj 2012 22:52

"Det är nu som livet är mitt Jag har fått en stund här på jordenOch min längtan har fört mig hitDet jag saknat och det jag fått   Det är ändå vägen jag valtMin förtröstan långt bortom ordenSom har visat en liten bitAv den himmel jag aldrig nått ...

Av grodis - 28 augusti 2011 22:13


Hej alla!   VAD skriver man i en blogg som man inte skrivit i på över 1 år? Som man haft dåligt samvete över att man inte uppdaterat sen den dagen (dagarna efter) vi fick vårt efterlängtade barnbesked förra sommaren.   HUR formulerar man...

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2007 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards