Såsom i Himmelen & på Jorden

Direktlänk till inlägg 4 april 2007

"Glad Påsk!"

Av grodis - 4 april 2007 08:50

Alldeles nyss kom en kollega fram till mig och sa "Glad Påsk" och lämnade fram ett stort påskägg fyllt med godis.Gaaaaaah..!!Jag blir galen. Dessa högtider som frestar och sabbar för så många som liksom mig kämpar med sina överviktskilon!Jag har det extra jobbigt just nu pga PMS och skulle såååå gärna sätta i mig det där ägget bums! Eller inte.Jag vill ju inte sabba för mig själv, för det är ju det jag gör. Det är ingen annan jag förstör för, än just mig själv. Om jag sätter i mig det och andra onyttigheter i påsk, så ser jag ju samtidigt till att jag inte kommer få den där så hett efterlängtade 7:an i början på vikten om någon vecka, för det är SÅ nära nu! Och jag vill ju verkligen se den snart, för att så småningom se en 6:a.Någon har föreslagit nötter, var det Tinselflickan? :-)Tyvärr kan jag inte äta nötter då jag är allergisk.Så jag har frukt som godis och ibland krävs det även som igår, lite Kesella med jordgubb/lime, men den är 7,5% och inte såååå farlig. Visst, socker i, men det är ändå bra mycket bättre än att sätta i sig en massa choklad och annat godis.TACK för allas ert stöd och pepp! Jag är SÅ tacksam ska ni veta!Jag tänker bita ihop och det rejält. Jag SKA fixa detta. Blir isåfall min första påsk utan godis på åratal. Minns inte senast...--------------Och så en helt annan sak, en rolig händelse!En nätvän till mig som väntat läääänge på sitt barn, har äntligen fått barnbesked igår! En liten pojke! HURRA!

 
 
Ingen bild

Mia

4 april 2007 09:27

Det bästa är om du lär dig att äta lita av allt, för då är det oftast lättare att hålla vikten sedan när du har gått ner allt. Att äta någon godisbit per dag går man inte upp i vikt av utan det är om man äter stora mängder.

Hur kommer ni att gå tillväga sedan när ni har gått ner alla kilona, för att hålla vikten?

Njut du av påsken med allt vad det vill säga men ät lite av varje istället.

 
Sassa

Sassa

4 april 2007 09:28

men gaaahhhh, vet inte dina kollegor om hur du kämpar med Prenet och annat?! I så fall kan man ju undra över välviljan i påskägget.. men, det var säkert fint menat. Du är så stark gums!!!!! Heja heja!

kram!

http://www.wallskog.blogg.se

 
Jessica

Jessica

4 april 2007 09:36

Hej!
Du är så enormt duktig som orkar stå emot,är här inne och läser lite då och då och slås varje gång av din styrka.Du kämpar så jag blir alldeles tårögd av att bara läsa!

Något som slog mig när du skrev att du inte kan äta nötter pga allergi var solrosfrön,har du provat det?
Det finns rostade solrosfrön att köpa som faktiskt är riktigt goda och de hjälper bra när suget sätter in ;-)
Däremot vet jag inte hur pass kaloririka de är men det kan ju inte vara så farligt *ler*
Betydlgt bättre än godis å andra sötsaker.
Jag brukar peta i mig det när jag jobbar natt,då suget är som störst efter sötsaker för att man ska orka hålla sig vaken.

Ett stort lycka till,en varm kram och glad påsk :)

http://jezza.wordpress.com

 
Mia

Mia

4 april 2007 10:00

Jag vill önska dig en riktigt skön och härlig påsk och en trevligt resa.

Stor kram och en stor bukett med påskliljor från din bloggvän Mia

http://gemenskapen.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Grodis

4 april 2007 10:04

Mia>>Så sant! Men nu under dessa 3 månader som jag är med i Prenet´s viktminskningsprogram har jag lovat, inte bara mig själv, utan även skrivit på ett avtal med dem att jag ska leva efter deras rekommendationer, så jag har en månad kvar. ;-) Annars håller jag med dig helt och fullt att man inte kan avstå allt hela tiden. Påskmiddag ska jag absolut äta, men inte så mycket bröd och sånt. Sill o potatis och lax bara älskar jag så det kommer jag njuta mycket av! :-)

Sassa>>Nu var det ju inte bara jag som fick påskägg utan alla fick av företaget. Det framgick inte av min text. *sorry* :-) Har tejpat igen det noggrannt och lagt i träningsryggsäcken. Pappa och J får dela på det i bilen upp till norrland imorgon tänkte jag.. *s* ;-) TACK! Kram!

Jessica>> Åh, tack snälla du! :´-)
Solrosfrön ja! Och pumpafrön är också goda att rosta. Tack för påminnelsen! Det har jag testat förut men totalt glömt bort. Rostade kikärtor är också toppengoda och finns på hälsokosten. Tror minsann att jag ska ta en tur på lunchen och köpa så jag har "ifall att".
Tack snälla du för din varma och omtänksamma kommentar Jessica! En riktigt glad påsk önskar jag dig också! :-)

 
Ingen bild

Grodis

4 april 2007 10:05

Mia>>Tack så mycket och jag önskar dig såklart detsamma! :-D Kram och en stor bukett vårfrasiga tulpaner får du av mig!

 
Mia

Mia

4 april 2007 10:09

Du har inga goda och nyttiga recept som du skulle vilja dela med dig till mig, allt mottages med öppen famn :-)
Du kan väl skriva det på min blogg i sånna fall.
Kram Mia

http://gemenskapen.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Grodis

4 april 2007 10:13

Mia>>Om du kikar in på http://www.prenet.se så hittar du recept som jag går efter när jag inte hittar på egna efter det som finns i kylskåpet! :-) Kram!

 
Ina

Ina

4 april 2007 10:43

Har du provat kesella lätt, den naturella, med MASSOR av kanel till fruktsallad. SÅ gott! Det känns lite strävt ibörjan när man är ovan, men du är så pass sockeravvänjd nu att det borde gå bra. Man kan också röra ut den i lite bubbelvatten för att få bukt med strävan.
Ge bort ägget till någon på stan - så slipper du ha det i bilen. Du KLARAR påsken! Det vet jag - KRAM!

http://inatankar.blogspot.com

 
Flitiga Flisan

Flitiga Flisan

4 april 2007 10:50

Det var ju jättegulligt av kollegan, men det kunde ju inte bli mycket mer fel.

Jag erkänner att jag inte läst kommentarerna ovan. Men hade jag varit du hade jag gett bort påskägget till någon annan sen. Inte maken för du ska inte bli frestad hemma. Kanske någon kompis med barn eller någon som behöver en gullig tanke (och som helst är smal) ;).

Du är jätteduktig!
Så fint du gjort till Viktor.
Och du är så duktig som är ute och går och lite måste man få unna sig ibland. En kyckling är bättre än godis.
Heja heja heja.
Kram!

http://ff.bloggagratis.se

 
Elin

Elin

4 april 2007 11:24

Go Grodan! Go Grodan! Ge bort ägget till någon annan nu, bums. Du är så duktig och snart, snart är du i 70-klubben! Tänk att det alltid är så jobbigt sista biten över kanten. När du väl kommer under 80-strecket kommer det ny motivation. Det är sjukt hur mycket av det här som är psykologi. Kom igen, du kan! Och ha en alldeles förträfflig påsk uppe hos farmor! Kram!

http://sedlacek.se

 
Ingen bild

M

4 april 2007 11:46

Men ähhh, vad trist med godis. Bra att du tejpat igen det! Om du kör imorgon och de sitter i baksätet så ser du inte hur de äter - du klarar det! Men det låter klokt att ta med lite "bra" snacks, så har du om alla andra äter....
Förresten, en kyckling måste ju räknas som påskgodis :-)

 
Monica

Monica

4 april 2007 15:10

Men ÅH vad fint ni har gjort hos Viktor, jag blir alldeles rörd av att se hand fina gravsten. Jag är övertygad om att han ser ner på er och ler.

Du solrosfrön är supergoda, det tar jag tex i salladen, på muslin, eller äter som de är.
Tål du solrosfrön?

Trevlig påsk till dig från mig!

http://barbamamma.bloggagratis.se

 
Therese

Therese

4 april 2007 16:54

Ja, visst är det tråkigt när man får påskägg med godis. Jag skulle ha ätit dem och det är sååå svårt att motstå.
Jag var på en fest i början av min viktresa, det brukar ju alltid vara godis, chips och massa gott men här fanns det också någonting annat, fat fullt med goda skalade, skivade frukter. Jag var lycklig.

Vad duktig du är som står emot sötsuget.

http://theaa.blogg.se

 
MiaMaria

MiaMaria

7 april 2007 07:56

Glad Påsk!!! Ha det bra på resan, och starkt att inte äta upp godiset (mer än vad jag kan säga här).

*kram*

http://sarnhammar.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av grodis - 14 maj 2013 07:44

Så här ser min fot ut 4 veckor efter op.

Av grodis - 18 juni 2012 10:51

Hur går det med vikten då?   Ja, hörrni... Önskar så att jag kunde säga att jag numera är normalviktig och att allt är bra! Tyvärr är det inte så... Jag peakade min högstavikt NÅGONSIN här under våren. Blodtrycket hade stigit till 147/97 och jag ...

Av grodis - 14 juni 2012 21:32


Herrejösses...   Insåg just att det på söndag ju är exakt 2 år sedan min mobil ringde. Signalen för Astrid Lindgrens "Saltkråkan" ljöd och klockan var exakt 10.00 och jag var yrvaken. Jag hade vaknat tidigare men somnat om då det var en ledig dag...

Av grodis - 12 maj 2012 22:52

"Det är nu som livet är mitt Jag har fått en stund här på jordenOch min längtan har fört mig hitDet jag saknat och det jag fått   Det är ändå vägen jag valtMin förtröstan långt bortom ordenSom har visat en liten bitAv den himmel jag aldrig nått ...

Av grodis - 28 augusti 2011 22:13


Hej alla!   VAD skriver man i en blogg som man inte skrivit i på över 1 år? Som man haft dåligt samvete över att man inte uppdaterat sen den dagen (dagarna efter) vi fick vårt efterlängtade barnbesked förra sommaren.   HUR formulerar man...

Ovido - Quiz & Flashcards