Såsom i Himmelen & på Jorden

Direktlänk till inlägg 8 april 2007

Hälsning från norr!

Av grodis - 8 april 2007 12:41

Hej hej alla goa vänner!En snabbishälsning från ett vintervitt norrland som bjudit både på storm, snö och sol!När vi åkte upp på Skärtorsdagen var det allt annat än roligt väder och bilen (en Saab 9-5) for som en vante i sidled och när vi passerat Sundsvall och var mellan Sundsvall och Timrå hände en sak som fick mig att inse att vi hade änglavakt. En bil som låg ca 3 bilar framför oss hade cykelställ på med en cykel hängandes på och som i sin tur blåste av(!) och hamnade under bilen bakom som for rakt in i mitträcket, men stannade och voltade aldrig. Bilen vars cykeln blåste av ifrån körde av motorvägen åt andra hållet tillsammans med två bilar bakom som tvärnitade och pappa kunde finna sig snabbt och siktade in sig emellan dessa bilar så vi klarade oss. Puh. Jag kan lova att adrenalinet pumpade en bra stund efteråt och det var riktigt, riktigt otäckt. Att det dessutom är 110-väg och väldigt backigt gör inte saken bättre. Vi hade verkligen änglavakt.... Ett par renar vid vägrenen såg vi och grova grenar från tallar och granar låg på vägen här och där, men tack och lov klarade vi oss från omkullblåsta träd över vägen där vi åkte.På långfredagen blåste det fortfarande rätt rejält, men inte lika hårt som på Skärtorsdagen, så vi åkte på skotertur och grillade smörgåsar och korv i solen och hade det mysigt. Men OJ vad jag saknar maken! *snyftar* Det är verkligen tomt utan honom här och jag vet att jag inte är ensam om att sakna honom...Det har gått jättebra med maten och inte en endaste godisbit eller kaka har slunkit ner! Jag är RIKTIGT stolt över mig själv för det! :-) Dock har jag druckit lite vin och ett par öl, men något ska jag väl få unna mig också. *tycker* Tyvärr har det inte blivit någon promenad än, men det ska jag strax iväg på idag då det inte blåser alls idag! Riktigt skönt att få röra sig litegrann!Ikväll är vi hembjudna till min farbror med familj och det ska bli fläskfilé tournedos med murkelsås och någon dessert som kallades för Falska ägg. Gott! Tur dock att påsken snart är över så jag slipper frestas av alla dessa godisskålar och kakor och bullar... Det är tufft emellanåt, eftersom jag mitt i allt fick mensen och har ett enormt sötsug. Men som sagt, hittills har det gått jättebra och jag har bestämt mig för att det ska gå lika bra i fortsättningen också!Nu kommer pappa och nu är det dags att tacka för lånet av datorn och bege sig ut på promenix!Må så gott allihop!KRAM på er!

 
 
Ingen bild

M

8 april 2007 22:34

Härligt att höra att du har det fint i påsk - och vilkens himmelens tur att ni inte blev inblandade i någon olycka! Och du, strongt att du klarat att hålla dig ifrån gotter!

 
Annelie

Annelie

9 april 2007 07:57

Jag är så djupt imponerad av din förmåga att stå emot allt det goda som det bjuds på och som lockar. Tänk om jag hade samma starka karaktär och beslutsamhet.

Hoppas det går bra att skjuta upp betalningen. Det var fasligt vilket liten marginal ni fick!

Hoppas du får en trevlig avslutning på påskhelgen!

http://www.tigerfamiljen.se

 
Ingen bild

mallsing

9 april 2007 08:26

Oj *pust* vilken läskig upplevelse.
Duktiga du som kan låta bli godisskålarna det har inte jag.... men i morgon börjar en ny vecka. Påsk är den värsta helgen tycker jag när det gäller godis och andra godsaker.

Kör nu riktigt försiktigt hem igen **KRAM**

 
Ingen bild

Petra

9 april 2007 13:47

Men vännen, är det nödvändigt att vara ute o åka i sånt väder *orolig*

 
Annso

Annso

9 april 2007 18:13

Hej!

Hittade hit via Bloggportalen.

Det ska bli spännande att följa er planerade adoption, har lagt din sida som favorit.

Vilken otäck incident ni råkade ut för på vägen till norrland, skönt att ni hade änglavakt, kanske var det er änglason som vakade över er?

Kram

http://www.annso.nu

 
Monica

Monica

10 april 2007 11:18

Det låter som du har det toppenbra när du är iväg även om inte maken hann följa med.
Det blir ännu roligare när ni ses igen och har saknat varann.
Du är så duktig som håller dig från sötsakerna fast du är sugen.

Jag får med mens snart, det känner jag för magen gör ont. Hatar det, tänk om man kunde slippa det där onda.

Falska ägg vad är det?

Blås inte bort, kram

http://barbamamma.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av grodis - 14 maj 2013 07:44

Så här ser min fot ut 4 veckor efter op.

Av grodis - 18 juni 2012 10:51

Hur går det med vikten då?   Ja, hörrni... Önskar så att jag kunde säga att jag numera är normalviktig och att allt är bra! Tyvärr är det inte så... Jag peakade min högstavikt NÅGONSIN här under våren. Blodtrycket hade stigit till 147/97 och jag ...

Av grodis - 14 juni 2012 21:32


Herrejösses...   Insåg just att det på söndag ju är exakt 2 år sedan min mobil ringde. Signalen för Astrid Lindgrens "Saltkråkan" ljöd och klockan var exakt 10.00 och jag var yrvaken. Jag hade vaknat tidigare men somnat om då det var en ledig dag...

Av grodis - 12 maj 2012 22:52

"Det är nu som livet är mitt Jag har fått en stund här på jordenOch min längtan har fört mig hitDet jag saknat och det jag fått   Det är ändå vägen jag valtMin förtröstan långt bortom ordenSom har visat en liten bitAv den himmel jag aldrig nått ...

Av grodis - 28 augusti 2011 22:13


Hej alla!   VAD skriver man i en blogg som man inte skrivit i på över 1 år? Som man haft dåligt samvete över att man inte uppdaterat sen den dagen (dagarna efter) vi fick vårt efterlängtade barnbesked förra sommaren.   HUR formulerar man...

Ovido - Quiz & Flashcards