Såsom i Himmelen & på Jorden

Direktlänk till inlägg 10 april 2007

Borta bra men hemma bäst!

Av grodis - 10 april 2007 20:56

Kom hem vid 18.15 ikväll efter exakt 8 h och 15 minuters resväg. Det var lugnare resväg hem och det befarade snöfallet kom aldrig, tack och lov, då pappa hunnit byta till sommardäck...Nu är jag hemma iallafall och har haft sköna semesterdagar hos farmor och njutit i fulla drag. Dock är det väldigt skönt att vara hemma hos älsklingen igen! :-D Har väl insett så här i efterhand att det kanske är nyttigt att längta efter varandra ibland också... ;-)Maken hade lagat goood mat till mig och pappa som vi åt tillsammans och en fin bukett tulpaner stod på köksbordet också. *älskar*Efter maten bytte jag om och tog en rask promenad med stavarna(!) och bara det förvånar mig själv! Att jag ens kom på tanken, efter en hel dag i bil. Det har aldrig hänt förut! Med kvällens promenad inräknad har jag de sista 3 dagarna gått sammanlagt 1,7 mil! :-D *whohoooo*Och vet ni mer..? Jag har firat min första påsk någonsin (förutom när jag var lill-liten då..) HELT UTAN vare sig godis eller kakor och bullar!!Är riktigt stolt över mig själv och det ska bli intressant att se vad vägningen och mätningen visar imorgon bitti + imorgon kväll när det är dags igen. Jag hoppas på finfint resultat för det tycker jag själv att jag är värd!Nu måste jag rusa. Favoritserien "House" börjar och sen är det bäst att lägga sig för att orka upp till jobbet imorgon. Skönt med kort vecka! :-)

 
 
Elin

Elin

11 april 2007 07:56

Välkommen hem! Heja heja dig, du är sååå duktig!! Vi kommer över med jordgloben nån dag. Kram :)

http://sedlacek.se

 
Ingen bild

"E"

11 april 2007 08:39

Välkommen åter till södern! ;)
Skönt att höra att du haft det bra!
Du är såååå duktig som klarat påsk utan godis. Själv åkte jag dit så det smällde om det och försöker nu "sona mina brott" genom extra mycket träning... :) Kram!

 
Tess

Tess

11 april 2007 08:42

Såååå nyfiken på vad vågen visar idag. Du är så stark vännen.

Va skönt att ni klarade bilresan så bra trots den otäcka händelsen på vägen upp. Jag har tänkt på er och er hemresa.

KRAM

http://www.malika.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av grodis - 14 maj 2013 07:44

Så här ser min fot ut 4 veckor efter op.

Av grodis - 18 juni 2012 10:51

Hur går det med vikten då?   Ja, hörrni... Önskar så att jag kunde säga att jag numera är normalviktig och att allt är bra! Tyvärr är det inte så... Jag peakade min högstavikt NÅGONSIN här under våren. Blodtrycket hade stigit till 147/97 och jag ...

Av grodis - 14 juni 2012 21:32


Herrejösses...   Insåg just att det på söndag ju är exakt 2 år sedan min mobil ringde. Signalen för Astrid Lindgrens "Saltkråkan" ljöd och klockan var exakt 10.00 och jag var yrvaken. Jag hade vaknat tidigare men somnat om då det var en ledig dag...

Av grodis - 12 maj 2012 22:52

"Det är nu som livet är mitt Jag har fått en stund här på jordenOch min längtan har fört mig hitDet jag saknat och det jag fått   Det är ändå vägen jag valtMin förtröstan långt bortom ordenSom har visat en liten bitAv den himmel jag aldrig nått ...

Av grodis - 28 augusti 2011 22:13


Hej alla!   VAD skriver man i en blogg som man inte skrivit i på över 1 år? Som man haft dåligt samvete över att man inte uppdaterat sen den dagen (dagarna efter) vi fick vårt efterlängtade barnbesked förra sommaren.   HUR formulerar man...

Ovido - Quiz & Flashcards