Såsom i Himmelen & på Jorden

Direktlänk till inlägg 11 april 2007

Besviken...

Av grodis - 11 april 2007 08:48

Morgonens vägning, som jag hoppades SÅ mycket på, gjorde mig besviken... Som jag hade hoppats på en 7:a i början av vikten.Men så var det lik förb-nnat en 8:a...*suckar*F-n!!Morgonens vägning visade visserligen minus, men ett ynka sådant. Innan jag åkte till farmor visade den 81,6 kg, nu visade den 80,9.Visst, det är minus. Visst, det är -0,7 kg.Jag VILL vara med i 70-klubben NU!Det går så förb-nnat segt just nu.*suckar igen*:´-(Jag tycker faktiskt att jag är värd det! Därför tänker jag sura nu.

 
 
Ingen bild

gladis

11 april 2007 08:58

Hur går det till väga när du skall lära dig att hålla vikten sedan? för det är oftast det svåraste. Får du hjälp och stöd då också?
Hur mycket är ren diet och hur mycket är mat, berätta gärna då jag är nyfiken på hur det går till väga nu och efter du har gått ner dina kilon?

 
Ingen bild

Fixo

11 april 2007 09:05

Men hallå!!! Det är ju så där det funkar! I början rasar man ganska fort och sen kommer det en platå när det inte går med samma takt. Du är skitduktig och har firat påsk och gått ner nästan ett kilo, Grodan! Kom igen nu! Ge dig själv lite klappar och kramar och tyck att du är bäst! Kram

 
Elin

Elin

11 april 2007 09:44

Kom igen nu! Du ska se att det kommer att gå ännu bättre nu när du är hemma igen och kan följa dina vanliga rutiner. 0,7 kg är ju jättebra minus!

http://sedlacek.se

 
Tess

Tess

11 april 2007 10:02

Jag förstår att 70-klubben hägrar. Men snart vännen, snart är du där också. Du hade ju en jätte fin viktminskning, bara det är ju helt fantastiskt. Du ÄR jätte duktig, du går stadigt neråt hela tiden. Snart vännen, riktigt snart!

http://www.malika.se

 
Ingen bild

Kryttet

11 april 2007 10:06

o.7 kg är ett kanonbra minus!!! Särskilt när det varit påsk och allt!!!

Du ska se att du snart hamna i i 70-klubben snart!!! KÄMPA PÅ !!!
Detta fixar du!!!!

Heja, heja, heja Grodan!!!

 
lillasysteryster

lillasysteryster

11 april 2007 10:10

Du ÄR superduktig!!!! -0,7 kg är ändå bra, det är trots allt minus! Men jag förstår samtidigt att det känns extra tungt med tanke på allt gott du avstått från under påskhelgen. MEN. Tänk på vad vågen hade visat om du fallit för frestelsen och ätit en massa onyttigt! Du har gjort ett superjobb helt enkelt.

http://lillasysteryster.blogspot.com

 
Monica

Monica

11 april 2007 11:18

Nej nej inte sura nu Grodan. Tänk så här att om det inte var mycket minus nu, så kanske du får ett större minus vid nästa minus.
Kom igen inte ge upp bara.

Solen skiner här hos oss och nu ska sonen och jag gå och möta dottern i skolan.
kramis

http://barbamamma.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Grodis

11 april 2007 12:43

TACK ALLA!
Jag vet ju att jag varit duktig, men det är just därför jag blev lite besviken imorse också... Är SÅ ivrig och vill se den där 7:an nu! :-) TACK snälla ni för pepp och stöd! STOR KRAM TILL ER!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av grodis - 14 maj 2013 07:44

Så här ser min fot ut 4 veckor efter op.

Av grodis - 18 juni 2012 10:51

Hur går det med vikten då?   Ja, hörrni... Önskar så att jag kunde säga att jag numera är normalviktig och att allt är bra! Tyvärr är det inte så... Jag peakade min högstavikt NÅGONSIN här under våren. Blodtrycket hade stigit till 147/97 och jag ...

Av grodis - 14 juni 2012 21:32


Herrejösses...   Insåg just att det på söndag ju är exakt 2 år sedan min mobil ringde. Signalen för Astrid Lindgrens "Saltkråkan" ljöd och klockan var exakt 10.00 och jag var yrvaken. Jag hade vaknat tidigare men somnat om då det var en ledig dag...

Av grodis - 12 maj 2012 22:52

"Det är nu som livet är mitt Jag har fått en stund här på jordenOch min längtan har fört mig hitDet jag saknat och det jag fått   Det är ändå vägen jag valtMin förtröstan långt bortom ordenSom har visat en liten bitAv den himmel jag aldrig nått ...

Av grodis - 28 augusti 2011 22:13


Hej alla!   VAD skriver man i en blogg som man inte skrivit i på över 1 år? Som man haft dåligt samvete över att man inte uppdaterat sen den dagen (dagarna efter) vi fick vårt efterlängtade barnbesked förra sommaren.   HUR formulerar man...

Ovido - Quiz & Flashcards