Såsom i Himmelen & på Jorden

Direktlänk till inlägg 11 april 2007

Ny vikt- och mätningsrapport!

Av grodis - 11 april 2007 21:51

Dags att sluta sura! ;-PIkväll var det dags igen. Ny BIA-mätning och vikt + midjemått med viktminskningsgruppen hos Prenet.För två veckor sedan vägde jag 83,4 kg hos Prenet (med kläder på kvällen).Ikväll vägde jag 81,7 kg. Alltså MINUS 1,7 KILO!! :-DJag vägde hemska 88,9 kg när jag vägde in mig för 8 veckor sedan och ligger på ett snitt på 0,9 kg/veckan och är sååå nöjd! Och det bästa av allt: Av de 7,2 kg som jag gått ner är 5,4 kg rent fett!! Muskelmassan har jag ökat 1,8 kg och vätskebalansen är -2,4 kg! :-))Midjemåttet var dock oförändrat sedan sist, men det känns som om det inte gör något för -13 cm är jag också nöjd med. :-)Det är bara 4 gånger kvar med viktminskningsgruppen och den här utmaningen nu, och det känns jättetrist... Sedan är det meningen att man kör vidare på egen hand (om man nu vill) vilket jag såklart kommer göra! Jag SKA i mål, så är det bara!Jag har ett mål på - 10 kg under dessa 12 veckor och jag hoppas verkligen att jag kommer nå dit! Vore underbart och dessutom är jag nere i 70-klubben då, även kvällstid. ;-PIkväll tränade jag Pilates efter vägningen och mätningen och vi fick testa lite nya grejer som var lite svåra, men övning ger som bekant färdighet... hoppas jag! ;-)Nästa gång ska vi testa en ny träningform - nämligen DANS! Och inte vilken dans som helst utan LATINAMERIKANSK DANS!Whoooohooo.. hur coolt är inte det då!? *glad*Nu ska jag hinka i mig lite mer vatten och försöka få bort huvudvärken som jag haft idag.TACK snälla ni för alla kommentarer! Jag är ledsen att jag inte hunnit svara er var och en... :´-(

 
 
Ingen bild

Kryttet

11 april 2007 22:13

GRATTIS till kanonresultat!!!!

Klart du kommer fixa din utmaning och komma i mål!!!

Heja!!!

 
lillasysteryster

lillasysteryster

11 april 2007 22:19

Se där! Nu är det mer postivitet!! Bra tjejen! Du ÄR ju duktig :-)

http://lillasysteryster.blogspot.com

 
Ingen bild

M

11 april 2007 22:36

Heja! Det här klarar du!

 
Ingen bild

Grodis

12 april 2007 08:20

Kryttet, lillasysteryster & M>> TACK snälla ni! :-D

 
Åse

Åse

12 april 2007 08:43

Grattis till ett jättefint minus!! Härligt!! Det är klart du kommer att klara av de sista kilona som "krävs" för ditt mål.

http://didriksson.blogg.se

 
Ingen bild

glad

12 april 2007 09:30

Vad har du för målvikt? kommer du att få stöd och hjälp av dina konsulenter när kursen är slut? hur har det gått för dina kompisar? har de gått ner mer eller mindre? berätta!
Kram

 
Ingen bild

Jossan

12 april 2007 09:54

Heja heja!

 
Lerica

Lerica

12 april 2007 12:18

Verkligen bra gjort! Kämpa på!

http://lerica.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av grodis - 14 maj 2013 07:44

Så här ser min fot ut 4 veckor efter op.

Av grodis - 18 juni 2012 10:51

Hur går det med vikten då?   Ja, hörrni... Önskar så att jag kunde säga att jag numera är normalviktig och att allt är bra! Tyvärr är det inte så... Jag peakade min högstavikt NÅGONSIN här under våren. Blodtrycket hade stigit till 147/97 och jag ...

Av grodis - 14 juni 2012 21:32


Herrejösses...   Insåg just att det på söndag ju är exakt 2 år sedan min mobil ringde. Signalen för Astrid Lindgrens "Saltkråkan" ljöd och klockan var exakt 10.00 och jag var yrvaken. Jag hade vaknat tidigare men somnat om då det var en ledig dag...

Av grodis - 12 maj 2012 22:52

"Det är nu som livet är mitt Jag har fått en stund här på jordenOch min längtan har fört mig hitDet jag saknat och det jag fått   Det är ändå vägen jag valtMin förtröstan långt bortom ordenSom har visat en liten bitAv den himmel jag aldrig nått ...

Av grodis - 28 augusti 2011 22:13


Hej alla!   VAD skriver man i en blogg som man inte skrivit i på över 1 år? Som man haft dåligt samvete över att man inte uppdaterat sen den dagen (dagarna efter) vi fick vårt efterlängtade barnbesked förra sommaren.   HUR formulerar man...

Ovido - Quiz & Flashcards