Såsom i Himmelen & på Jorden

Direktlänk till inlägg 13 april 2007

Den 27 augusti 2005

Av grodis - 13 april 2007 09:09

...vägde jag EXAKT lika mycket som jag gjorde imorse: 80,3 kg.Den dagen stod jag brud. Blev fru till världens bästa man! Kände mig faktiskt fin då, även om det fanns en liten besvikelse att jag inte nådde 70-klubben till vår bröllopsdag.Dagen till ära får ni se en bild från vår stora dag, när vi tar skydd mot riset som kastas mot oss! ;-DIdag, är jag glad! Jag är nära 70-klubben nu och håller jag i så kommer jag nå den nästa vecka. Det blir många och långa promenader framöver och nu har ju våren även kommit hit, så det är bara att njuta! :-) Denna gång ska jag dit och så småningom ska jag även till 60-klubben. Jag har sen vår bröllopsdag slappnat av mer och mer och visst har jag gjort försök att gå ner i vikt, men aldrig till 100%. Det har gjort att jag lagt på mig kilon, ett efter ett, och till slut hamnade jag på 88,9 kg som jag vägde i februari i år. Hemskt egentligen... att man låter det gå så långt.Jag är jätteglad och tacksam för att jag kom med i denna viktutmaningsgrupp och ska lägga in en högre växel fr o m nu! Det är inte ens 1 månad kvar och jag SKA banne mig ha nått mitt personliga mål på -10 kg tills sista vägningen hos dem i grupp! Sen är ju tanken att jag ska fortsätta gå där, men det blir individuellt och 1 gång/månad tänkte jag. Det är ju helt upp till mig själv att bestämma. När jag når 10 kg minus har jag bestämt mig för en ny delmålsbelöning. Det är i form av en groda, på min högra vrist, där jag redan har en svart blomranka som jag aldrig varit nöjd med. Där ska de få tatuera över en svart grodsiluett istället! :-DHa en underbar fredag allihop!

 
 
Ingen bild

Linda

13 april 2007 11:04

Go Grodis :)
Du är jätteduktig och en stor inspiration för mig i viktnedgången:)
Kram

 
Ingen bild

solna-madde

13 april 2007 11:39

Hej Grodan!

Oj vad fina ni var på er bröllopsdag! Och vad du är duktig med din viktnedgång! Du kommer att klara ditt mål, det är jag säker på!

Och vad spännande med papperssamlandet! Det är mycket och tidvis jobbigt men efter en intensiv period så är ni klara, färdiga och då VÄNTAR NI BARN!!! Tjihooo!

Ha en underbar helg!
kramar i massor
madde

 
Sarah

Sarah

13 april 2007 12:17

Ja, vilken härlig dag det var!! Du var (är) så vacker och den lycka ni utstrålande då lös på oss alla!!
Du är så duktig!!!
Kram

http://www.wallskog.blogg.se

 
Ingen bild

Carina29

13 april 2007 12:37

*busvisslar* Vilket par och för att lite tala om vilken brud ;-).

Du gör ett KANONjobb som är så inspererande och roligt att läsa om! Kram-kram!

 
Monica

Monica

13 april 2007 17:06

Åh vad ni är fina, får tårar i ögonen, ni ser så lyckliga ut.

stor KRAAAAM du är så duktig med vikten

http://barbamamma.bloggagratis.se

 
Åsa med Klara och Lilly

Åsa med Klara och Lilly

13 april 2007 17:31

Vad roligt, stort grattis!! Jag är absolut övertygad om att du hinner ner till 70-kilosklubben :-)

Kämpa på bara!!

http://busmajornasmamma.bloggagratis.se

 
Flitiga Flisan

Flitiga Flisan

14 april 2007 17:00

Hej gumman!
Du är så duktig som kämpar på. Jag beundrar dig jättemycket. Själv har jag inte orkat då spray och jobb tar all min energi.

Så otroligt vackra ni var på fotot. :)
Jag hoppas ni har en underbar helg.
kram!

http://ff.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av grodis - 14 maj 2013 07:44

Så här ser min fot ut 4 veckor efter op.

Av grodis - 18 juni 2012 10:51

Hur går det med vikten då?   Ja, hörrni... Önskar så att jag kunde säga att jag numera är normalviktig och att allt är bra! Tyvärr är det inte så... Jag peakade min högstavikt NÅGONSIN här under våren. Blodtrycket hade stigit till 147/97 och jag ...

Av grodis - 14 juni 2012 21:32


Herrejösses...   Insåg just att det på söndag ju är exakt 2 år sedan min mobil ringde. Signalen för Astrid Lindgrens "Saltkråkan" ljöd och klockan var exakt 10.00 och jag var yrvaken. Jag hade vaknat tidigare men somnat om då det var en ledig dag...

Av grodis - 12 maj 2012 22:52

"Det är nu som livet är mitt Jag har fått en stund här på jordenOch min längtan har fört mig hitDet jag saknat och det jag fått   Det är ändå vägen jag valtMin förtröstan långt bortom ordenSom har visat en liten bitAv den himmel jag aldrig nått ...

Av grodis - 28 augusti 2011 22:13


Hej alla!   VAD skriver man i en blogg som man inte skrivit i på över 1 år? Som man haft dåligt samvete över att man inte uppdaterat sen den dagen (dagarna efter) vi fick vårt efterlängtade barnbesked förra sommaren.   HUR formulerar man...

Ovido - Quiz & Flashcards