Såsom i Himmelen & på Jorden

Direktlänk till inlägg 13 september 2007

Det här med att väga sig...

Av grodis - 13 september 2007 08:16

...och göra det på olika vågar, det är ett gissel. Och helt fel.

Jag vet ju det. Enligt vågen hemma imorse var det inte så farligt som 6,8 kg upp sen april hos Prenet, utan enligt den den skilde det 5,4 kg.

Jag väger 1,4 kg mindre på hemmavågen på morgonen jämfört med  Viktväktarnas våg igår kväll. Det kan ju vara bra att ha i åtanke menar jag. Inte för att jag ska väga mig var och varannan dag, det ska jag verkligen försöka låta bli, men ändå...


Trött, trött, trött. Jag sover sååååååå gott och vill INTE gå upp när klockan ringer på morgonen. *suck* Vet inte vad det är som ska få mig att bli morgonpigg? En Liten kanske.. då har man ju inget val... ;-)


Det är en underbart solig och fin höstmorgon idag och faktiskt riktigt varmt och skönt ute, härligt! Hoppas det håller i sig till i helgen så man får chans att njuta lite i trädgården. Lär väl vara den sista lite varmare helgen är jag rädd för...


Det blev dåligt med planering av mat igår, iallafall på papper. Men i huvudet har jag memorerat saker som behövs handlas hem. Det är inte så krångligt egentligen, och det är det jag gillar med Viktväktarna, att allt är tillåtet! Finns inga förbud och måsten. Klart det finns rekommendationer och de tänker jag absolut försöka ta till mig och följa. Som det här med vatten exempelvis... Enligt deras tabell ska jag dricka 2,4 liter/dag(!). Men konsulenten igår sa att det är jättebra om jag får i mig 1,5 - 2 liter, det räcker gott. Så det är mitt mål nu. Dricka 1 liter på förmiddagen och 1 liter på e.m

När jag kollar min almanacka så är den rätt fullbokad framöver, och jag inser att jag inte kommer äta hemma så mycket fram tills nästa vägning hos VV, så det blir en tuff vecka. Idag och imorgon är det inga problem, men på lördag ska vi iväg på fest på kvällen. Söndag är som vanligt, men på måndag och tisdag är jag i Dalarna på Fack-kurs och kan inte riktigt styra över maten som serveras, så då blir det till att använda sunt förnuft. De har vedeldat träkar att bada i på det stället, men även jättefina motionsspår så jag siktar på att sätta på mig träningsskorna och ta en rask prommis. Onsdag på dagen sitter jag på kurs hela dagen och även där är det svårt att styra maten.


Men det ordnar sig.

Ska man invänta "rätt tillfälle" att gå ner i vikt ja, då får man vänta, för det kommer aldrig!


Nu frukost och det blir en grov smörgås med rökt skinka, sallad, tomat och gurka. Till det en tallrik naturell yoghurt med banan. Och så kaffet förstås, som vanligt svart! :-)


Ha en fin dag allihop! 


 
 
Ann-Sofie

Ann-Sofie

13 september 2007 11:04

Det jobbiga med att gå på kurs är allt man äter heeeela tiden,det är som sagt svårt att styra.Men med din järnvilja lyckas du såklart! Har följt dig länge och tassat omkring på din sida och eftersom jag själv har en blogg att "visa" nu så outar jag mig.Ha en fin dag, kram

http://endelavoss.blogspot.com

 
applecore

applecore

13 september 2007 13:00

Stort grattis än en gång till att ha fått iväg handlingarna! Snart är det över en månad sen va? Vi kanske kan skjutsa barnvagnar tillsammans i vår/sommar :-)

Och jättebra att du valt VV! Jag kanske också tar mig dit om några veckor - vi får se hur motverad jag känner mig (har lite annat som pockar på uppmärksamheten :-)

Kram och tack för gulliga kommentarer i vår resedagbok!!!

/Helena

http://applecore72.blogspot.com

 
Ingen bild

jonna

13 september 2007 13:01

berätta gärna mer om viktväktarna och vad du fick göra fösta gången. Tips och råd tas gärna emot :-)

 
Anna

Anna

13 september 2007 15:43

Släng vågen säger jag bara. Det gjorde jag när jag började på vv och det var det bästa jag gjort. Från att vara fullständigt viktfixerad så fick jag en MYCKET sundare inställning till min vikt. Jag lovar det RÄCKER med att väga sig en gång i veckan. Nu när jag är guldis väger jag mig var tioende vecka på vv.

Håller alla tummar och tår för dig!

Ha en bra dag!

http://anna-panna.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Emla

13 september 2007 19:30

Hallojs och gratts till invägningen :)
Vet du? Det är inte vågarna som är problemet, det är tiderna..
Du väger givetvis mer på kvällen än på morgonen, testa att väga dig på din våg ikväll efter att du ätit mat och druckit en hel dag, då visar den nog samma som på VV. Plus att man hos VV väger sig med kläderna på (jeans väger massor) det gör man ju inte alltid hemma på morgonen :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av grodis - 14 maj 2013 07:44

Så här ser min fot ut 4 veckor efter op.

Av grodis - 18 juni 2012 10:51

Hur går det med vikten då?   Ja, hörrni... Önskar så att jag kunde säga att jag numera är normalviktig och att allt är bra! Tyvärr är det inte så... Jag peakade min högstavikt NÅGONSIN här under våren. Blodtrycket hade stigit till 147/97 och jag ...

Av grodis - 14 juni 2012 21:32


Herrejösses...   Insåg just att det på söndag ju är exakt 2 år sedan min mobil ringde. Signalen för Astrid Lindgrens "Saltkråkan" ljöd och klockan var exakt 10.00 och jag var yrvaken. Jag hade vaknat tidigare men somnat om då det var en ledig dag...

Av grodis - 12 maj 2012 22:52

"Det är nu som livet är mitt Jag har fått en stund här på jordenOch min längtan har fört mig hitDet jag saknat och det jag fått   Det är ändå vägen jag valtMin förtröstan långt bortom ordenSom har visat en liten bitAv den himmel jag aldrig nått ...

Av grodis - 28 augusti 2011 22:13


Hej alla!   VAD skriver man i en blogg som man inte skrivit i på över 1 år? Som man haft dåligt samvete över att man inte uppdaterat sen den dagen (dagarna efter) vi fick vårt efterlängtade barnbesked förra sommaren.   HUR formulerar man...

Ovido - Quiz & Flashcards