Såsom i Himmelen & på Jorden

Direktlänk till inlägg 13 september 2007

Nu börjas det...

Av grodis - 13 september 2007 19:53

När jag är ensam hemma, som nu, brukar jag alltid äta någonting. Småäter... Nu börjas det. Suget.

Det finns där och trots att jag nyss ätit middag (rester av chili con carnen) så känner jag att jag så gärna skulle vilja ha något mer... En skål glass t ex. Eller varför inte poppa lite popcorn? Eller en macka. NÅGOT!!


Gaaaah... detta är jättejobbigt och jag får verkligen kämpa. Visst, jag är mätt efter maten. Men inte nöjd?


Varför vill jag äta?

Uttråkad? Less? Ledsen? Glad? Rastlös? Trött?


Jag vet inte.

Det enda jag vet är att suget är här just nu och det är skitjobbigt. För att inte tala om resterna av äppelpajen som fortfarande finns....


*blundar och försöker radera ur huvudet*


Jag ska banne mig INTE äta något! Det är ju första dagen. Hallååååå.. inte sabba nu! Jag fixar detta. Jag ska fixa det.

Så det så.


Jag KAN! Jag VILL! Jag SKA!


*går och sätter på en kopp gott kaffe till Idol*

 
 
Teresia

Teresia

13 september 2007 21:43

Klart du kan motstå suget! Det går över så småningom...! Ett tips kan vara att ta en promenad, ringa en kompis, dricka ett stort glas vatten m.m Lycka till - du vet att du kan! Kram.

http://teresiaskrypin.blogg.se

 
Ina

Ina

13 september 2007 21:44

Två tips/idéer!
1) Vana - det tar tid att bryta en vana. Man äter av känslolägen, men man äter också av vanan och där gäller det att fokusera på VARFÖR man gör det, tills vanan inte är lika stark längre.

2) Du får ABSOLUT inte ha äppelkaka hemma! Det är tokförbjudet i början. SLÄNG den, den gör mindre skada där än i din mage... Ujujuj vad jag har SLÄNGT saker för att bespara min mage (och senare mina höfter) det...

KLART du KAN, för du VILL ju och du SKA!
Liten är värd det!! ...och DU MED!

http://inatankar.blogspot.com

 
Ingen bild

Lillan

13 september 2007 22:10

Förr hade jag rekommenderat Friggs Frukostörtte (med nypon, hibiskus, citron och något mer), men av någon anledning har de tagit bort det ur sortimentet. Det var jättegott och jag brukade dricka det just när jag var lite sugen på "något". Nu har jag dock hittat ett som är ganska så likt: Liptons Rosehip - som består av Nypon och Hibiskus. Perfekt smak som även är gott när det blivit kallt...
kram och pepp!
//Lillan

 
Ingen bild

Manne

13 september 2007 22:21

Klart att det går att motstå.
Har tagit tag i mitt hull igen och lyckats att lätta min kropp med en handfull kilon.

Disciplin!
Ta en lapp. Skriv upp alla gånger som du har sug och skriv "Jag lät bli".
Att bryta vanan att stoppa saker i munnen (mat! *hrm*) tar tid.
Men se för varje dag att du blir bättre på att hantera suget, genom att det blir färre och färre rader på lappen....:)

Lycka till, du är ju du, oavsett.
Kram!

 
Ingen bild

C

13 september 2007 22:35

Man kan du faktiskt köpa America's best miropopcorn, för där är 1 liter 2 points, så när det verkligen inte går att hålla tillbaka så är det verkligen bra att ha hemma. Fast det kanske är lite att fresta sig själv, men de hjälper faktiskt och det är ju bättre att äta dessa popcorn istället för nå annat om man verkligen behöver ha något "snack" att tugga på :-)

 
Ann-Sofie

Ann-Sofie

14 september 2007 07:45

Det där fixar du!
För min del handlar det om vana, jag kan nästintill framkalla ett behov av att äta om det nu råkar vara så att jag inte är sugen på sött.Sitter jag vid TV:N så SKA jag äta ngt gott.Helt snurrigt emellanåt.
Jag såg aldrig Idol, usch jag får vänta lite till,jag skäms så när jag tittar....fånigt va?
kram

http://endelavoss.blogspot.com

 
Ingen bild

Linda*

14 september 2007 10:04

Ååå visste är det svårt, jag har samma problem :( Det enda som funkar här är att inte handla hem sötsaker som glass och fikabröd, inte baka äppelpaj osv. Jag käkar även krom i tablettform som ska minska sötsuget, det funkar hyfsat. Du klarar det Grodis..kämpa kämpa. Kram

 
Bridz

Bridz

15 september 2007 14:08

Ja, jag vet att jag är sen med mitt svar. Men till nästa gång.

Du kan ju faktiskt äta något om du är sugen. i alla fall när jag körde viktväktarna var det tillåtet att äta hur mycket äpplen, apelsiner, morötter, gurkor mm man ville.

En morot mättar sug jättebra!

http://bridz.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av grodis - 14 maj 2013 07:44

Så här ser min fot ut 4 veckor efter op.

Av grodis - 18 juni 2012 10:51

Hur går det med vikten då?   Ja, hörrni... Önskar så att jag kunde säga att jag numera är normalviktig och att allt är bra! Tyvärr är det inte så... Jag peakade min högstavikt NÅGONSIN här under våren. Blodtrycket hade stigit till 147/97 och jag ...

Av grodis - 14 juni 2012 21:32


Herrejösses...   Insåg just att det på söndag ju är exakt 2 år sedan min mobil ringde. Signalen för Astrid Lindgrens "Saltkråkan" ljöd och klockan var exakt 10.00 och jag var yrvaken. Jag hade vaknat tidigare men somnat om då det var en ledig dag...

Av grodis - 12 maj 2012 22:52

"Det är nu som livet är mitt Jag har fått en stund här på jordenOch min längtan har fört mig hitDet jag saknat och det jag fått   Det är ändå vägen jag valtMin förtröstan långt bortom ordenSom har visat en liten bitAv den himmel jag aldrig nått ...

Av grodis - 28 augusti 2011 22:13


Hej alla!   VAD skriver man i en blogg som man inte skrivit i på över 1 år? Som man haft dåligt samvete över att man inte uppdaterat sen den dagen (dagarna efter) vi fick vårt efterlängtade barnbesked förra sommaren.   HUR formulerar man...

Ovido - Quiz & Flashcards