Såsom i Himmelen & på Jorden

Direktlänk till inlägg 19 september 2007

Som en dröm...

Av grodis - 19 september 2007 08:44

Det känns som om jag drömmer.

När jag vaknade imorse förstod jag först inte att det var sant att vi nu fått reda på vart vi kommer få hämta vårt barn när det väl blir dags. Men det ÄR sant. Vi vet nu.


Jag önskar jag kunde förklara hur det känns i kroppen...


Det är en blandning mellan tusentals fjärilar. Pirr. Illamående. En värme i hela kroppen som inte går att beskriva. Glädje. Chock. Nervositet. Lycka.


Nej, det finns inga ord som kan beskriva den känsla jag har inom mig. Bara det att den är så fantastiskt skön. Helt, helt underbar. Obeskrivligt stor.


Jag ser fram emot att läsa på om Bolivia och extra mycket om Santa Cruz och dess omgivningar. Ni som vet och har tips, tipsa oss! Please! Jag vill veta ALLT! ;-D


Det är en underbar höstmorgon idag. Klarblå himmel och sol. Kylig och klar höstluft. Jag tänker så mycket på Liten och tror faktiskt att h*n redan finns... Ligger och sprattlar någonstans. Tittar nyfiken omkring sig med sina mörka djupa brunnar till ögon.


Ögon som jag längtar så mycket efter att drunkna i....


Jag får ibland en känsla av att allt kommer gå så mycket fortare än vi vågat drömma om. Jag vet inte varför, men det bara känns så. Jag kan ha helt fel. Men tänk om jag har rätt?! Jösses....snacka om skräckblandad förtjusning!

Det är dags att börja måla taket på övervåningen tror jag minsann... Åtminstone köpa hem färg, för det är ju en bra början... ;-)


TACK snälla goa ni för alla gratulationer!

Jag är överväldigad och så innerligt glad för dem. :´-)

 
 
Ingen bild

"E"

19 september 2007 09:01

Jag delar dina fjärilar i magen.
Snaaaart är ni föräldrar igen, till en alldeles underbar liten från Santa Cruz!
Hi hi! :) Det är fantastiskt!

 
Ingen bild

Jane

19 september 2007 09:05

Jag vet inte om du kommmer ihåg mig, men vi var i samma ankomstgrupp på fn för 5½ år sedan. Jag fick fick en pojke, Zacharias. Jag har genom åren stilla följt er väntan mot ett syskon och jag sitter med gåshud och läser att de härliga nyheterna, att ni kommit ytterligare ett steg längre! GRATTIS!!! Är så glad för er skull!

 
Tess

Tess

19 september 2007 09:12

Nämen vännen, som jag saknat dig när du varit på kurs och sen när jag går in nu på morgonen får jag läsa detta!!! Fattar du vad du gör med mig? Mina hormonnivåer är inte att leka med och mina tårar sprutar, Ella kommer fram och säger "flåt mamma, ingen mening" sen trycker hon mina mungipor uppåt och säger "mamma glaaaad!".

Så underbart vännen, ska leva lite på det här idag nu. Kan ju inte riktigt förstå hur du känner det, men lite kan jag ana minsann!!

KRAM

http://www.malika.se

 
Ingen bild

eva

19 september 2007 10:02

Grattis grodan!!
Ryser i hela kroppen av glädje för din/er skull!!
Ps! Titta in på hagabohag.se dom har jättefin grodtröja där!
Kram från eva som var i samma grupp på föräldranätet o fick sara augusti -02

 
Lotta

Lotta

19 september 2007 10:29

GRATTIS! Vilket härligt mail att läsa när du kom hem! Ännu ett steg närmare nu!!

Massor med stora och varma kramar!

http://www.kangas-nilsson.se

 
Ingen bild

Mimm

19 september 2007 12:15

Stort grattis!!
Vad häftigt att få veta till vilken stad ni ska åka.
Håller tummarna för att resten av väntan ska gå fort.

 
Ingen bild

clin

19 september 2007 12:28

Om inlägget nedan : Hääääääääääärligt! ryser och får tårar i ögonen! Wow, wow, wow!!!!!!! Jättekram C

 
Ingen bild

Linda*

19 september 2007 14:02

Jo men du, den känslan har jag med....att det kommer gå fort asså. Hur går det till egentligen när de bestämmer vilken stad/region som ens barn ska komma ifrån...vet de redan vilket barn som ska få komma till er tror du....fast inte ni får veta än?? Ja det vore spännande att veta ;9 Underbart är det hur som helst :)
Kram

 
Ingen bild

Tittif

19 september 2007 14:41

OHHH! Jag känner hur håren på armen reser sig!
Vet du? Jag tror också, att fortare än du anar har du en liten skönhet i din famn!
Du kommer bli världen bästa mamma - DET vet jag utan att känna dig mer än så här. :)
Ni kommer bli en jättefin liten familj och jag tror och hoppas _snart_...
KRAM!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av grodis - 14 maj 2013 07:44

Så här ser min fot ut 4 veckor efter op.

Av grodis - 18 juni 2012 10:51

Hur går det med vikten då?   Ja, hörrni... Önskar så att jag kunde säga att jag numera är normalviktig och att allt är bra! Tyvärr är det inte så... Jag peakade min högstavikt NÅGONSIN här under våren. Blodtrycket hade stigit till 147/97 och jag ...

Av grodis - 14 juni 2012 21:32


Herrejösses...   Insåg just att det på söndag ju är exakt 2 år sedan min mobil ringde. Signalen för Astrid Lindgrens "Saltkråkan" ljöd och klockan var exakt 10.00 och jag var yrvaken. Jag hade vaknat tidigare men somnat om då det var en ledig dag...

Av grodis - 12 maj 2012 22:52

"Det är nu som livet är mitt Jag har fått en stund här på jordenOch min längtan har fört mig hitDet jag saknat och det jag fått   Det är ändå vägen jag valtMin förtröstan långt bortom ordenSom har visat en liten bitAv den himmel jag aldrig nått ...

Av grodis - 28 augusti 2011 22:13


Hej alla!   VAD skriver man i en blogg som man inte skrivit i på över 1 år? Som man haft dåligt samvete över att man inte uppdaterat sen den dagen (dagarna efter) vi fick vårt efterlängtade barnbesked förra sommaren.   HUR formulerar man...

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
<<< September 2007 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards