Såsom i Himmelen & på Jorden

Direktlänk till inlägg 3 juni 2007

Allergin kommit som på beställning....

Av grodis - 3 juni 2007 14:13

*suck*


I och med det vackra och varma vädret så har gräsblomningen kommit igång på allvar och så även min allergi.... Trodde jag skulle klara mig i år också för förra året behövde jag inte äta allergimedicin alls, men i år verkar det kört fr o m nu. Som tur är hittade jag både tabletter, kortisonnäspray + ögondroppar i medicinskåpet som går ut 2008 som jag kan ta. Men sååå drygt med rinnande näsa och kliande ögon... :-/

Jag har sen jag var 16 år varit allergisk och haft det riktigt besvärligt från björken i april till gråbon i augusti. Nu får jag väl vara tacksam att jag inte behövde börja med medicinen förrän i juni....


Jag som tänkt klippa gräset idag får nog överlämna den sysslan till maken...


Söndag idag. Vackert väder. Tvättar för fullt och hänger upp ute och det torkar på ett nafs, jätteskönt! Dock har jag så svårt att sätta mig ner i solen och bara vara. Jag är så speedad... *suckar åt mig själv*

Jag skulle verkligen behöva att bara vara och ta det lugnt idag... men som sagt, det är svårt.


Hoppas ni andra har det toppen en underbar söndag som denna!

 
 
Flitiga Flisan

Flitiga Flisan

3 juni 2007 22:17

Stackare. Har själv också gräsallergi.
Jag har dock hört att har man öppnat förpackningarna räcker de inte alls så länge utan datumet är när förpackningen är oöppnad. Ta gärna och kolla upp detta.

Hoppas du ändå får det lindrigt i sommar.
kram!

http://ff.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av grodis - 14 maj 2013 07:44

Så här ser min fot ut 4 veckor efter op.

Av grodis - 18 juni 2012 10:51

Hur går det med vikten då?   Ja, hörrni... Önskar så att jag kunde säga att jag numera är normalviktig och att allt är bra! Tyvärr är det inte så... Jag peakade min högstavikt NÅGONSIN här under våren. Blodtrycket hade stigit till 147/97 och jag ...

Av grodis - 14 juni 2012 21:32


Herrejösses...   Insåg just att det på söndag ju är exakt 2 år sedan min mobil ringde. Signalen för Astrid Lindgrens "Saltkråkan" ljöd och klockan var exakt 10.00 och jag var yrvaken. Jag hade vaknat tidigare men somnat om då det var en ledig dag...

Av grodis - 12 maj 2012 22:52

"Det är nu som livet är mitt Jag har fått en stund här på jordenOch min längtan har fört mig hitDet jag saknat och det jag fått   Det är ändå vägen jag valtMin förtröstan långt bortom ordenSom har visat en liten bitAv den himmel jag aldrig nått ...

Av grodis - 28 augusti 2011 22:13


Hej alla!   VAD skriver man i en blogg som man inte skrivit i på över 1 år? Som man haft dåligt samvete över att man inte uppdaterat sen den dagen (dagarna efter) vi fick vårt efterlängtade barnbesked förra sommaren.   HUR formulerar man...

Ovido - Quiz & Flashcards