Såsom i Himmelen & på Jorden

Direktlänk till inlägg 6 juni 2007

Hurra - vi ÄR klara!!

Av grodis - 6 juni 2007 19:16

Mina damer och herrar. Bröder och systrar.

Kända som okända vänner.


Vi är klara.


Vårt papperssamlande, översättning till spanska, fotograferier med tillhörande bildtexter (tack återigen P & L för er fantastiska hjälp med så kort varsel!). Nu är allt klart!

Imorgon bitti innan jobbet läggs våra rekommenderade handlingar på lådan till BFA-A och sen är det bara att vänta och hoppas att vi inte missat något.


Nästa steg (om allt ser OK ut) är att våra handlingar skall legaliseras. Det ombesörjer vår handläggare hos BFA-A. Så det vi kan göra nu är att... VÄNTA.


Nu börjar den, på riktigt, den långa väntan.

Väntan på vår Liten. Väntan på Viktors efterlängtade syskon.

Väntan på ett barn som kanske redan är fött någonstans i Bolivia och som bara väntar på att få komma till en mamma och pappa och bli överöst med kärlek och trygghet.


Vi längtar något så enormt.


Det är en stor dag för oss detta.

Så stort att man faktiskt får en liten tår i ögonvrån, men av lycka!


;´-)

 
 
Ina

Ina

6 juni 2007 20:01

Så ikväll testade du positivt med andra ord?!
GRATTISGRATTISGRATTIS!!!

http://inatankar.blogspot.com

 
Ingen bild

solna-madde

6 juni 2007 20:30

Och jag måste få gratulera å det varmaste! Det är en underbar känsla att ÄNTLIGEN få VÄNTA BARN! Och, givetvis, i erat fall få vänta barn igen.
Vet du, nu kommer det faktiskt ett barn till er. Som kommer att bo hemma hos er och skratta, sjunga "Lilla snigel" och ropa på mamma. Och vet du, då är det du som får svara!

Grattis grattis grattis igen! Och jag tror att Viktor ler i sin himmel över att få bli storebror!

Stor kram!

 
Ingen bild

M

6 juni 2007 20:32

Härligt! Stort grattis och lycka till! Jag kan lugnt tänka mig att det känns som en stor lättnad att allt ert samlande är klart nu. Nu börjar det RIKTIGT spännande :-)
*kram*

 
Ingen bild

Magda

6 juni 2007 21:08

Jag är så glad för eran skull o kommer att vänta med er genom att läsa hos dig varje dag.

Bilderna på er ser jättebra ut!!!

 
Ingen bild

Humlan

6 juni 2007 21:15

Åhh, så spännande!!!
Det ser jättefint ut på bilden & som jag sagt tidigare; Liten kommer få det riktigt, riktigt bra hos er!
~Kram~

 
Ingen bild

Petra

6 juni 2007 21:29

Hurra, hurra, hurra, hurra!!!! Åh, så skönt att kunna bocka av denna del i väntan!

Stor kram till er från oss!!!!

ps Vi har inte hört något om SA än och törs inte ringa...

ps2 Sune ska få en lillebror...

 
Jessica

Jessica

6 juni 2007 21:41

Åh vad underbart att läsa :)

Stort stort GRATTIS och varmt lycka till!

Kram!!!

http://jezza.wordpress.com

 
Ingen bild

Åsapåsa

6 juni 2007 21:52

Härligt! Det måste verkligen kännas skönt att allt erat jobb är klart. Ni har ju verkligen kämpat länge.
Erat blivande barn kommer att få det riktigt bra hos er!!!
*K*R*A*M*

 
Monica

Monica

6 juni 2007 22:06

Gissa om jag är glad för er skull. Det är väl som att testa positivt, och NU börjar väntan.
Stort grattis till er.

http://barbamamma.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Emla

6 juni 2007 22:25

En jättestort GRATTIS till er båda, nu är det verklighet och jag hoppas att väntan på Viktors syskon inte blir jättelång.
Helt underbart! Ni finns i mina tankar.

 
Arletta

Arletta

6 juni 2007 23:07

Ojojoj, det måste kännas stort. Grymt fina kort! Hur länge beräknas ni vänta nu? Nu blir jag ju så nyfiken på Viktors lillebror eller lillasyster. Grattis till ännu en avklarad milstolpe i väntan på ert hjärtegryn.

http://wallemini.blogg.se

 
JoVi

JoVi

6 juni 2007 23:18

Grattis! Ska följa er återstående vandring mot att bli 2-barns föräldrar :)

http://joviskarameller.blogg.se

 
lillasysteryster

lillasysteryster

7 juni 2007 07:46

GRATTIS!!!! Väntan på ett barn är alltid en lång väntan, oavsett om det bara är 9 månader eller flera år. Men nu VÄNTAR ni... fatta vad coolt! Jag blir alldeles kollrig av att läsa det du skriver och jag känner inte ens er på riktigt! :-)

GRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAATTIS!

http://lillasysteryster.blogspot.com

 
clin

clin

7 juni 2007 08:23

Wow!!!!! Härligt!!!! Ler stort med tårar i ögonvrån....ni har ju kommit en liten bit på väg nu.....! Det är så spännande att få följa er väg till ett syskon till Viktor. Är glad att få vara med på er resa på det här sättet!
Jättekram C

http://vardagenmedmaja.blogspot.com

 
Ingen bild

Kickan med A&A

7 juni 2007 08:50

Grattis till ytterligare ett steg närmare ett syskon till Viktor.

 
Sassa

Sassa

7 juni 2007 08:54

Whohaa! Ni väntar barn!!! :-D
KRAM!!!!

http://www.wallskog.blogg.se

 
Elin

Elin

7 juni 2007 08:56

Wow!! Vilket häftigt steg för er. Att bara väntan är kvar. Det känns som ni alldeles nyss började sin hemutredning och nu är ni här. Tänk att snart, snart har ni ert lilla barn hos er och Viktor får bli storebror!Wow!

http://sedlacek.se

 
Ingen bild

Elinen

7 juni 2007 09:03

Grattis jättemycket!
Det är så roligt att följa er resa mot barn.

 
Ingen bild

"E"

7 juni 2007 12:56

Fantastiskt! Helt enkelt fantastiskt!! :)
Massor med grattiskramar!

 
Busmamman

Busmamman

7 juni 2007 13:17

Wow! Grattis till ett stort steg på vägen!!

http://busmamman.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av grodis - 14 maj 2013 07:44

Så här ser min fot ut 4 veckor efter op.

Av grodis - 18 juni 2012 10:51

Hur går det med vikten då?   Ja, hörrni... Önskar så att jag kunde säga att jag numera är normalviktig och att allt är bra! Tyvärr är det inte så... Jag peakade min högstavikt NÅGONSIN här under våren. Blodtrycket hade stigit till 147/97 och jag ...

Av grodis - 14 juni 2012 21:32


Herrejösses...   Insåg just att det på söndag ju är exakt 2 år sedan min mobil ringde. Signalen för Astrid Lindgrens "Saltkråkan" ljöd och klockan var exakt 10.00 och jag var yrvaken. Jag hade vaknat tidigare men somnat om då det var en ledig dag...

Av grodis - 12 maj 2012 22:52

"Det är nu som livet är mitt Jag har fått en stund här på jordenOch min längtan har fört mig hitDet jag saknat och det jag fått   Det är ändå vägen jag valtMin förtröstan långt bortom ordenSom har visat en liten bitAv den himmel jag aldrig nått ...

Av grodis - 28 augusti 2011 22:13


Hej alla!   VAD skriver man i en blogg som man inte skrivit i på över 1 år? Som man haft dåligt samvete över att man inte uppdaterat sen den dagen (dagarna efter) vi fick vårt efterlängtade barnbesked förra sommaren.   HUR formulerar man...

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19
20
21
22
23 24
25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2007 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards