Såsom i Himmelen & på Jorden

Direktlänk till inlägg 7 juni 2007

Fästingvaccination & läkarbesök

Av grodis - 7 juni 2007 16:38

Det gick snabbt och smidigt både hos sköterskan som gav mig min 4:e dos med fästingvaccin mot TBE och även hos läkaren strax efter.

Sprutan gick blixtsnabbt att ta och nu dröjer det 5 år tills nästa påfyllningsdos krävs, skönt!


Läkaren gissade att en nerv kommit i kläm i min hand, precis vad jag själv tror, och gav mig en lapp till arbetsterapeut som jag ska kontakta och så hjälper dig mig att få en skena jag framför allt ska använda nattetid framöver. Jag har nämligen en förmåga att böja handleden ganska skarpt inåt + nästan krampaktigt "klämma ihop" handen (framförallt lillfinger + ringfinger) på vänster hand på natten och vaknar ofta av att hela handen + underarmen är totalt bortdomnad. Jag har verkligen försökt att inte klämma ihop handen på dagtid, men nattetid är det ju svårt att påverka så då måste nog en skena till som går från fingrarna och ned mot underarmen till så jag omöjligt kan åtstadkomma den konstiga form jag annars får.


Snart är det hemgång efter en fruktansvärt seg och lång arbetsdag.


Men - efter mycket om och men har jag lyckats få ledigt fredag + måndag så nu blir det 4 dagars härlig semester där jag verkligen kommer kunna koppla av betydligt mer än tidigare, för nu är alla handlingar klara och ivägskickade! HURRA!

 
 
Ingen bild

mallsing

7 juni 2007 18:51

STORT GRATTIS!!!!! Ni väntar ju barn : ))))))))))))))))))))) Håller tummarna för att "graviditeten" inte ska bli för lång.
Kram från din vän i Götet...

 
Ingen bild

Grodis

7 juni 2007 21:11

mallsing-kallsing>> ;-P Tack vännen min! Känns helt fantastiskt och helt underbart. Känns också som om jag "tjuvstartat" vänta-barn-resan lite, men jag struntar i det och kör på. Bara det känns bra, och det gör det! :-D Sköt om dig och hoppas vi ses snart igen! Ska ju till Gbg på styrelsemöte i september igen, och då ses vi väl?? KRAM!!

 
Erica

Erica

7 juni 2007 22:13

Hej! Först vill jag ju såklart gratta till alla framsteg i processen. Hoppas nu tiden går fort så ni snaaart får börja njuta av ert barn! Jag reagerade när jag läste om hur du sover, jag sover nämligen likadant och har jätteont i handlederna när jag vaknar... Inte bra. Hoppas skenan hjälper dig. Stor kram!

http://ericas.sprayblog.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av grodis - 14 maj 2013 07:44

Så här ser min fot ut 4 veckor efter op.

Av grodis - 18 juni 2012 10:51

Hur går det med vikten då?   Ja, hörrni... Önskar så att jag kunde säga att jag numera är normalviktig och att allt är bra! Tyvärr är det inte så... Jag peakade min högstavikt NÅGONSIN här under våren. Blodtrycket hade stigit till 147/97 och jag ...

Av grodis - 14 juni 2012 21:32


Herrejösses...   Insåg just att det på söndag ju är exakt 2 år sedan min mobil ringde. Signalen för Astrid Lindgrens "Saltkråkan" ljöd och klockan var exakt 10.00 och jag var yrvaken. Jag hade vaknat tidigare men somnat om då det var en ledig dag...

Av grodis - 12 maj 2012 22:52

"Det är nu som livet är mitt Jag har fått en stund här på jordenOch min längtan har fört mig hitDet jag saknat och det jag fått   Det är ändå vägen jag valtMin förtröstan långt bortom ordenSom har visat en liten bitAv den himmel jag aldrig nått ...

Av grodis - 28 augusti 2011 22:13


Hej alla!   VAD skriver man i en blogg som man inte skrivit i på över 1 år? Som man haft dåligt samvete över att man inte uppdaterat sen den dagen (dagarna efter) vi fick vårt efterlängtade barnbesked förra sommaren.   HUR formulerar man...

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19
20
21
22
23 24
25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2007 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards