Såsom i Himmelen & på Jorden

Direktlänk till inlägg 8 juni 2007

Verandasurf...

Av grodis - 8 juni 2007 21:09

Känns helt OK att sitta på verandan och surfa så här en skön sommarkväll i juni. Fåglarna kvittrar. Annars är det helt tyst och stilla förutom en stor humla som trött surrar...

Vi har ätit inlagd sill, matjessill med gräddfil och gräslök och färskpotatis till middag idag. Alldeles lagom så här i hettan, för jag blir inte hungrig alls... Snart blir det svenska jordgubbar från Blekinge till efterrätt! Mums!


Nu har jag ett litet "dilemma". Ett kärt sådant iofs. Ni vet den där vagnen jag så gärna vill ha och som jag skrev om för bara ett par dagar sen. Jag har blivit erbjuden att köpa en sån. Endast använd 7 månader, nyskick, och med fotsack, regnskydd och skötväska till. Pris 3.400:- Precis den vagnen alltså. I den färg jag bara älskar. Tjejen som ska sälja den bor långt söderut, men ska upp till Norrköping på söndag och erbjuder sig att ta med sig vagnen då. Hur ska jag göra nu då!? Jag vet inte ens vad vagnen kostar ny, men gissar på 5.500-6.000 kronor kanske? Är 3.400:- ett bra pris för en sån här vagn? Ska jag slå till? Det är 15 mil enkel resa till Norrköping härifrån så det är inte så jättelångt.....


Aldrig får det vara lugnt...

Men å andra sidan är det himla trist också.... ;-)

Åsikter, synpunkter, kommentarer mottages tacksamt!

=========================================

(Uppdatering 23:04)


Efter att ha kollat runt lite till på olika forum. Fått jättebra tips och råd både här och där (TACK ALLA!) så har jag bestämt mig för att vänta lite till. Det är trots allt rätt mycket pengar för en beg. Emmaljunga och vad jag förstår så får man nästan en ny för samma pengar, om man vill ha en -06 t ex? Jag håller ut och drömmer vidare lite till. Vi har trots allt hela hösten på oss och kanske det kommer en annan vagn som får mig på fall då? ;-)


KRAM på er och tack för alla fina tips!

 
 
Tess

Tess

8 juni 2007 21:24

Jag vet inte faktiskt vad den kan kosta ny. Men jag tror att vår Emmaljunga Duo kostade närmare 7000 med både ligg och sitt del. Jag skulle nog tycka att det är ett bra pris med 3400. Men jag förstår att det känns lite svårt att bestämma mig. Själv måste jag bestämma mig över helgen om vi ska byta dagis till Ella efter sommaren ... inget lätt beslut. Men jag tror jag litar på hjärt och mag känslan :) den brukar sällan svika mig. KRAM

http://www.malika.se

 
Ingen bild

En som brukar läsa din blogg

8 juni 2007 21:45

Nej, vänta.
Köp vagn när du fått barnbesked!

 
Ingen bild

Petra

8 juni 2007 21:47

Åh, vad svårt. Jag skulle vänta. Men jag väntar ju å andra sidan ibland för länge. Du kan ju alltid sälja vidare om du ångrar dig..

 
Ingen bild

Kryttet

8 juni 2007 22:09

Åhh det där med vagnar är svårt och jag som i vanliga fall är en praktisk och rationell kvinna blir som tokig (enligt maken ;)) när det gäller barnvagnar.

Gå på din instinkt. Det är allt jag kan råda dig till.

Lycka till!!

 
Ingen bild

Magda

8 juni 2007 22:10

Jag skulle ha slagit till på en gång! Vagnar växer inte på träd o speciellt inte om man vill ha en speciell färg. Dyra är dom dessutom nya, över 7000 skulle vi ha fått betala. Du kan ju faktikst sälja den om du skulle ändra dig. :) Men det tror jag inte att du skullr göra!

 
Ingen bild

solna-madde

8 juni 2007 22:43

Hmmmm...låt se. Vi betalade ca 4600:- för vår vagn (endast sittdel). Den var helt ny då. Regnskyddet vill jag minnas ingick i priset. Fotsack vet jag inte vad det är för något men det var inget jag saknade på våran vagn iaf.
Skötväska fick jag en som retade gallfeber på mig + var så tung så jag blev galen. Jag köpte en liten väska på Åhléns som var superbra för ca 199:-.

Jag tycker att det var dyrt med 3400:- men det beror ju visserligen på vilken årsmodell det är.

Gör som du vill!
kram

 
Ingen bild

En till som brukar läsa din blogg

9 juni 2007 07:48

Nej vänta med att köpa barnvagn tills du fått barnbesked. Varför köpa en nu redan? du kanske ångrar dig när det väl är dags och vill ha en annan då. För modellerna ändras ju hela tiden.

 
jess

jess

9 juni 2007 09:09

Har just hittat din blogg och minns dig SÅ väl från AFF!! Jag blir så glad o läsa om allt hos dig! Håller tummar att allt går snabbt o smidigt!! Stor kram/jess med Olivia, Astrid, Tom (Emrik)och Dante

http://binks2.wordpress.com

 
Flitiga Flisan

Flitiga Flisan

9 juni 2007 10:37

Du ska gå efter vad du vill. Känner du att du hemskt gärna vill köpa den, tycker jag att du ska göra det. Ni kommer att få barn. Frågan är bara när och det är ju ett bra pris. Det gör väl inget om den står och väntar lite?

kram!

http://ff.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av grodis - 14 maj 2013 07:44

Så här ser min fot ut 4 veckor efter op.

Av grodis - 18 juni 2012 10:51

Hur går det med vikten då?   Ja, hörrni... Önskar så att jag kunde säga att jag numera är normalviktig och att allt är bra! Tyvärr är det inte så... Jag peakade min högstavikt NÅGONSIN här under våren. Blodtrycket hade stigit till 147/97 och jag ...

Av grodis - 14 juni 2012 21:32


Herrejösses...   Insåg just att det på söndag ju är exakt 2 år sedan min mobil ringde. Signalen för Astrid Lindgrens "Saltkråkan" ljöd och klockan var exakt 10.00 och jag var yrvaken. Jag hade vaknat tidigare men somnat om då det var en ledig dag...

Av grodis - 12 maj 2012 22:52

"Det är nu som livet är mitt Jag har fått en stund här på jordenOch min längtan har fört mig hitDet jag saknat och det jag fått   Det är ändå vägen jag valtMin förtröstan långt bortom ordenSom har visat en liten bitAv den himmel jag aldrig nått ...

Av grodis - 28 augusti 2011 22:13


Hej alla!   VAD skriver man i en blogg som man inte skrivit i på över 1 år? Som man haft dåligt samvete över att man inte uppdaterat sen den dagen (dagarna efter) vi fick vårt efterlängtade barnbesked förra sommaren.   HUR formulerar man...

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19
20
21
22
23 24
25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2007 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards