Såsom i Himmelen & på Jorden

Direktlänk till inlägg 11 juni 2007

Vad jag är lycklig!!

Av grodis - 11 juni 2007 23:32

Nu kan jag avslöja den underbara nyheten jag skrev om i mitt tidigare inlägg ikväll. Ni vet det där underbart roliga samtalet på mobilen.... :-)


Min närmsta vän Soff och hennes make ska också adoptera och idag bestämde de sig för vilket land deras kommande barn ska komma ifrån.


Bolivia.


Fattar ni? Min bästa vän som jag lärt känna för bara några år sedan genom vår gemensamma historia och kamp mot barn, ska också adoptera en Liten från Bolivia! Det är inte klokt vad stort detta är. Jag är så glad, så otroligt lycklig. Framför allt för DERAS skull. Att de kommit till beslut. För alla är det inte lika självklart som för oss från vilket land ens barn skall komma ifrån. Ibland är man inte 100% överens från början. Man vill kolla upp de andra länderna ordentligt och ibland har man många att välja bland och valet kan bli allt annat än lätt och självklart. Nu kan de också börja drömma. På riktigt.


Jag är så innerligt glad för deras skull. För min/vår skull och våra kommande barns skull. Tänk vilken historia vi kommer kunna berätta. Tänk vilken bakgrund dessa barn kommer dela tillsammans. Vi vuxna kommer kunna prata minnen från våra resor till våra små. Kanske någongång i framtiden göra en återresa med våra då tonåringar tillbaka till deras hemländer?


Det är många, många tankar som rullar igång.

Detta är en lyckodag för mig. Jag hade varit lika glad om de kommit fram till att Taiwan var deras land, såklart! Men detta är lite mer speciellt.


Nu ska jag lägga mig och jag kommer somna med ett stort leende på mina läppar ikväll!


Många, många kramar till min fina, underbara

och älskade vän Soff med make!

 
 
Busmamman

Busmamman

12 juni 2007 13:21

MEN vad roligt!!
Åh grattis till dem och deras beslut, och grattis till er allihop för det är klart att det är roligt!! Urkul ju!!!

http://busmamman.blogspot.com

 
Ingen bild

Lillan

12 juni 2007 22:27

Oj, oj, oj, vilken härlig upplevelse att få dela med sin bästa vän! Stort grattis till beslutet - tänk vilket stöd du och J kan vara för dem och tänk när du och Soff står och vinkar av era barn om sisådär 20 år när de gemensamt åker för att utforska sitt ursprungsland...

Förresten så åt jag den sista tryffeln idag - snyft!
kram Lillan

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av grodis - 14 maj 2013 07:44

Så här ser min fot ut 4 veckor efter op.

Av grodis - 18 juni 2012 10:51

Hur går det med vikten då?   Ja, hörrni... Önskar så att jag kunde säga att jag numera är normalviktig och att allt är bra! Tyvärr är det inte så... Jag peakade min högstavikt NÅGONSIN här under våren. Blodtrycket hade stigit till 147/97 och jag ...

Av grodis - 14 juni 2012 21:32


Herrejösses...   Insåg just att det på söndag ju är exakt 2 år sedan min mobil ringde. Signalen för Astrid Lindgrens "Saltkråkan" ljöd och klockan var exakt 10.00 och jag var yrvaken. Jag hade vaknat tidigare men somnat om då det var en ledig dag...

Av grodis - 12 maj 2012 22:52

"Det är nu som livet är mitt Jag har fått en stund här på jordenOch min längtan har fört mig hitDet jag saknat och det jag fått   Det är ändå vägen jag valtMin förtröstan långt bortom ordenSom har visat en liten bitAv den himmel jag aldrig nått ...

Av grodis - 28 augusti 2011 22:13


Hej alla!   VAD skriver man i en blogg som man inte skrivit i på över 1 år? Som man haft dåligt samvete över att man inte uppdaterat sen den dagen (dagarna efter) vi fick vårt efterlängtade barnbesked förra sommaren.   HUR formulerar man...

Ovido - Quiz & Flashcards