Såsom i Himmelen & på Jorden

Direktlänk till inlägg 19 juni 2007

Denna längtan...

Av grodis - 19 juni 2007 22:10

Ikväll har jag pratat en hel del i telefonen med två av mina närmaste och käraste vänner. Vi har alla tre något gemensamt - och det är att vi väntar barn. Två av oss väntar barn i hjärtat, en av oss har en Liten i sin mage.

Det som känns så enormt skönt, är att vi alla är lika glada för varandras skull och vi drömmer tillsammans och ser fram emot att få vara mammalediga tillsammans. Tänk vad fantastiskt livets lotteri trots allt är, att jag kanske (mest troligt) kommer få vara mammaledig, åtminstone några månader, tillsammans med två av mina närmaste vänner!? *jublar inombords och är rörd av bara tanken*


Fantastiskt. Stort. Spännande.

Oavsett hur man väntar barn så är det en omvälvande situation. Ibland är det svårt att förstå att jag verkligen ska bli mamma igen, och att jag denna gång ska få ösa kärlek och trygghet över en Liten som stannar hos oss. Det är svårt att förstår att vi nästa sommar kanske är en till i vår lilla familj. Det känns ibland övermäktigt och svårt att ta in, men när jag väl vågar, så mår jag nästan illa, av lycka. Så mycket känslor som sätts i omlopp på en och samma gång. Samtidigt inser jag hur redo jag verkligen är.


Jag längtar något så oerhört. Längtar och ber att allt ska gå vägen, hela vägen fram, för oss alla.

 
 
Tess

Tess

20 juni 2007 07:57

Och jag gråter ... igen :)

Ja, det är verkligen underbart. helt FANTASTISKT!!

KRAM

http://www.malika.se

 
Ingen bild

clin

20 juni 2007 08:20

Det är verkligen STORT!!!!
Kram C ;)

 
Ingen bild

"E"

20 juni 2007 10:02

Goa, goa du! :) Det är verkligen fantastiskt! Jag längtar också sååååååå! :)
Jag längtar till ni båda får era efterlängtade små och efter min egen liten!
Tur att vi kan längta ihop, vi tre! :)

 
Ingen bild

mallsing

20 juni 2007 18:37

Jag säger bara en sak:

Det är DIN tur nu!!!!!

Så många gånger jag har läst om din oro, din saknad, din sorg. I så många år........ det gör mig varm i hela magen att läsa dina positiva inlägg nu. Du förtjänar att vara lyckig nu. Njut av denna tiden av längtan som du har framför dig du är ju gravid för tusan : ))) Det är bara mer mysigt att få dela den upplevelsen med nån oxå som du får nu. Att ha nån att prata med och längta tillsammans med.
Det är din tur nu Marie

*KRAMAR*

 
Arletta

Arletta

20 juni 2007 21:30

Trevlig midsommar på er!

http://wallemini.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av grodis - 14 maj 2013 07:44

Så här ser min fot ut 4 veckor efter op.

Av grodis - 18 juni 2012 10:51

Hur går det med vikten då?   Ja, hörrni... Önskar så att jag kunde säga att jag numera är normalviktig och att allt är bra! Tyvärr är det inte så... Jag peakade min högstavikt NÅGONSIN här under våren. Blodtrycket hade stigit till 147/97 och jag ...

Av grodis - 14 juni 2012 21:32


Herrejösses...   Insåg just att det på söndag ju är exakt 2 år sedan min mobil ringde. Signalen för Astrid Lindgrens "Saltkråkan" ljöd och klockan var exakt 10.00 och jag var yrvaken. Jag hade vaknat tidigare men somnat om då det var en ledig dag...

Av grodis - 12 maj 2012 22:52

"Det är nu som livet är mitt Jag har fått en stund här på jordenOch min längtan har fört mig hitDet jag saknat och det jag fått   Det är ändå vägen jag valtMin förtröstan långt bortom ordenSom har visat en liten bitAv den himmel jag aldrig nått ...

Av grodis - 28 augusti 2011 22:13


Hej alla!   VAD skriver man i en blogg som man inte skrivit i på över 1 år? Som man haft dåligt samvete över att man inte uppdaterat sen den dagen (dagarna efter) vi fick vårt efterlängtade barnbesked förra sommaren.   HUR formulerar man...

Ovido - Quiz & Flashcards