Såsom i Himmelen & på Jorden

Direktlänk till inlägg 2 juli 2007

Tvättar barnvagn!

Av grodis - 2 juli 2007 18:31

Ja, det är sant. Jag tvättar just nu barnvagn.

Sköljer upp det som kan sköljas. Lufthjulen ska pumpas. Den ska vara skinande ren tills i helgen då min far ska ta med det som skulle blivit Viktors barnvagn, upp till norrland. En långväga "halvsläkting" ska få barn med sin sambo i augusti och vill köpa den av oss. Vagnen är en Teutonia av 2001 års modell. Bara använd 6 månader allt som allt, när vi köpte den våren 2002. När sedan allt gick fel, kunde jag bara inte sälja den. Vi ville ju ha ett syskon.


Inte visste vi då (som tur är) att syskonet skulle dröja så länge, så att barnvagnen för längesen är "omodern". Den är marinblå- och vitrutig och visst, i kanonskick! Men så har jag ju sett hur mycket fina vagnar det finns på marknaden och jag vill verkligen inte ha en rutig vagn... så nu är det bestämt att den ska säljas. Det är såklart dubbla känslor, men faktum är ju att Viktor aldrig ens legat i den. Det var "bara" tänkt så.....


1.500 kronor får vi för den(!) och de pengarna sätts rakt in på Liten-kontot till en ny begagnad vagn, som inte är Hästens-rutig.... ;-)

 
 
Ingen bild

Linda *

2 juli 2007 19:00

Vi gjorde samma sak...sålde vagnen som vårt barn skulle haft, kände att det var hennes och att övriga barn skulle ha sin egen oxå. Visst är det dubbla känslor, vårt barn hann aldrig heller använda vagnen. Ni kommer nog hitta en kanonfin vagn sen :)

Kram

 
trollpackan

trollpackan

2 juli 2007 20:05

Ni kommer att hitta en fin vagn! Lita på mig! Kram!

http://trollpackan

 
Flitiga Flisan

Flitiga Flisan

2 juli 2007 23:34

Det låter jättebra att den får komma till användning. Och jag är övertygad om att ni kommer att hitta en jättefin vagn som är till lillebror eller lillasyster när det är dags.

kram!

http://ff.bloggagratis.se

 
Busmamman

Busmamman

3 juli 2007 09:19

Vad skönt att ni får bra betalt för den!
Nu kan ni köpa en jättefin vagn till lillebror/lillasyster sen.

http://busmamman.blogspot.com

 
Ingen bild

Lillan

3 juli 2007 09:26

Vad bra att ni fick så bra betalt för den - jag förstår att du vill ha en ny och mer uppdaterad vagn till Victors syskon. Har du sett att man kan vinna en Bugaboo i denna månads Mama?
kram Lillan

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av grodis - 14 maj 2013 07:44

Så här ser min fot ut 4 veckor efter op.

Av grodis - 18 juni 2012 10:51

Hur går det med vikten då?   Ja, hörrni... Önskar så att jag kunde säga att jag numera är normalviktig och att allt är bra! Tyvärr är det inte så... Jag peakade min högstavikt NÅGONSIN här under våren. Blodtrycket hade stigit till 147/97 och jag ...

Av grodis - 14 juni 2012 21:32


Herrejösses...   Insåg just att det på söndag ju är exakt 2 år sedan min mobil ringde. Signalen för Astrid Lindgrens "Saltkråkan" ljöd och klockan var exakt 10.00 och jag var yrvaken. Jag hade vaknat tidigare men somnat om då det var en ledig dag...

Av grodis - 12 maj 2012 22:52

"Det är nu som livet är mitt Jag har fått en stund här på jordenOch min längtan har fört mig hitDet jag saknat och det jag fått   Det är ändå vägen jag valtMin förtröstan långt bortom ordenSom har visat en liten bitAv den himmel jag aldrig nått ...

Av grodis - 28 augusti 2011 22:13


Hej alla!   VAD skriver man i en blogg som man inte skrivit i på över 1 år? Som man haft dåligt samvete över att man inte uppdaterat sen den dagen (dagarna efter) vi fick vårt efterlängtade barnbesked förra sommaren.   HUR formulerar man...

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2007 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards