Såsom i Himmelen & på Jorden

Direktlänk till inlägg 6 juli 2007

Jag är iallafall nykter....

Av grodis - 6 juli 2007 10:00

Nu vet jag att jag är nykter.

Har blivit extra "uppkollad" denna vecka. TRE gånger har jag åkt in i körkorts- och alkoholkontroll på väg till/från jobbet! Det spelar INGEN roll att jag VET att det är INGEN som helst fara, ändå blir jag lite nervös för sånt här.... *larvig* ;-P


Nåväl, jag tycker det är toppen att de kör extra alkoholkontroller nu under Power Meet. Det är ju så viktigt! Imorse kollade de verkligen ALLA som åkte in mot stan från campingen och boende längre ut på vischan när jag åkte in till jobbet vid 8.30


Ikväll efter jobbet ska jag tack och lov inte förbi Power Meet-området igen, utan då bär kosan av ner mot Nyköping och maken som är så efterlängtad! Han har ju varit borta sedan i söndags och tränat och seglat Träbåts-SM med sin far, så jag har varit gräsänka hela långa veckan... Dock har det inte blivit så mycket segling vad jag förstår, då dels masten (staget?) pajjat igen(!) och maken varit riktigt förkyld och febrig. :-(

Svärmor ska vara kattvakt åt Sally och det vet jag att hon gillar! :-)


På återhörande på söndag!

Ha en jättefin helg nu allihop!

 
 
Monica

Monica

6 juli 2007 10:22

Ha en fin helg du med Grodis. kraaam

http://barbamamma.bloggagratis.se

 
Ingen bild

KvinnaFruMamma

6 juli 2007 11:49

Ha en riktigt trevlig helg!
kramis

 
Ingen bild

systerA

6 juli 2007 13:15

Kör försiktigt gumsan! Vad kul att se halsbandet i bloggen ;).

Kram A

 
Ingen bild

Åsapåsa

6 juli 2007 14:07

Hi, hi... min svärfar beklagade sig också igår för att han har fått blåsa flera gånger (bor på Enhagen). De har bunkrat upp med mat inför helgen då de nästan inte kan lämna hemmet pga Power Meet.
Själv ska jag ut i kväll och kolla in finbilarna:-)
Ha en riktigt bra helg!!

Kram Åsa

 
trollpackan fundersam

trollpackan fundersam

6 juli 2007 14:41

Ja, det stämmer det där. Jag blir också nervös fast jag vet att jag är nykter..konstigt..Hoppas att du får en fin helg!

http://trollpackan

 
Arletta

Arletta

6 juli 2007 20:43

Hej min groda! Tittar in till dig ett par gånger i veckan och jag blir alltid så glad av att läsa dina inlägg. Det är inte alltid jag kommenterar men jag finns här i bakgrunden. Det är så härligt att följa dig i den spännande väntan på barnbeskedet. Det är så pirrigt!
Trevlig helg på dig!

http://wallemini.blogg.se

 
Magdalena

Magdalena

6 juli 2007 23:32

Kikar in som vanligt.
Hoppas att ni får en trevlig helg, själv ska jag på tjejmiddag på lördag.
Ha det bäst så hörs vi snart hoppas jag.

Förresten får jag länka till dig på min blogg?

Kram
Magdalena m ängeln Victor och hans lillasyster Linnea, uppe i Norrland!!

http://linnealiten.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av grodis - 14 maj 2013 07:44

Så här ser min fot ut 4 veckor efter op.

Av grodis - 18 juni 2012 10:51

Hur går det med vikten då?   Ja, hörrni... Önskar så att jag kunde säga att jag numera är normalviktig och att allt är bra! Tyvärr är det inte så... Jag peakade min högstavikt NÅGONSIN här under våren. Blodtrycket hade stigit till 147/97 och jag ...

Av grodis - 14 juni 2012 21:32


Herrejösses...   Insåg just att det på söndag ju är exakt 2 år sedan min mobil ringde. Signalen för Astrid Lindgrens "Saltkråkan" ljöd och klockan var exakt 10.00 och jag var yrvaken. Jag hade vaknat tidigare men somnat om då det var en ledig dag...

Av grodis - 12 maj 2012 22:52

"Det är nu som livet är mitt Jag har fått en stund här på jordenOch min längtan har fört mig hitDet jag saknat och det jag fått   Det är ändå vägen jag valtMin förtröstan långt bortom ordenSom har visat en liten bitAv den himmel jag aldrig nått ...

Av grodis - 28 augusti 2011 22:13


Hej alla!   VAD skriver man i en blogg som man inte skrivit i på över 1 år? Som man haft dåligt samvete över att man inte uppdaterat sen den dagen (dagarna efter) vi fick vårt efterlängtade barnbesked förra sommaren.   HUR formulerar man...

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2007 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards