Såsom i Himmelen & på Jorden

Direktlänk till inlägg 11 juli 2007

Allmänt trött...

Av grodis - 11 juli 2007 21:44

...och det är inte konstigt efter en dag som denna. Det är tufft på jobbet. Ingen ordning någonstans känns det som och det lär inte bli bättre nästa vecka när ännu fler är borta inkl. chefen... *suck*

Själv är jag tröttare än tröttast och längtar så till våra 2 veckors semester nu. Det är 12 arbetsdagar kvar.... sen väntar min första segelsemester någonsin, tillsammans med en väldigt sjötokig och van make! Ska bli underbart och jag ser fram emot att få tillbringa ledig tid tillsammans med honom och lära mig nya saker. Visst, mina föräldrar hade båt när jag var yngre, men det var en motorbåt med både spis, kylskåp och toalett. Bekvämt värre... Jag behövde dessutom inte vara "hopp-i-land-Kalle" för det gjorde lillebror så bra... ;-)

Ikväll när vi kom hem hade jag två lite tjockare kuvert i brevlådan efter att ha vunnit t-shirts från Meandi. En moln t-shirt som jag ju skrev om tidigare, men också en olivgrön-rosa-randig t-shirt med en groda på ryggen. Båda var superfina och jag är jättenöjd! :-)

 Tack snälla för pepp imorse, Monica & Petra! Jag tror mitt humör har liiiiiiite (läs mycket) att göra med att mensen kom igång idag, på allvar. Det har varit jobbigt och lite halvdant sen i lördags då jag låg däckad med jordens värsta värk i både mage och huvud. Skönt att den kom nu iallafall. (hade ju bestämt att jag inte skulle blogga om mens...)


Nåväl, min blogg... min vardag... mitt liv. ;-)


Tack för att ni är med mig!

 
 
Jessica

Jessica

11 juli 2007 22:07

Åh de är så fina de där tröjorna :)
Fick inbjudan till en meandi-visning i slutet på augusti nu i början på veckan och jag längtar redan!
Älskar deras kläder.

Hoppas du kan sova gott i natt och kan släppa all jobb-stress litegrann!

Kram!
//Jessica

PS!Kunde inte låta bli att fnissa litegrann när jag läste dina rader om mensen,
det är mycket man tänker sig att inte skriva om som sedan helt plötsligt,bara sådär,finns i bloggen iaf ;-)

http://jezza.wordpress.com

 
Ingen bild

Lillan

12 juli 2007 00:15

Den där grodtröjan har jag tänkt att du borde ha ju! Själv ville jag haft bulldogtröjan till Astrid - hon ser ju lite ut som en bulldog när hon ser butter ut - men jag besinnade mig och får vänta och se om jag kan köpa en på Tradera eller så senare ;) Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av grodis - 14 maj 2013 07:44

Så här ser min fot ut 4 veckor efter op.

Av grodis - 18 juni 2012 10:51

Hur går det med vikten då?   Ja, hörrni... Önskar så att jag kunde säga att jag numera är normalviktig och att allt är bra! Tyvärr är det inte så... Jag peakade min högstavikt NÅGONSIN här under våren. Blodtrycket hade stigit till 147/97 och jag ...

Av grodis - 14 juni 2012 21:32


Herrejösses...   Insåg just att det på söndag ju är exakt 2 år sedan min mobil ringde. Signalen för Astrid Lindgrens "Saltkråkan" ljöd och klockan var exakt 10.00 och jag var yrvaken. Jag hade vaknat tidigare men somnat om då det var en ledig dag...

Av grodis - 12 maj 2012 22:52

"Det är nu som livet är mitt Jag har fått en stund här på jordenOch min längtan har fört mig hitDet jag saknat och det jag fått   Det är ändå vägen jag valtMin förtröstan långt bortom ordenSom har visat en liten bitAv den himmel jag aldrig nått ...

Av grodis - 28 augusti 2011 22:13


Hej alla!   VAD skriver man i en blogg som man inte skrivit i på över 1 år? Som man haft dåligt samvete över att man inte uppdaterat sen den dagen (dagarna efter) vi fick vårt efterlängtade barnbesked förra sommaren.   HUR formulerar man...

Ovido - Quiz & Flashcards