Såsom i Himmelen & på Jorden

Direktlänk till inlägg 19 juli 2007

Jag är inte klok...

Av grodis - 19 juli 2007 14:54

Inte på en fläck.

Jag ÄR knäpp, jag vet.


Men jag kunde bara inte motstå den. Och priset sen... kalas! (1.800:-)

Så ikväll åker jag och maken och tittar på den. Vagnen. *ehum*

Vi fick ju 1.500:- för det som skulle blivit Viktors vagn så det är nästan samma pris för en mycket nyare så det känns heeeelt OK. ;-)


Jag VET att det är alldeles för tidigt. Jag VET att vi kanske borde vänta. Det är en Emmaljunga Cerox Sport -05, men uttagen sommaren -06 och använd 1 år. Jag gillar den så mycket och det var ett så bra pris så jag kan bara inte blunda och glömma den.... För mig spelar det nämligen ingen roll om det är en -06 eller -07 eller -08 eller -05... modern eller omodern, bara den är praktisk. Visst, jag fastnar just för denna för att den är både snygg OCH praktisk. *erkänner* ;-)

Detta följer med:

- Babytravel mjuklift

- Regnskydd

- Instruktionsbok

- Svängbart styre så man kan vända vagnen utan att störa barnet för mycket, om det t ex skulle blåsa eller solen lyser in.

- Lång sitt/liggdel med 5-punktsbälte

- Sufletten är utrustad med sol- och insektsnät och bakre partiet på sufletten är avtagbart så luft fritt kan strömma igenom vagnen varma dagar

- Punkteringsfria däck

- Chassi i lättviktstål

- Vinteråkpåse från vintern -06

 

Vagnen finns ca 6-7 mil från där vi bor och maken är med på att åka och kika på den så 16.30 styr vi kosan söderöver och tar en kvällsutflykt.


*hihi*


Dessutom nytt utseende på bloggen I G E N...!

Ni hänger väl med i svängarna?! ;-P

 
 
Ingen bild

systerA

19 juli 2007 16:02

Jättefin! Vilket kap, hoppas ni får den! Myyyyyyyys!!

Kram A (som också älskar vagnar....!)

 
Ingen bild

Flitiga Flisan

19 juli 2007 16:49

Jag håller med dig att det absolut inte spelar någon roll vilken årsmodell det är.
Bara man trivs med färgerna, den är praktisk och välbehållen.

Den ser jättefin ut.
Jag hoppas ni inte blir besvikna.

Och din blogg är så fin som alltid. :)

Kram!

 
Ingen bild

clin

19 juli 2007 19:27

Varför vänta?!!! Ni väntar ju barn med all säkerhet! Superkul! Fin vagn!

Kram c

 
Helena m ängeln Freja

Helena m ängeln Freja

19 juli 2007 19:43

Vilken fin vagn du hittat.Neutral och bra. Billigt var det oxå. Hoppas ni får den om ni vill ha den.

Kram Helena

http://www.nogg.se/kenzo

 
Ingen bild

Helena

19 juli 2007 19:50

Köp den! Den var ju kanonfin!

 
Ingen bild

Marlene

19 juli 2007 20:59

Jättefin vagn! Bloggen blev också väldigt fin med nya mönstret!
Kram // Marlene & Oscar (från AFF)som följer din blogg med spänning!

 
Busmamman

Busmamman

19 juli 2007 21:26

Inte alls tokigt, lika bra att slå till ju!!
Snart snart har ni ju er lill* hos er :D

http://busmamman.blogspot.com

 
Arletta

Arletta

19 juli 2007 22:16

Jättefin vagn! Och du, svängbart styre är verkligen GULD värt! Jag ahr haft det i båda mina vagnar och någon gång har jag struntat i att kasta över styret och istället dragit vagnen efter mig. Det är _inte_ bekvämt + att jag tycker att man inte riktigt har koll på var man har vagnen riktigt.

http://wallemini.blogg.se

 
Ingen bild

Åsa med K & L

19 juli 2007 22:37

Men det är så lätt att bli galen i vagnar!!
Vi är inte på vår *harkel* sjätte vagn kanske...

Jättesnygg!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av grodis - 14 maj 2013 07:44

Så här ser min fot ut 4 veckor efter op.

Av grodis - 18 juni 2012 10:51

Hur går det med vikten då?   Ja, hörrni... Önskar så att jag kunde säga att jag numera är normalviktig och att allt är bra! Tyvärr är det inte så... Jag peakade min högstavikt NÅGONSIN här under våren. Blodtrycket hade stigit till 147/97 och jag ...

Av grodis - 14 juni 2012 21:32


Herrejösses...   Insåg just att det på söndag ju är exakt 2 år sedan min mobil ringde. Signalen för Astrid Lindgrens "Saltkråkan" ljöd och klockan var exakt 10.00 och jag var yrvaken. Jag hade vaknat tidigare men somnat om då det var en ledig dag...

Av grodis - 12 maj 2012 22:52

"Det är nu som livet är mitt Jag har fått en stund här på jordenOch min längtan har fört mig hitDet jag saknat och det jag fått   Det är ändå vägen jag valtMin förtröstan långt bortom ordenSom har visat en liten bitAv den himmel jag aldrig nått ...

Av grodis - 28 augusti 2011 22:13


Hej alla!   VAD skriver man i en blogg som man inte skrivit i på över 1 år? Som man haft dåligt samvete över att man inte uppdaterat sen den dagen (dagarna efter) vi fick vårt efterlängtade barnbesked förra sommaren.   HUR formulerar man...

Ovido - Quiz & Flashcards