Såsom i Himmelen & på Jorden

Direktlänk till inlägg 5 mars 2007

Grönt är inte bara skönt....

Av grodis - 5 mars 2007 22:20

..utan färgen grön är hjärtats färg enligt "chakra-tänk"! (österländskt)Grönt ska man även använda för att för att läka hjärtat och färgen gul för solarplexusområdet, viljestyrka, självkänsla. Sånt här är intressant tycker jag och fick lära mig av en snäll bloggerska här om dagen! Tack snälla du! *blinkar till den kloka tjejen*Faktum är att jag på senaste tiden börjat gilla grönt mer och mer och det har ju kommit mycket kläder i det. Kanske man vågar sig på att köpa en tunika i grönt nästa gång? Jag måste verkligen försöka bryta min svarta bana... Jag är en sån som klär mig efter humör och det är mycket, mycket sällan jag väljer kläder med färg. Sista inköpet blev dock en hallon/korallröd tenniströja med lång ärm och vitt insytt fram så det ser ut som om man har linne under. Det känns jättekonstigt att ha den färgglada tröjan på sig, men oj vad komplimanger jag fått, både från vänner och arbetskamrater när jag har den på mig! Så folk tänker verkligen svart om mig. De reagerar så starkt de dagar jag väljer färg... Jag gillar ju färg. Särskilt starka färger. Och jag som är mörk och har mörka ögon och sägs vara s k "vinter" ska ju ha både svart OCH starka, klara färger. Lovar att försöka uppdatera min garderob framöver.Ut med de för stora, svarta kläderna.In med de mindre, färgglada!*Ring, klocka... ring!*Nu är våra granitelement på plats och det blev makalöst snyggt! Matchar vårt vardagsrums mörkgrå fondväggar, den svarta braskaminen, gråa panelerna... ja, helfint blev det och vi är jättenöjda! Så småningom, när mina måttbeställda fönsterbrädor kommit och jag får upp mina älskade blommor i fönstrena igen och allt är 100% klart, så lovar jag att lägga upp en bild i bloggen så ni får se hur fint det blev till sist! :-)En tidig kväll ikväll. Har mycket intressant litteratur att läsa igenom. Nattinatt!

 
 
KvinnaFruMamma

KvinnaFruMamma

5 mars 2007 22:56

Hej!
Tack för de värmade orden!
Yttligare tack för kyckligreceptet. Trodde det skulle vara gott men inte så gott=). Det är jätteenkelt och göra och går fort.
Trevlig Kväll!
kram

http://kvinnafrumamma.blogg.se

 
Manne

Manne

6 mars 2007 02:49

Blir hälrigt glad av gå in på din sida!
Olivgrön tror jag minsann. Och en lajmgroda.

Har en juste medalj hemma som skall fotas och lämnas över till någon tror jag minsann...

Gonatt!

http://one2many.bloggagratis.se

 
Lantliv

Lantliv

6 mars 2007 09:36

Roligt att du "gillade" det jag skrev. Blinkar tillbaka.

Wow - hallon/korall verkar riktigt vågat : )

Spännande att se vardagsrummet, låter snyggt. Någon färg till det gråa? ;)

http://lantliv.bloggagratis.se

 
Monica

Monica

6 mars 2007 12:19

Wow vad hörligt du har gjort här med färgerna. Kanonfint och vårigt. Betyder det att våren sakta närmar sig?

http://barbamamma.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av grodis - 14 maj 2013 07:44

Så här ser min fot ut 4 veckor efter op.

Av grodis - 18 juni 2012 10:51

Hur går det med vikten då?   Ja, hörrni... Önskar så att jag kunde säga att jag numera är normalviktig och att allt är bra! Tyvärr är det inte så... Jag peakade min högstavikt NÅGONSIN här under våren. Blodtrycket hade stigit till 147/97 och jag ...

Av grodis - 14 juni 2012 21:32


Herrejösses...   Insåg just att det på söndag ju är exakt 2 år sedan min mobil ringde. Signalen för Astrid Lindgrens "Saltkråkan" ljöd och klockan var exakt 10.00 och jag var yrvaken. Jag hade vaknat tidigare men somnat om då det var en ledig dag...

Av grodis - 12 maj 2012 22:52

"Det är nu som livet är mitt Jag har fått en stund här på jordenOch min längtan har fört mig hitDet jag saknat och det jag fått   Det är ändå vägen jag valtMin förtröstan långt bortom ordenSom har visat en liten bitAv den himmel jag aldrig nått ...

Av grodis - 28 augusti 2011 22:13


Hej alla!   VAD skriver man i en blogg som man inte skrivit i på över 1 år? Som man haft dåligt samvete över att man inte uppdaterat sen den dagen (dagarna efter) vi fick vårt efterlängtade barnbesked förra sommaren.   HUR formulerar man...

Ovido - Quiz & Flashcards