Såsom i Himmelen & på Jorden

Direktlänk till inlägg 16 mars 2007

Fredag!

Av grodis - 16 mars 2007 10:00

Fredag IGEN!En hektisk fredag, men jag skriver en snabbis nu på min kafferast. Jobbade över igår kväll och det kommer bli en högst stressig dag på jobbet idag.Kvällen bjuder på födelsedagskalas då min kära morfar fyller år idag - HURRA, HURRA, HURRA, HURRA! 76 år blir han och jag åker dit med en stor bukett spröda tulpaner med videkvistar i. Maken ska fira sin vän som blivit pappa så det ska drickas whisky och rökas cigarr i ett litet lusthus för hans del ikväll. *s* ;-DNär jag kommer hem ska jag träffa en vän och vi ska småsnacka lite om livet i stort och smått över ett glas rött. Blir mitt första glas vin på över en månad! Gott ska det bli... och onykter lär jag bli av ingenting.. *hehe*Ser fram emot helgen - som för vår del blir en långhelg då vi på söndag tar tåget ner till Göteborg för att se och lyssna till underbara Sophie Zelmani, som var min födelsedagspresent till maken! Ett restaurangbesök ska vi också göra och om någon har tips på en restaurang med GOOOD mat i Göteborg så tipsa oss gärna! En natt på hotell och sen en dag att strosa runt på stan på måndagen innan vi tar tåget hem igen på måndag e.m Härligt!Men först och främst här och nu. Massor av jobb, som jag måste återgå till NU.Ha en finfin fredag allihop!

 
 
Ingen bild

Humlan

16 mars 2007 10:59

Skojigt att du ska till Göteborg! (min hemstad)
Tips på mysig restaurang med god mat: Dinner 22 på Södra vägen: kolla på www.dinner22.se
Hoppas ni får en lyckad kväll!
-Kram-

 
Ingen bild

Grodis

16 mars 2007 11:10

Humlan>>Åh, tack snälla! Ser ju finfint ut ... och GOTT! :-D Kram tillbaka!

 
Flitiga Flisan

Flitiga Flisan

16 mars 2007 14:13

Ha en jättehärlig helg. Det låer som att det inte kan bli annat än jättetrevligt.

Hoppas du inte blir FÖR full ikväll. ;)

http://ff.bloggagratis.se

 
Ingen bild

solna-madde

16 mars 2007 14:40

Oj vad trevligt det låter alltihop!
Jag var i Göteborg i höstas och åt då sushi på ett supermysigt ställe vid handelshögskolan. Man satt på golvet bl a i skyltfönstren och sushin var uuuunderbaaaar!
Men jag kommer inte ihåg vad stället hette :-(

Trevlig helg!
kram

 
Monica

Monica

16 mars 2007 17:14

Ha en härlig helg och ta hand om dig!
vårkram

http://barbamamma.bloggagratis.se

 
Ingen bild

LenaP

16 mars 2007 18:35

Välkommen hit! :)
Hoppas ni ska få mysigt.
Är ju inte så mycket ute i svängen nuförtiden och helst ska det vara gångavstånd hem ;-)
Men Manfreds på Nordensköldsgatan är ju mysigt. God mat med trevlig personal. Små lokaler.
Om ni känner för en god schnitzel:
http://www.manfreds.o.se/index.html

Och njut av Sofie Zelmani :)
Kram

 
Ingen bild

Amalia

16 mars 2007 19:45

Hejsan! Har alldelles nyss på nåt vänster hittat in här på din blogg. Mest för att jag sökte på ordet yerba drain... Köpte en sån utrensnings grej nu idag.. Hoppas du mår bättre idag än då när du drack det för ett år sen. Låter förresten himla underbart att åka till gbg å se/höra Sofie Z, Vilken fin present av din man! Hoppas ni får det mysigt å bra! Kram

 
isalisa

isalisa

17 mars 2007 14:38

Solna-Madde, sushistället heter Kafé Japan och ligger på Victoriagatan. Spårvagn 3, hpl Vasa Victoria. Sushin där är verkligen underbar, och alltid trevlig personal. Och så har de trumböter omman trummar med pinnarna ;-)

http://www.isalisa.se

 
Ingen bild

solna-madde

17 mars 2007 21:30

JAAAAA!!! Så hette ju stället! Tack snälla du isalisa för hjälpen!
Ja, det är min rekommendation till Grodis med make.

*vilken tur att jag inte trummade med pinnarna*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av grodis - 14 maj 2013 07:44

Så här ser min fot ut 4 veckor efter op.

Av grodis - 18 juni 2012 10:51

Hur går det med vikten då?   Ja, hörrni... Önskar så att jag kunde säga att jag numera är normalviktig och att allt är bra! Tyvärr är det inte så... Jag peakade min högstavikt NÅGONSIN här under våren. Blodtrycket hade stigit till 147/97 och jag ...

Av grodis - 14 juni 2012 21:32


Herrejösses...   Insåg just att det på söndag ju är exakt 2 år sedan min mobil ringde. Signalen för Astrid Lindgrens "Saltkråkan" ljöd och klockan var exakt 10.00 och jag var yrvaken. Jag hade vaknat tidigare men somnat om då det var en ledig dag...

Av grodis - 12 maj 2012 22:52

"Det är nu som livet är mitt Jag har fått en stund här på jordenOch min längtan har fört mig hitDet jag saknat och det jag fått   Det är ändå vägen jag valtMin förtröstan långt bortom ordenSom har visat en liten bitAv den himmel jag aldrig nått ...

Av grodis - 28 augusti 2011 22:13


Hej alla!   VAD skriver man i en blogg som man inte skrivit i på över 1 år? Som man haft dåligt samvete över att man inte uppdaterat sen den dagen (dagarna efter) vi fick vårt efterlängtade barnbesked förra sommaren.   HUR formulerar man...

Ovido - Quiz & Flashcards