Såsom i Himmelen & på Jorden

Direktlänk till inlägg 20 mars 2007

Eget inlägg.

Av grodis - 20 mars 2007 09:56

Våra dagar i Göteborg får ett eget inlägg.Det känns bäst så.Trots att fredagens (och lördagens) mardrömshändelser lade många mörka moln över vår efterlängtade minisemester, så försökte vi göra det bästa av situationen. Maken vet allt. Jag har berättat. Allt. Vid 10-tiden i söndags morse tog vi tåget ner till Göteborg. Framme vid 14-tiden och Göteborg tog emot oss med storm, bokstavligt talat! Storm och regn och ibland snö. Usch... Som tur är hade vi inte långt till hotellet vi skulle tillbringa natten på så det blev en rask promenad dit. Incheckning och sen en lugn stund med lite vila på rummet. Jag somnade som en stock. Maken slökollade SM-finalen i bandy på hotellets TV och vid 16-tiden vaknade jag och så var det till att fräscha till oss och bege oss iväg ut i stormen igen.Vi hamnade på en pub där det på lördagen hade firats St Patrick´s day. Maken drack en mörk god öl och jag beställde in ett glas rött. Fick dock inte i mig mer än 1/4 del av det, för det smakade inte gott. Sen vet jag inte om det var pga vinet eller att jag tappat aptiten rent allmänt....Strax före 17.00 begav vi oss iväg från puben och till det stället som en vänlig människa här inne på bloggen tipsat oss om; Dinner22. Ett jättemysigt och familjärt ställe med såååå god mat!! Tack snälla du för tipset! Maken och jag åt båda Grillad oxfilé med saltrostad rattepotatis och ankleversky till varmrätt. Sen valde maken blandade ostar till dessert medans jag åt Tre x crème brûlée (vanilj/hallon/lakrits) *mums!* Vi beställde taxi genom kyparen (som aldrig kom..) så efter en kvarts väntan gick vi en rask promenad till Trädgår´n i regn och blåst och när vi kom fram var det lång kö. Dock gick det rätt snabbt och efter en stund var vi inne och hade hängt av våra kläder i garderoben. Trädgår´n var ett mysigt ställe och det var människor i blandade åldrar där. 50/50 män och kvinnor också tycker jag. Vi hade tur och fick sittplatser och från 20.00 och 1,5 h framåt så satt vi bara och njöt. Sophie Zelmani´s underbara lite viskande, hemliga röst. Det enkla men personliga arrangemanget. Bandet hon hade runt om sig. Gitarrsolon. Så perfekt. Så lugnt. Så underbart skönt. Sophie är en jättefin tjej och jag hade räknat med att hon skulle komma klädd som resten av bandet; i jeans och tröja.. eller top och kofta. Döm om min förvåning när hon skrider in barforta i en lång röd balklänning?! Coolt! Bilder från konserten finns på hennes hemsida såg jag nyss. Lik förbannat kunde jag inte koppla av. Inte till 100%.Men det var en fin stund. Och en viss myskänsla trädde in i kroppen ändå. Efter konserten var vi båda trötta och avslappnade och valde att gå en promenad tillbaka till hotellet för att sova. Vi behövde det båda två.Utanför körde spårvagnar. Flaggstängerna mitt utanför fönstret lät också pga stormen. Svårt att koppla av. Svårt att somna. Till slut gjorde jag det och maken också. Dagen efter vaknade vi runt 8-tiden och gjorde oss i ordning. En lugn frukost där jag åt det som bjöds. Blev proppmätt. Nästan för mätt. Ut på stan. Det snöade massor så vi beslöt att inviga dagen i Norrstan (hette det så??) och vi kikade runt lite i affärer. Maken shoppade jättefin rutig kortärmad skjorta och en tenniströja i skarpa färger som han är sååå fin i! Äntligen får jag på även honom lite färg! :-)När snön slutade falla så begav vi oss ut på stan. Strosade runt. Kikade in på Gamle Port en sväng och maken åt soppa och tog en bit bröd och en god öl medans jag drack en slät kopp kaffe och en Loka citron. Shoppade vidare och jag hittade en jättefin alldeles nyss uppackad tunika på Lindex som jag köpte. I stl. MEDIUM!!! Min andra tunika i MEDIUM! Fattar ni?! Visst - det har absolut med modellen att göra för jag är INGEN medium i vanliga fall, men ändå.Vågen visar nu -6,2 kg och jag är såklart jätteglad!Kl. 16.12 tog vi X2000 hem igen. Trötta men nöjda med våra dagar i Göteborg. Så billigt och enkelt att åka, så det blir fler resor dit inom närmsta tiden, det kan jag lova!

 
 
Elin

Elin

20 mars 2007 11:07

Det låter som ett härligt dygn i Göteborg! Så mysigt ni måste ha haft det. Kram vännen!

http://sedlacek.se

 
Monica

Monica

20 mars 2007 12:36

Åh vilken mysig helg med maken du verkar ha haft. Så rogivande att strosa runt i affärer och slinka in och ta en bit mat när man vill.
Jag längtar efter att spendera tid med sambon, men hur ska jag få till det med det, det vet jag inte.

varma kramar då jag tycker du behöver det

http://barbamamma.bloggagratis.se

 
Flitiga Flisan

Flitiga Flisan

20 mars 2007 13:01

Det var ju skönt att höra att trippen till Göteborg var så lyckad. Jag får nog ta och leta upp något med henne och lyssna på. Jag kan inte komma på en enda låt just nu.

Och restaurangen måste jag och maken besöka när vi är där nästa gång. Det lät jättegott.

Tröstkram för det som hänt, och bra jobbat med vikten! Härligt att kunna ha på sig en medium. :)

http://ff.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av grodis - 14 maj 2013 07:44

Så här ser min fot ut 4 veckor efter op.

Av grodis - 18 juni 2012 10:51

Hur går det med vikten då?   Ja, hörrni... Önskar så att jag kunde säga att jag numera är normalviktig och att allt är bra! Tyvärr är det inte så... Jag peakade min högstavikt NÅGONSIN här under våren. Blodtrycket hade stigit till 147/97 och jag ...

Av grodis - 14 juni 2012 21:32


Herrejösses...   Insåg just att det på söndag ju är exakt 2 år sedan min mobil ringde. Signalen för Astrid Lindgrens "Saltkråkan" ljöd och klockan var exakt 10.00 och jag var yrvaken. Jag hade vaknat tidigare men somnat om då det var en ledig dag...

Av grodis - 12 maj 2012 22:52

"Det är nu som livet är mitt Jag har fått en stund här på jordenOch min längtan har fört mig hitDet jag saknat och det jag fått   Det är ändå vägen jag valtMin förtröstan långt bortom ordenSom har visat en liten bitAv den himmel jag aldrig nått ...

Av grodis - 28 augusti 2011 22:13


Hej alla!   VAD skriver man i en blogg som man inte skrivit i på över 1 år? Som man haft dåligt samvete över att man inte uppdaterat sen den dagen (dagarna efter) vi fick vårt efterlängtade barnbesked förra sommaren.   HUR formulerar man...

Ovido - Quiz & Flashcards