Såsom i Himmelen & på Jorden

Direktlänk till inlägg 20 mars 2007

Lobotomi...

Av grodis - 20 mars 2007 15:21

Jag skulle behöva genomgå en sån.Operation hjärnrensning.Alla dessa grubblerier tar snart knäcken på mig. Flera kollegor + t o m chefen har kommit idag och undrat hur det är med mig. Att jag ser låg/ledsen ut. Hur mina ögonvitor är blodsprängda och röda. Hur ska jag finna orken att glömma. Trycka på off-knappen så att alla tankar på fredagen och lördagens händelser försvinner. För gott.Jag vill INTE ha dem i mitt huvud. Jag vill och förtjänar att må bra. Mer än någon vecka hit eller dit i sträck. Jag och maken förtjänar det. Tillsammans. Och vi kämpar så och har kämpat i flera, flera år för att få det så. Och så händer det något sånt här som smutsar ner vår annars så fina och lugna tillvaro mitt i all väntan. Och det har inte ens med OSS att göra. Ändå blir jag så påverkad.Ibland hatar jag att vara en känslomänniska.Ibland önskar jag att jag inte vore så jävla omtänksam och tror så gott om alla människor.Men jag vill inte och vägrar bli en bitter surkärring!Det är bara det att det är hårt att förlora en vän. Eller det man trodde var en vän. Jag har inte så många vänner, men de jag har står mig oerhört nära. Det är tufft när man får svart på vitt att man inte betyder ett skit för den andra. När den väljer att såra, så in i helvete.Ikväll ska jag verkligen försöka ta mig ut och gå. Rensa huvudet. iPoden på och hård hög musik. Ska ladda hem riktigt tung hårdrock så jag får tänka mörka tankar och sen välja mer glada låtar på slutet, när jag närmar mig hemmet.Imorgon ska vi ha boxing på Prenet-kursen. Perfekt.Jag behöver slåss och avreagera mig lite.........Försöka vända denna ilska jag känner till något positivt gentemot mig själv. Att jag går ner i vikt och kommer ur starkare ur detta.Så småningom.

 
 
Elin

Elin

20 mars 2007 16:06

Jag kommer gärna ut och går en kväll med dig! Det är ju så himlans mysigt där ute hos er. Kram igen :)

http://sedlacek.se

 
Ginger

Ginger

20 mars 2007 20:00

Jag utmanar dig! Läs mer i min blogg

http://gingersdagbok.blogg.se

 
Tess

Tess

20 mars 2007 20:32

Ibland är det en enorm tillgång att vara en känslomänniska och ibland är det en stor nackdel. Allt som oftast måste jag säga att det är fantastiskt positivt för en själv och för andra. Men du ... du är viktigast. Du måste orka vara självisk i detta.

Att förlora en vän är inte lätt och det måste få göra ont. Men det får inte förgöra dig. Du är värd så mycket mer och bättre.

Krama din man, jag tänker på er.

http://www.malika.se

 
Manne

Manne

20 mars 2007 20:44

Du!

Du gör så rätt i att inte skriva vad som hänt, det är inte fair och det luktar bara hämnd.
Om du visste hur många gånger jag funderar på att outa vem min fru knullat runt med.

Om inte annat för att han också en sambo, som troligen skulle uppskatta att få veta vem hon egentligen bor ihop med.
Men så finns det barn med i bilden...så jag kan inte, inte just nu.


Men visst är smärtan ohållbar, man slits i stycken, vill inte veta mera, och så går man omkring med en himla sne känsla av att det inte har hänt....

Tänker så på dig vännen, ta ett par riktigt djupa andetag, ge dig ut på den där promenaden, släck tankarna och låt kroppen få bära dig fram en timme eller två. Tiden kommer att gå fort, vill jag lova....

*lämnar en boxboll och ett par välanvända handskar*

Kommer du ihåg? Visualisering....tänk dig smärtan, slå bort den, tänk dig ilskan och tänk dig sorgen.
Över att ha mist en vän, kanske två.....

Du kommer att klara det, jag känner det här inne...

http://one2many.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av grodis - 14 maj 2013 07:44

Så här ser min fot ut 4 veckor efter op.

Av grodis - 18 juni 2012 10:51

Hur går det med vikten då?   Ja, hörrni... Önskar så att jag kunde säga att jag numera är normalviktig och att allt är bra! Tyvärr är det inte så... Jag peakade min högstavikt NÅGONSIN här under våren. Blodtrycket hade stigit till 147/97 och jag ...

Av grodis - 14 juni 2012 21:32


Herrejösses...   Insåg just att det på söndag ju är exakt 2 år sedan min mobil ringde. Signalen för Astrid Lindgrens "Saltkråkan" ljöd och klockan var exakt 10.00 och jag var yrvaken. Jag hade vaknat tidigare men somnat om då det var en ledig dag...

Av grodis - 12 maj 2012 22:52

"Det är nu som livet är mitt Jag har fått en stund här på jordenOch min längtan har fört mig hitDet jag saknat och det jag fått   Det är ändå vägen jag valtMin förtröstan långt bortom ordenSom har visat en liten bitAv den himmel jag aldrig nått ...

Av grodis - 28 augusti 2011 22:13


Hej alla!   VAD skriver man i en blogg som man inte skrivit i på över 1 år? Som man haft dåligt samvete över att man inte uppdaterat sen den dagen (dagarna efter) vi fick vårt efterlängtade barnbesked förra sommaren.   HUR formulerar man...

Ovido - Quiz & Flashcards