Såsom i Himmelen & på Jorden

Direktlänk till inlägg 7 mars 2007

Guldstjärna till mig!

Av grodis - 7 mars 2007 08:24

Whohooo.. vägde mig imorse och vågen var snäll!Ytterligare minus 0,4 kg och nu är jag nere på minus 3,1 kg! Om jag hade varit viktväktare så hade jag fått en fin guldstjärna på boken, men nu är jag inte det, så jag får ge mig själv en guldstjärna här! ;-)Detta ger ett snitt på lite drygt 1 kg i veckan och jag är mycket nöjd med det såklart. Midjan mätte jag aldrig imorse och den har jag gått ner 10 cm i när jag mätte sist och det ger ett snitt på 3,33 cm i veckan, rooooligt! Jag kan säga som så att det känns redan på byxor!Regn och lite ruskväder idag, så nu försvinner nog snön. Men det gör mig ingenting, för nu vill jag ha vår! Apropå vår så är det dags att beskära våra äppelträd. Vi har två jättegamla äppelträd i vår trädgård och har tagit beslutet att i år ska de föryngras. De mår bättre av det, och så småningom ger det mer frukt. Kommer nog se lite stympat ut, men vi räknar med att det blir bra i slutändan. Yrkesmän kommer genomföra detta, för vi känner att vi inte vågar ge oss på träden så hårt själva, med risk för att ta död på dem istället.Ikväll är det dags för möte med Prenets viktminskningsgrupp igen och då står PILATES på schemat! Mjuka och bekväma kläder är nedpackade och jag ser verkligen fram emot att få testa denna träningsform. Återkommer givetvis med rapport!Ha en finfin onsdag!

 
 
Ingen bild

"E"

7 mars 2007 08:51

Du är så himla duktig!! :)
Beach 2007...nu lämnar vi vassen! :)

 
Ingen bild

solna-madde

7 mars 2007 11:14

Oj vad duktig du är! Du är verkligen bäst! Toppen att du vågar köpa lite mer färgglada kläder, jag tror verkligen att du passar i färg! Ditt möte hos spåkvinnan var så spännande så det kan jag inet ens kommentera ;-)
Här har vi legat i influensan. Jag och L har sovit skavfötters i soffan i en vecka och skakat sönder av feber och hosta. Men nu är vi bättre!

kram!

 
Ingen bild

glad

7 mars 2007 11:18

Grattis till viktnedgången :-)
Hur många kilo måste du går ner innan du kan sluta med pulvret som du dricker? när får ni äta enbart vanlig mat?

 
Monica

Monica

7 mars 2007 11:42

Grattis vad duktig du är. Jag hejar för fullt på dig, det är så härligt att läsa dina glada inlägg.
Blä för att det regnar, jag ville gärna ha snön kvar lite till, hellre snö än blask.
Ha en fin dag!

http://barbamamma.bloggagratis.se

 
Manne

Manne

7 mars 2007 12:40

Klart att du får en guldstjärna av mig också!
Grattis..:)

Och så passar jag på att säga att du är "tagen" av mig. Läs och kör vidare om tid och lust finnes!
http://one2many.bloggagratis.se/2007/03/07/96387-underliga-fakta-som-kan-vara-bra-att-veta/

Kramar!

http://one2many.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Grodis

7 mars 2007 14:13

"E">>Hihi.. ja det gör vi, banne mig! ;-) TACK!

solna-madde>>Nämen stackars er! :-( Usch för sjukdomar! Skönt att höra att ni är på bättringsvägen iallafall! Tränar på att bära färg, även om jag just idag bara har blå jeans och en svart tunika med lite blått i... ;-) TACK goa du och jag sänder en hög med krya-på-er-kramar till Solna! KRAAAM!

glad>>Ehum... ja du... det är typ... 14-15 kg kvar tills jag får börja äta 2 mål per dag och när jag sen gått i mål (ca 4 kg till) så får jag äta 3 mål/dag! Tack för grattis! :-D

Monica>>Tack vännen! Klart regn inte är roligt, men jag lider inte så mycket av det just nu när jag sitter på jobbet.. ;-) Ha en fin dag du med!

Manne>>Tack snälla för guldstjärnan! :-D
Ah.. det där får jag fundera på.. ang. "tagen". Inte så himla lätt att hitta på, för jag är ju så normal! *s* ;-P Kram!

 
applecore

applecore

7 mars 2007 16:41

Suveränt jobbat! Du är helt klart värd en stor guldstjärna!

http://applecore72.blogspot.com

 
Fialotta

Fialotta

7 mars 2007 21:30

Bra jobbat!!!! Det går om man vill, omän det är jobbigt ibland. Tror jag de att de känns på kläderna. Visst är det underbart!

http://www.fialotta.bloggagratis.se

 
Flitiga Flisan

Flitiga Flisan

7 mars 2007 22:05

En guldstjärna räcker inte tycker jag. Du är ju superduktig.

Hmmm...det där med äppleträd borde vi också ta itu med.

Vår, vår, vår. :)

By the way:
Du har blivit tagen av
http://ff.bloggagratis.se/2007/03/07/96825-jag-har-blivit-tagen-av-alma-mater/

Fram med dina annorlunda sidor. ;)

http://ff.bloggagratis.se

 
Ingen bild

LenaP

9 mars 2007 14:48

Vill också gratulera! Kanonjobb du har gjort ju! Jätteduktigt verkligen. Det tar ju tid att ändra om sig, men när kilona nu börjar rasa av dig kommer kickarna när man handlar nya kläder, känner sig vacker och självförtroendet stiger. Tyck om dig själv, det är du värd!
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av grodis - 14 maj 2013 07:44

Så här ser min fot ut 4 veckor efter op.

Av grodis - 18 juni 2012 10:51

Hur går det med vikten då?   Ja, hörrni... Önskar så att jag kunde säga att jag numera är normalviktig och att allt är bra! Tyvärr är det inte så... Jag peakade min högstavikt NÅGONSIN här under våren. Blodtrycket hade stigit till 147/97 och jag ...

Av grodis - 14 juni 2012 21:32


Herrejösses...   Insåg just att det på söndag ju är exakt 2 år sedan min mobil ringde. Signalen för Astrid Lindgrens "Saltkråkan" ljöd och klockan var exakt 10.00 och jag var yrvaken. Jag hade vaknat tidigare men somnat om då det var en ledig dag...

Av grodis - 12 maj 2012 22:52

"Det är nu som livet är mitt Jag har fått en stund här på jordenOch min längtan har fört mig hitDet jag saknat och det jag fått   Det är ändå vägen jag valtMin förtröstan långt bortom ordenSom har visat en liten bitAv den himmel jag aldrig nått ...

Av grodis - 28 augusti 2011 22:13


Hej alla!   VAD skriver man i en blogg som man inte skrivit i på över 1 år? Som man haft dåligt samvete över att man inte uppdaterat sen den dagen (dagarna efter) vi fick vårt efterlängtade barnbesked förra sommaren.   HUR formulerar man...

Ovido - Quiz & Flashcards