Såsom i Himmelen & på Jorden

Alla inlägg den 1 oktober 2006

Av grodis - 1 oktober 2006 21:35

Så är helgen till ända. En jätteskön och fin helg som jag tillbringat tillsammans med min kära mormor. Enligt traditionen sen ca 5-6 år tillbaka åkte vi tillsammans till Kopparbergs marknad (ca 15 mil) och gick runt. Vädret i år var mulet, regnigt och grått, men det gjorde inget för vi shoppade järnet ändå! Jag köpte:- 2 "jägarskjortor" i mjuk flanell till maken- 1 jacka till maken- 1 kaffedoserare (smart!)- 1 garnnystan på "gammelmarken" i ull och färgen var jeansblå (mormor ska sticka sjal till mig, bildbevis kommer så småningom!)- 1 handväska i äkta svart skinn (måste ju matcha mina nya skinnstövlar)Vi gick på marknaden i 6 h och humöret var på topp! Vi fikade ett par gånger också. Först en strömmingssmörgås på "gammelmarken" som var mycket god! Sen en kopp kaffe och en äggsmörgås på Fagers konditori. Skönt att få slå sig ned och värma sig lite. Vid 18.15-tiden kom vi så till stugan som ligger ca 4 mil från Kopparberg och väl där tände vi eld i braskaminen och tände ljus för att få bort den råa luften. Men det var hela 15(!) grader varmt inne när vi kom så det är mycket varmare än det brukar vara. Medköpt fiskgratäng avnjöts tillsammans med både 1 och 2 och 5(!) glas vin var. *hehe* Småprat med lite ost och vindruvor ända till klockan tolv! Hon är pigg min goa mormor på 75 år! ;-DJag sov länge idag. Som en stock! Rummet jag sov i har en mörkläggningsgardin och det är jag inte van vid för vi har inte ens persienner eller något hemma, så jag trodde det var natt... men klockan var 10.45!? Oj... men skönt var det! Vi åt frukost i lugn och ro och jag var ute och klippte av vackert blommande kärleksört innan vi for hemåt igen. Vi stannade till vid gammelmormors grav och tände lyktan och la lite kärleksört även där så det blev så fint! Stannade till i Fagersta vid hembygdsgården och tog lite fika och mormor shoppade en jättevacker ljuslykta i deras bod också.Hösten har kommit mycket längre i stugan, fast det bara är 15 mil bort. Här hemma är det fortfarande sommarkänsla och hösten känns långt bort trots att det numera är oktober!Apropå ny månad så skall maken (helt frivilligt!) ringa Familjerätten imorgon och "kolla läget".. Spännande värre! Jag får försöka koncentrera mig på alla morgondagens möten på jobbet bäst jag kan...Imorgon är det även dags för mig att gå till gynläkaren och diskutera vilket preventivmedel jag ska ha. Känns konstigt... 31 år och gift.. vi har kämpat i 4,5 år för att få ett syskon till vår ängel .. och nu ska vi SKYDDA oss för att INTE bli gravida!? Knas.. men jätteskön känsla ändå att vi kommit så långt och att det känns SÅ RÄTT att vi vill adoptera! Nu ska jag gå o lägga mig så jag är pigg imorgon igen. Ny månad, ny vecka, nya utmaningar!*Nattinatt*

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Oktober 2006 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards