Såsom i Himmelen & på Jorden

Alla inlägg den 31 oktober 2006

Av grodis - 31 oktober 2006 17:11

Bloggen - vår tids dagbok. Skillnaden är bara att vem som helst kan läsa vad som står i den, oavsett var den människan befinner sig i världen. Rätt coolt! :-)Jag mår bättre när jag skrivit av mig i min blogg. Ibland tänker jag inte ens på VAD jag skriver utan fingrarna bara flyger över tangentbordet. Lika fort som tankarna surrar runt i mitt huvud. Imorgon är det november, värsta månaden på året om du frågar mig. Jag gillar inte alls november, det brukar bara vara mörkt och trist och en massa regn... Nu får vi se om snön behagar komma någongång, så blir det ljusare och genast mysigare.Förra året åkte jag och maken till Venezuela i mitten av november på bröllopsresa! Det skulle man göra varje år... åka bort i november.. Venezuela var underbart och jag drömmer mig tillbaka till den kritvita mjuka sanden och de goda drinkarna (som var fria) som jag slurpade i mig när jag låg under palmerna och bara njöt.Jag hoppas vi får åka till Sydamerika snart igen. Men då till Bolivia och hämta vårt barn! Jag drömmer om det dagligen och imorgon är det alltså en ny månad och kanske, kanske detta blir en lyckomånad trots allt? Kanske den blir månaden vi får det magiska vita kuvertet??? Jag hoppas verkligen det. Av hela mitt hjärta.Bye, bye oktober!

Av grodis - 31 oktober 2006 08:16

Sicket antiklimax det blev när jag slog upp ögonen imorse.Min dröm och förhoppning efter att ha sett alla dessa väderprognoser och varningar om snö och halka gick genast i kras när jag hörde hur regnet slog mot fönsterblecket och takfönstrena och tittade ut i ett grått och trist landskap istället för ett vackert vintervitt. *suckar* Hoppas hoppas vi får snö snart! Jag älskar vintern och fr o m igår är vinterdäcken monterade på lilla bilen och vinterjackan framtagen så jag är redo för snö! Något heeelt annat. Jag tog ett drastiskt beslut igår kväll. Tog INTE gårdagens minipiller och kommer INTE ta ett enda Cerazette-piller till i min mun, någonsin! Efter att ha läst på fass.se och insett att jag har 9 av 10(!) biverkningar så lägger jag ned. "Vanliga biverkningar (mer än 1 patient av 100) är; Oregelbundna blödningar - JAHuuvudvärk - JAAcne - JAHumörförändringar - JAAAAAAAAAMinskad sexuell lust - JABröstspänningar - JAUtebliven blödning - Nej, för jag har ju fått mellanblödningar istället! :-(Illamående - JAViktökning - JATrötthet - JA"Jag vill må bra och bli mig själv igen. Som en god vän till mig sa/frågade igår och verkligen fick mig att tänka efter: "Du vill ju må så bra du kan inför hemutredningen?"SJÄLVKLART vill och ska jag det! Det var den meningen som avgjorde. TACK goa Sophie! (Soff78) Nu får vi se hur jag/vi gör för att skydda oss. Det oroar jag mig inte så mycket för (längre). Det kommer bli och ska bli bra detta. Det finns ju rätt många sätt... *rodnar lite* ;-P

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Oktober 2006 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards