Såsom i Himmelen & på Jorden

Alla inlägg den 18 oktober 2006

Av grodis - 18 oktober 2006 22:21

Fick nyss ett mess från en tjej som jag lärt känna på föräldrautbildningen i våras. De var/är 4-5 par innan oss i kön och de har fått sitt MEDGIVANDE idag!!Wow.. det har gått så fort för dem! I augusti kom de fram i kön och i september började de hemutredningen och redan har de blivit godkända! HURRA och STORT GRATTIS till er kära vänner!

Av grodis - 18 oktober 2006 21:34

..ca 7-8 år gammal, gjorde att jag inte kunde koncentrera mig för fem öre på spanskakursen ikväll. Spanskaläraren hade nämligen sin otroligt söta dotter med sig! Så otroligt vacker med sitt midjelånga, mörka, vågiga hår. Avundsvärt långa svarta ögonfransar. Olivfärgad hy. De är från Chile och hon satt mittemot mig och färglade teckningar med sina tuschpennor och jag kom på mig själv med att titta, titta, titta OCH titta på henne. Och le för mig själv.Hon tittade blygt tillbaka ibland och log. Mina tankar började fara iväg. Ända till Latinamerika. Ända till barnhemmet och en liten flicka som satt i en stol. Ca 7-8 månader gammal. Det är första gången någonsin jag drömmer så verkligt och i färg! Förut har det bara varit gråskala... Föreställde mig att vi gick in och fick denna lilla tjej i vår famn och att hon kan komma att se ut precis som denna Paola som satt framför mig ikväll, om 7-8 år.En vacker dröm....tack, lilla Paola!Och TACK alla goa för era fina kommentarer i mitt tidigare frustrerade och deppiga inlägg idag. Betyder enormt mycket!KRAM på er!*lägger namnet Paola på minnet* ;-)

Av grodis - 18 oktober 2006 09:40

Börjar jag bli det? *undrar*Jag börjar ha svårt med folk som berättar att de blivit gravida IGEN och inte ens hinner komma tillbaka till jobbet från mammaledigheten innan det är dags för syskon. "Vi ses 2008!" Typ.... hurra... nä....Jag tycker det är JOBBIGT!! :´-(Här har vi kämpat sen 2001. Fått en son som vi inte fick behålla. Försökt med syskon sen juni 2002. Väntar, väntar, väntar....Folk hinner få både 1, 2 och 3.. kanske 4 barn innan vi ens hunnit få 1 (som stannar hos oss..)Jag börjar tycka att denna väntan är riktigt jävla pissjobbig och det börjar bli svårt att glädjas med andra som testar + hit och dit.Vill INTE bli en grinig och bitter och missunnsam 32-årig kvinna med ett stort hål i hjärtat...!!!

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Oktober 2006 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards