Såsom i Himmelen & på Jorden

Alla inlägg den 14 oktober 2006

Av grodis - 14 oktober 2006 23:00

Idag har det varit en lugn, mysig och harmonisk dag. Trots att det är dagarna innan mens..! Konstigt, jag som brukar ha såna PMS..? Hmmmm.. nåväl, det är bara att se glad ut! ;-)Sov länge. Det behövdes tydligen. En liten huvudvärk som botades med en Ibumetin och lugn och skön frukost i lugn och ro med tidningsläsande i 1 h. Gillar lördagmornar...Sen på med arbetsbyxorna och fleecejackan och ut i trädgården. Eftersom jag inte är 100% kry än så blev det inte krattning av hela gräsmattan, men jag krattade iallafall ihop alla äpplen som ramlat ner och bar iväg med till skogen så rådjuren får ha kalas.Några av äpplena var så fina att det blev en GOD äppelpaj i solen på eftermiddagen tillsammans med maken som sliter hårt för att inreda sin nybyggda snickarbod. Blir så fint och frågan är om jag kommer få se så mycket av honom framöver eller om han flyttar ut dit helt och hållet..? ;-)Lingonsylt kokades också, närmare 2,5 liter! Gott att ha på havregrynsgröten och variera med rivet äpple bl a. Och älgfärsbiffarna vi ska äta framöver... *mums*Lagade mat ikväll också och dukade mysigt till mig och maken. Tända ljus. Mysig och skön musik. Goda drinkar i soffan...Harmonisk, det är vad jag känner mig just nu. Härligt!----------------Helgen blir dock kort för min del, för imorgon kl. 10.30 beger jag mig iväg tillsammans med mina kollegor på konferens! Söndag lunch till måndag lunch ska vi vara borta. Det är dock ingen betungande konferens utan när vi kommer fram vid 12-tiden imorgon får vi äta lunch. Sen är det något föredrag vi ska lyssna på mellan 13-15, sen får vi checka in på våra egna(!) rum och sen väntar en underbar ansiktsbehandling som jobbet står för! Mmmmm.. Egentligen hade jag bokat massage, men blev rådd att boka om den pga min förkylning. Jag tror faktiskt inte att en ansiktsbehandling gör så ont det heller.. ;-) Lugn och ro och bad för den som vill och sen är det middag kl. 19.00Måndag morgon är det vattengympa (också frivillig) och sen är det grupparbeten fram till lunch och sen äter vi lunch och åker till jobbet och jobbar 13-17. Därav ingen bloggning imorgon! På återskrivande!

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Oktober 2006 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards