Såsom i Himmelen & på Jorden

Alla inlägg den 24 oktober 2006

Av grodis - 24 oktober 2006 11:39

Idag är det exakt 2 månader till JULAFTON!Jösses.. känns ju jättenära!Jag älskar julen och njuter för fulla muggar i december. Från första advent och framåt. I år har vi bestämt att slopa alla julklappar dessutom, skönt! Då slipper man den stressen... Dock ska jag köpa 4 julklappar för barnen i min närmsta krets ska självklart ha en varsin + maken som ju faktiskt fyller 33 år på självaste julafton! ;-)I år ska jag även sätta egen glögg för första gången tänkte jag och det är hög tid! Måste bara fixa lite ingredienser först.. svagdricka, nejlikor, ingefära och allt var det var..

Av grodis - 24 oktober 2006 10:10

Mitt projekt går bra! Drygt 3 veckor nu utan att ha bitit av en endaste nagel! Hurra! Nu börjar de dessutom våga sig upp över fingertopparna och en vit kant på 2-3 mm börjar uppenbara sig också. Jag lackade dem igår för första gången, iofs bara med ofärgat lack men ändå. Känns fräscht och jag slipper känna att jag måste gömma mina händer. *glad*Igår var jag ledig och umgicks med min farmor och min makes pappas sambo (hängde ni med?). Vid 10-tiden åkte vi till Åsby trädgård och gick runt där i 3 h. Vi passade även på att besöka Åsby kött och vilt när vi ändå var där. Jag kom hem med en "nystanlampa" i svart (se bilden) och den ska hänga i vardagsrummet över matbordet. En glödlampa med synlig glödtråd och dimmer i den så blir det kanon! Vi åkte hem vid 14-tiden och jag var bara hem och åt och sen in till stan igen och hämtade upp svärmor för att åka med henne och vara smakråd inför tapetval till hennes vardagsrum. Så min lediga dag gick snabbt och nästan 12 h i sträck var jag igång. Jag var tröööött igår kväll och lade mig tidigt kan jag säga... *zzZZzz*Jag fick förresten i fredags även mailsvar från enhetschefen på Sociala enheten ang. mitt mail till honom om den låååånga väntetiden för hemutredning här i stan. Hans svar lyder som följer (långt):"XXXXX och XXXXX XXXXXXXXXX Jag beklagar verkligen att situationen är sådan att ni måste vänta så länge. Tyvärr kan jag inte ge några besked om någon snabbare hantering utan bara redovisa vad vi har gjort och vad som för närvarande pågår för arbete/ översyn i denna fråga. Familjerättsgruppen är en välfungerande arbetsgrupp som har rationalisera sin verksamhet så långt det går vilket vi också fick bekräftat av Länsstyrelsens vid deras granskning 2005. Vi arbetar så effektivt vi kan med de resurser vi har fått från våra politiker.Resurserna räcker inte till att leva upp de lokala politikernas mål eller till socialtjänstlagens skrivning om "att påbörja utredning utan dröjsmål" Dessa brister är påtalade för politikernas stab och de har tillsammans med oss försökt hitta lösningar. Enligt min bedömning är det en resursfråga, hur mycket pengar staden är beredd att avsätta, alltså en politiskt resursfråga. Väntetiderna är uppmärksammande av våran tillsynsmyndighet Länsstyrelsen och kommer att bli föremål för ytterligare granskning i november. Myndighetsutövning däribland familjerättsgruppen verksamhet är för närvarande under granskning av en revisionsfirma på initiativ av politikernas stab för att bland annat se om en resursförstärkning är lösningen. Familjerättsgruppen har haft en förstärkning med en heltidstjänst under snart två år vilket har ökat det totala antalet utredningar som genomförs per år och.Men förstärkningen är inte tillräcklig för att det ska kunna skynda på starten av er utredning m den är utlovad att komma igång omkring årsskiftet.Om politikerna skulle ta ställning för ytterligare förstärkning kommer det tidigast att märkas i slutet av jan 2007. Tyvärr är det det enda svar jag kan ge er. Vänligen XXXXX XXXXXenhetschef Sociala enhetenproAros Soc. Råd och Stöd"Vad säger man? "De kollar på det"... "De är medvetna om problemet"... Bla bla bla bla... Det är ju jättebra att de är det och att de är under granskning, men verkar inte hjälpa nämnvärt... *suckar* Nåväl, jag är nöjd och glad över att jag fick ett så snabbt gensvar och det är väl återigen "bara" att samla på sig en hög tålamod till........

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Oktober 2006 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards