Såsom i Himmelen & på Jorden

Alla inlägg den 12 oktober 2006

Av grodis - 12 oktober 2006 23:35

Tog nyss tempen för tredje gången idag och den visar ingen feber! Så imorgon blir det till att gå upp ur sängen vid 07.00 senast och sen jobba 8-17... En fredag och allt, men vad gör det? Helgen är snart här och jag är på väg att bli frisk! (bortsett från min djupa och sexiga röst och kraxande hosta då...hehe..)Nu ska jag krypa under täcket och fortsätta läsa i Predikanten av Camilla Läckberg. Den är kanonbra precis som hennes Stenhuggaren som jag läste på semestern i somras. *rekommenderar*Nattinatti, gott folk!

Av grodis - 12 oktober 2006 20:54

Fixade en varsin chailatte till mig och maken nyss. *mums*Jag älskar hösten. Då är det liksom OK att vara inomhus och kura. Man behöver inga ursäkter för att man inte är ute. Kura soffan under pläden. Lyssna på regnet som slår mot takfönstrena. Lyssna på bra skivor. Dricka thé. Läsa en god bok.Bara vara. Liksom.Och det är en konst i sig.

Av grodis - 12 oktober 2006 14:47

..skriva detta. Men jag mår bättre! Hurra! *peppar peppar* En jättejobbig morgon + fram till efter lunch, men nu verkar det plötsligt ha vänt? *hoppas*Jag kan iallafall inte blunda för att näsan inte rinner konstant längre, det är längre perioder mellan hostattackerna, kallsvetten är borta, och jag blev nyss SUGEN på en fruktsallad! Så en sån har jag gjort och ätit och det var gott! Första måltiden på denna vecka som känns och smakar bra för min hals. Sen att jag hade lite glass till (förstås..) snackar vi tyst om... ;-)Det som är positivt med denna sjukdomsperiod är att jag med all säkerhet minskat utrymmet i magsäcken rejält. Jag vet att vågen visat ett fint minus, men det är ju svårt att glädja sig åt det när man vet varför jag gått ner, och att det är pga ingen aptit och inte för att man ätit bra och motionerat. Nåväl, nu är det "bara" att hålla i så vågen inte börjar ticka uppåt igen. Jag har nämligen ÄNTLIGEN kommit under den gräns som jag strävat efter ända sen efter semestern (v. 30!) *tjoohooo*Har plockat fram ingredienser och lagt på arbetsbänken i köket så idag ska här lagas chili con carne tror jag minsann... Ska ringa chefen nu och meddela att jag kommer imorgon! Hoppas, hoppas att detta håller i sig nu och att det går åt rätt håll!

Av grodis - 12 oktober 2006 12:19

Fortfarande rejält förkyld och med en hosta som är så jäkla dryg! Jag vill INTE vara sjuk mer!! Huvudet spränger när jag hostar och kallsvetten rinner... och jag som räknat med att jobba imorgon, börjar mer och mer inse att jag kommer få vara hemma och kurera mig även då. *suckar* En hel veckas sjukskrivning.. som kommer på novemberlönen = lagom när man ska köpa julklappar = Jippiiie.... :-(*LESS*

~ Om mig ~

17 juni 2010 kl 10.00:
EN SON!! ♥

Fråga mig

2 besvarade frågor

~ Kalender ~

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Oktober 2006 >>>

~ Gästbok ~

~ Tidigare år ~

~ Kategorier ~

~ Arkiv ~

~ Sök ~

~ RSS ~


Ovido - Quiz & Flashcards